דף הבית » איך מהירות טעינת אתר משפיעה על הקידום בגוגל?
מדריכים

איך מהירות טעינת אתר משפיעה על הקידום בגוגל?

צילום יח"צ

מהירות טעינת אתר משפיעה באופן משמעותי על דירוג האתר בגוגל, פשוט כי הגולשים מאבדים מהר את הסבלנות כלפי אתרים איטיים ועוברים לגלוש באתרים אחרים, שנטענים מהר יותר.

הפגיעה באתר שלכם באה לידי ביטוי גם ברמת ההתעניינות הכללית של הגולשים ולבסוף גם באובדן המרות, כי גולש שאיבד סבלנות פשוט עובר לאתר של המתחרים וזה בדיוק מה שאתם לא רוצים שיקרה. אז מה עושים ומה זה בדיוק שיפור זמני טעינה?

למה אתרים מהירים מקבלים העדפה מגוגל?

שיפור זמני טעינה של האתר הוכרז לאחרונה באופן רשמי על ידי גוגל בתור פרמטר משמעותי בתהליכי קידום אורגני. ולא רק של דף הבית אלא גם של כל עמוד ועמוד באתר. למה?

כי הדירוג בגוגל מתבסס על חווית הגולשים – אם האתר שלכם, או העמודים בתוך האתר שלכם נטענים לאט, מה שמאלץ אותם להמתין לטעינת העמוד, מה שפוגע לרעה בחווית המשתמש שלהם ומגדיל את אחוזי הנטישה (יציאה מהאתר), אתם תפסידו לקוחות פוטנציאליים והאלגוריתם של גוגל מבין את המסר. כתוצאה מכך, הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש יורד.

גם אם זה קורה בעקיפין וגם אם זה לוקח קצת זמן, לבסוף זה יפגע במאמצי הקידום שלכם.

אתרים מהירים מונעים נטישת גולשים – אבל מה עם המובייל?

התאמת אתרי אינטרנט למובייל היא נושא חשוב בפני עצמו וניתן לדבר עליו ארוכות, נציין כי חשיבות התאמת האתר שלכם למובייל היא עצומה, קיימת הגירה ענקית של הגולשים מהמחשב למובייל. למעשה רוב האנשים נכנסים לרוב האתרים מהמובייל ולא מהמחשב, אלא אם הם צריכים לבצע פעולה מורכבת או לצורך עבודה ממושכת ואז ייתכן שיכנסו ממסך דסקטופ (מחשב נייח).

לכן, חשוב שיהיה לכם אתר מותאם למובייל, ובמילים אחרות – אתר רספונסיבי. גם במקרה כזה, חשוב להקפיד על טעינה מהירה, כדי למנוע נטישה ולהבטיח שתקבלו דירוג גבוה – גם עבור משתמשי המובייל.

מה משפיע על מהירות טעינת אתרים במחשב ובמובייל?

קיימים לא מעט גורמים שעלולים להאט את קצב טעינת עמודי האתר שלכם, הנה המרכזיים שבהם:

משתמשי וורדפרס? תבניות מסוימות יכולות להאט את האתר

אתרי וורדפרס הם פופולריים ונפוצים במיוחד, אבל חשוב להבין, שגם בחירת תבנית לאתר וורדפרס משפיעה על מהירות הטעינה של האתר. כדי לוודא שהתבנית לא פוגעת בזמני הטעינה של האתר, כדאי לבחור מלכתחילה תבנית קלה כגון תבנית Hello אשר נטענת בפחות מ-1 שניה. במיוחד אם עובדים עם אלמנטור.

הקטנה של נפח התמונות משפרת זמני טעינה

תמונות גדולות יכולות להאט את הטעינה של האתר ועמודים באתר. לכן חשוב לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר שלכם על ידי דחיסה, שתעזור לשפר את זמני הטעינה באתר.

עדיף לבחור תמונה קלת משקל מלכתחילה – אם יש לכם כבר המון תמונות באתר, כמו באתר חנות למשל, ניתן לכווץ את התמונות ועדיין לשמור על איכות התמונה באתר האינטרנט באמצעות תוספים כגון shortpixel או imagify, שימו לב! ניתן לכווץ משקל תמונות על ידי הפיכת תמונות לפורמט מתקדם ועדין לשמור על איכותן.

תוספים מיותרים בוורדפרס מאיטים לכם את האתר!

טיפ חשוב לשיפור זמני טעינה באתרי וורדפרס הוא טיפול בתוספים ישנים ומיותרים. מאוד מפתה להוריד תוספים חינמיים לאתרי וורדפרס, אבל לעיתים קרובות, בעלי אתרים מורידים תוספים שונים שהם לא באמת צריכים, או לא מבינים עד הסוף למה הם משמשים. מניסיון, ישנם גם אתרים ישנים, עמוסים בתוספים ישנים שכבר אין בהם שימוש. כל התוספים הללו מאיטים את האתר ולכן – חשוב בסיום בניית האתר לבצע בדיקת עומק של התוספים הקיימים באתר, להוריד את כל מה שלא משרת אתכם, כדי לשפר זמני טעינה. בין היתר גם כדי לסייע לשפר את אבטחת האתר.

אחסון איכותי לאתר משפר זמני טעינה

אחסון איכותי הוא אחד הגורמים החשובים המשפיעים ביותר על זמני טעינת אתרים. שרת איכותי משפר את זמני התקשורת בין אתרים לבין הדפדפן של הגולש. בנוסף, חברת שרתים איכותית דואגת לכם מראש להגדרות נכונות, שדרוג גרסאות לשיפור ביצועים ואלמנטים נוספים כגון קאש מתקדם ברמת שרת המשפיעים על מהירות הטעינה האובייקטיבית של האתר.

אם האתר שלכם פונה לקהל יעד בינ”ל, חשוב להתאים את השרת המאחסן למיקום הגיאוגרפי של קהל היעד שלכם, לטובת תקשורת טובה יותר עם הדפדפנים של הגולשים.

איך בודקים מהירות טעינת אתרים?

קיימים מספר כלים חינמיים, שחלקם לא רק בודקים מהי מהירות האתר, אלא גם נותנים לכם דו”ח המפרט מה גורם להאטה בטעינה, הנה מספר כלים נפוצים:

כלי בדיקת מהירות של גוגל – PageSpeed Insights

ניתן לבדוק מהירות טעינה של אתר אינטרנט בגרסת המחשב וגם במובייל, בדיקת התאמה של האתר לגוגל ולבסוף – מתן ציון לפי צבעים – אם האתר שלכם קיבל צבע ירוק סימן שאתם במקום טוב מבחינת מהירות טעינה והתאמה לדרישות של גוגל.

בדיקת מהירות לפי שרת – WebPageTest

כלי חינמי המאפשר לכם לבצע בדיקת זמני טעינה, לאחר בחירה של אחד השרתים שמעניינים אתכם לפי מיקום בעולם. זו בדיקה מומלצת לאתרים עם קהלי יעד בינ”ל והיא גם נחשבת מעמיקה יותר לעומת כלים אחרים לבדיקת מהירות טעינה.

בדיקה עם הצעות לשיפור – GTmetrix

עוד כלי בדיקת מהירות איכותי ופופולרי, שגם מציע לכם דרכים לשיפור המהירות באתר.

כלי לבדיקת מהירות טעינה לפי גרסאות – PingDom

הכלי מאפשר לבדוק את המהירות של הגרסה ללא רישום ואת מהירות הגרסה ברישום וגם מספק דוח מורחב עם נתונים נוספים.

אם אתם רוצים לקבל דוח מפורט יותר, מאתר פופולרי במיוחד, חפשו את – Website Speed Test.

כמה כללים לביצוע בדיקת מהירות איכותית

גם אם הבנתם איך משתמשים בכלים לבדיקת מהירות טעינה, חשוב ליישם מספר בדיקות נוספות כדי לקבל מידע מקיף ואיכותי על זמני הטעינה באתר שלכם. למה הכוונה?

מהירות טעינת האתר מושפעת גם מגורמים כמו המכשיר שאתם משתמשים בו, זמני עומס על השרתים, מהירות האינטרנט ועוד. לכן כדאי לבדוק מכמה מכשירים שונים, בשעות שונות, ממקומות שונים וגם עם מספר כלים שונים לבדיקת מהירות.

בנוסף, הקפידו לבדוק מהירות טעינה במובייל ולא רק במחשב, כי כמו שכבר אמרנו – רוב הגולשים ינסו להיכנס לאתר שלכם דרך המובייל.

למה כדאי לקבל שירות מקצועי של בדיקת זמני טעינה?

כמו שאפשר לראות – כל אחד יכול לבצע בדיקת זמני טעינה לאתר, עם כלים חינמיים הקיימים ברשת. למקצוענים שביננו בחלק מהכלים אתם יכולים לקנות מנוי בתשלום, מה שייתן לכם גישה לאפשרויות נוספות, כמו דוחות, המלצות ולמעשה יתרון יחסי על פני המתחרים שלכם. העניין הוא שרוב האנשים לא ממש יודעים מה לעשות עם המידע הזה.

כדי לשפר זמני טעינה לא מספיק רק לבדוק מה פוגע בזמני הטעינה של האתר, אלא בעיקר צריך לדעת איך לבצע אופטימיזציה לנושאים השונים שגורמים להאטה, וזאת כדי שהאתר יעלה מהר.

למעשה שיפור זמני טעינה הוא רק חלק אחד בנושא אופטימיזציה בין אם מדובר על תהליך בניית אתרים ובין אם בקידום אתרים. מרכיבים נוספים שכדאי לבצע באופן מקצועי הם חווית משתמש, עיצוב ויזואלי, עמודי רכישה מאובטחים, שימוש בביטויי חיפוש נפוצים, קישורים חיצוניים, הטמעת תוכן איכותי וכו’.

לסיכום, בדיקת מהירות זמני טעינה לאתר שלכם היא מרכיב קריטי בתהליכי קידום אתרים ובחוויה שאותה יקבל הגולש באתר שלכם, ולכן חשוב לטפל בו כראוי. רצוי להיעזר באנשי מקצוע, וגם אתם מעוניינים לנסות לבד – יש לא מעט כלים שיאפשרו לכם לבצע לפחות את הבדיקה בעצמכם כך שתדעו איפה אתם עומדים.