דף הבית » אוזניות בלוטוס – המדריך המלא
מדריכים

אוזניות בלוטוס – המדריך המלא

קרדיט תמונה FREEPIK

כולנו מדברים בטלפון, חלקנו הרבה חלקנו פחות. אוזניות בלוטוס מסייעות לנו מבחינת נוחות באופן בו מי שרכש אוזניית בלוטוס לא מסכים לחזור אחורה. אוזניות חוטיות הרבה יותר מסבכות אותנו, וכמעט תמיד איכות השמע תהיה פחות טובה. כמו כן, מבחינת בלאי ידוע כי אוזניות בלוטוס הן הרבה יותר עמידות, אך מצד שני יש לנהוג ביתר זהירות וקל מאוד לאבד אותן. חושבים לרכוש אוזניות בלוטוס? יש כמה דברים שחשוב שתכירו.

מהם סוגי האוזניות בלוטוס?

סוגי האוזניות משתנים לא רק בהתאם לחברה המייצרת, כל חברה מחזיקה דגמים שונים של אוזניות בלוטוס. יש אוזניות אשר נכנסות לתוך האוזן כמקשה אחרת, יש אוזניות עם ציפוי סיליקון, יש אוזניות עם קשת מסביב לאוזן, יש אוזניות אפל מהסדרות הישנות יותר שהן נכנסות לתוך האוזן אבל עדיין נגלות לעין. יש דגמים שיהיו פחות נוחים לאנשים מסוימים, יש כאלו אשר לא ירגישו בנוח עם אוזניות סיליקון, וכאלה שהאוזניות יפלו להם בזמן ריצה. לכן, גם כאשר אתם מאוד רוצים דגם ספציפי עליכם לבחון האם סוג האוזניות שיש בדגם הזה הוא המתאים לכם. 

כמה זה עולה לי?

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבחירה של מוצר כלשהו יהיה בהתאם למחיר שלו. אוזניות בלוטוס יכולות להתחיל ממחירים מצחיקים, כמאה שקלים, ולהגיע למחירים שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו. עצם הבחירה שלנו תלויה ברמת האיכות אליה אנו מצפים. מן הראוי שעבור אוזניות יוקרתיות נקבל תוצאה איכותית יותר. בדרך כלל האיכות באה לידי ביטוי בנוחות ובאיכות השמע. עם זאת, ניתן למצוא אוזניות אשר יעניקו לנו את כל מה שאנחנו צריכים במחיר של כמה מאות שקלים, לדוגמא איירפודס של חברת אפל שהמחיר שלהן מגיע לכ-600 ש”ח.

מוטב להדגיש, רכישה של אוזניות בעלות כספית נמוכה יכולה להוביל אתכם לקנייה רשלנית, שאפילו יכולה להזיק לכם מבחינה בריאותית. כל אוזנייה שאתם רואים על המדף אמורה לעבור בדיקה של שימוש תכוף באוזנייה. עדיף ללכת על בטוח גם מבחינת איכות וגם מבחינה בריאותית.

כמו כן, אחד הדברים השימושיים ביותר שאנו עושים עם אוזנייה לא יהיה רק לשמוע מוזיקה, אלא לדבר. בכל אוזניית בלוטוס כמעט יש לנו מיקרופון אשר עובד בסנכרון עם מכשיר הטלפון. במיוחד אם אתם מדברים הרבה באוזניות חשוב שתדעו שהמחיר מושפע מאוד מאיכות המיקרופון, לעיתים יהיו אפילו מספר מיקרופונים אשר יתרמו לקליטה מעולה וסנכרון רעשים.

האם יש חשיבות לבחירת מותג?

אנו מאמינים שניתן למצוא אוזניות איכותיות גם כאשר אנו לא בוחרים במותגים המובילים. עם זאת, נרצה תמיד בשביל הביטחון שלנו לבחור בחברה מוכרת, גדולה או קטנה. החשיבות שיש לבחירת מותג היא נטו עניין בטיחותי, סביר להניח שאנו נשלם יותר על כך. בכל אופן, רכישת אוזניות מחברה לא מוכרת לא רק חוסמת לכם את האפשרות לגלות מידע לפני הרכישה, אלא גם מסבכת אתכם מבחינת שירות לקוחות, מענה לתקלות והחזרות. 

מהם הדברים החשובים ביותר בבחירת אוזנית?

כאשר אנחנו בוחרים אוזניות בלוטוס עלינו לשים דגש על שלושת הקריטריונים הבאים, ברגע בו אין לנו את אחד מהשלושה נעדיף למצוא אלטרנטיבה אחרת. הנה שלושת הדברים המרכזיים עליהם אנו ממליצים לכם לתת דגש גדול יותר:

תאימות – הדבר הקריטי ביותר שאתם חייבים לבחון הוא האם האוזניות שלכם מתאימים למכשיר הסלולרי שלכם. יש חברות כמו אפל אשר האוזניות שלהן לא יעבדו על מכשירי אנדרואיד. כמו כן, יש גם לסמסונג אוזניות אשר לא יהיה בעלי תאימות למכשירי אפל. סביר להניח והמוכר בחנות לא יזכור לשאול אתכם עבור איזה מכשיר אתם צריכים את האוזניות, ולכן זאת האחריות שלכם.

טווח קליטה – יש סוגים שונים של שימושים באוזניות, לדוגמא במקרה בו אתם רוצים לשחות והמכשיר שלכם אינו חסין בפני מים ואילו האוזניות כן. במקרים כאלו אנו נהיה חייבים להשאיר את הטלפון מחוץ לבריכה, ועדיין לקוות שהקליטה תהיה מספקת. האוזניות החדשות יכולות להגיע לטווח קליטה של 100 מטרים ויותר, עליכם לדעת מהו טווח הקליטה שיש למכשיר, ומהו טווח הקליטה שתעשו בו שימוש. שימו לב האם איכות השמיעה אינה נפגעת ככל שאתם מתרחקים יותר, זהו גם פרמטר שאתם חייבים לבחון.

נוחות – יש כל כך הרבה דגמים של אוזניות כפי שכבר הבנתם, לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו. בסופו של דבר מה שישפיע על הבחירה יהיה האדם עצמו, שימו לב מה הכי נוח לכם. נוחות היא דבר אינדיבידואלי. עליכם לבחון את הנוחות במקרים שונים של השימושים שלכם באוזניות, אם זה בזמן ריצה, אם זה שחייה ואם זה שינה. כמובן שנוחות מתקשרת לנו עם חיי הסוללה, זה לא נעים שבאמצע השימוש המכשיר נסגר לנו. שימו לב כמה זמן יכולה הסוללה להישאר ללא טעינה, ומהו משך זמן הטעינה.

לא הכל ורוד

תמיד חייב לחזור לקרקע, מה שהבנו עד עכשיו הוא שברגע בו אתם בוחרים אוזניות בלוטוס החיים שלכם ישתנו מקצה אל קצה. אין ספק שמעבר לאוזניות בלוטוס משדרג לנו את איכות החיים, אבל חשוב להכיר את הצד השני של אוזניות בלוטוס, את החסרונות. 

הדבר הראשון שבעייתי באוזניות בלוטוס, במיוחד של אפל ושל סמסונג הוא עניין הטעינה. כמעט בכל הדגמים הטעינה מבוצעת באמצעות הנרתיק של האוזניות, אך מה קורה כאשר אנו מאבדים את הנרתיק? שילמנו עכשיו 600 ש”ח עבור אוזניות וברגע בו אנו לא מוצאים את הנרתיק אין לנו דרך להטעין את האוזניות, אי אפשר לקנות את הנרתיק בנפרד. יש כמה דגמים אשר יעניקו לנו אפשרות למצוא את הנרתיק באמצעות אפליקציה, אך ככל שהמרחק גדל קשה יותר למצוא את זה.

מלבד לבעיה זאת, חשוב להדגיש כי אוזניות רבות פולטות קרינה בכמויות מאוד גדולות. שימוש תכוף באוזניות יכול לגרום לבעיות בריאותיות ולכן חשוב להיות מתונים בכמות השימוש שלכם באוזניות. כמובן שגם לטלפון עצמו יש קרינה, אך כאשר האוזניות נמצאות בתוך האוזן שלנו זה דבר שונה לגמרי.