דף הבית » איך לבחור טלוויזיה חכמה?
מדריכים

איך לבחור טלוויזיה חכמה?

קרדיט תמונה FREEPIK

הכל הופך לחכם כבר, ואנו לא מסכימים לכם להישאר מאחור. יש היום מסכי טלוויזיה חכמים אשר יעניקו לנו את האפשרות להנות משני העולמות, גם מחשב וגם מסך טלוויזיה במכשיר אחד. היתרון של מסכים אלו בא לידי ביטוי לא רק באיכות הצפייה, אלא גם בגודל שלהם, בנוחות שלהם, באופן ההתקנה הנוח וכמובן זוויות צפייה המתאפשרות לנו. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על בחירת טלוויזיה חכמה.

באיזה טכנולוגיה נבחר?

יש כל כך הרבה מה לבחור, איך אנחנו מתמקדים במה שרלוונטי לנו? שוק הטלוויזיות החכמות מציג לנו סוגים שונים של מסכי טלוויזיה, כל סוג בעל טכנולוגיה שונה. אז בואו נתרכז במה שחשוב, יש לנו טכנולוגיה אחת אשר ניגע בה היום והיא QLED. על יתר הטכנולוגיות בוודאי שמעתם (LED, LCD ועוד…).  טכנולוגית QLED היא הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום. היא עובדת בצורה בה כל פיקסל מואר באופן עצמאי ללא תאורה אחורית. שיטה זו מעניקה לנו את האפשרות לראות את הפרטים הקטנים ביותר, והגדלה של ניגודיות בצורה מעולה, אין זליגת אור, ניתן לראות את התמונה בצורה מושלמת מכל זווית והיא נחשבת לטכנולוגיה עמידה אשר שומרת על המסך.

מה שאנו רגילים לראות בטכנולוגיות אחרות היא את זליגת הפיקסלים, דבר אשר גורע מאיכות התמונה. למעשה טכנולוגיה זו היא שילוב של מסך LCD עם מסך LED. מעל שכבת גופי התאורה ישנה עוד שכבה מיוחדת בשם Quantum Dots. השכבה הזאת נועדה כדי לחסום את החלק האחורי של המסך מהאור היוצא מכל פיקסל.  עם זאת, מסכי QLED רגילים לצריבות מסך.

שימו לב האם הטכנולוגיה בה בחרתם תומכת 4K, לאט לאט אנו רואים יותר סרטים וסרטונים אשר משתמשים ב-4K. כמו כן, עלינו לוודא שיש תמיכת HDR. מסכים מסוג זה יספקו לנו איכות גבוהה יותר של תמונה, ממש נראה את המציאות מול העיניים שלו. כמו כן, היכולת של HDR להמחיש ולפרט צבעים גם באזורים חשוכים, דבר אשר מאוד קריטי עם הסרטים של היום. 

התאמת המסך לחלל החדר

לא מספיק לרכוש מסך טלוויזיה איכותי, צריך לדעת איפה להניח אותו. לפני שאתם חושבים על הדגם אותו אתם רוצים לבחור חשוב לדעת איפה אתם מתכוונים למקם אותו. הסיבה לכך פשוטה, בחירת הדגם צריכה להתבסס על הגודל של החדר שלכם, יש שוני בין מסכים אשר מתאימים לחדר השינה ולבין הסלון. הסיבות לשוני באות לידי ביטוי בעוצמת התאורה של המסך, גודל המסך, רמקולים ועוד. הדרך הטובה ביותר לחשב את נוחות הצפייה היא על ידי חישוב של גודל המסך בהכפלת מרחק הצפייה. גם זאת בחירה שיש לעשות בהתאם לאיכות התמונה, כאשר מדובר על מסכים בעלי תנועה מהירה אנו נרצה להרחיק מעט את המסך מאיתנו. 

זווית הצפייה היא לא פחות קריטית, יש לדאוג לכך שהמסך יעניק לנו זווית צפייה טובה של 170 מעלות מכל צד, לפחות. שימו לב מהן ההגבלות של המסך אותו תרצו לבחור, שימו לב מהן זוויות הצפייה בחלל החדר בו בחרתם למקם את המסך. כמו כן, עליכם לבחור מסך אשר יהיה מספיק חזק לעמוד בתנאים של תאורה טבעית אם המסך נמצא בסלון. כמו כן, שימו לב האם המסך שלכם הוא בעל תצוגת זכוכית מבריקה, הבעיה היא כאשר המסך נמצא ליד מקורות אור אשר יכולים ליצור השתקפות מציקה על המסך.

קריטריונים לבחירת הדגם

יש מספר אלמנטים אשר יש לשים עליהם דגש בכל מסך טלוויזיה אשר נבחר, חכם או לא:

רזולוציה: כפי שציינו, אנו נרצה את המיטב, שימו לב האם המסך תומך Full HD, 4K וכן הלאה. אין היום הרבה היצע של סרטי 4K, אך סביר להניח שבשנים הקרובות היוצרות יתהפכו, אתם לא רוצים להישאר מאחור. היום כבר אפשר לראות סרטונים באיכות של 8K. 

בהירות: ככל שהתמונה תהיה בעלת בהירות גבוהה יותר כך אנו נקבל תמונה יותר טובה. הטווח של בהירות ינוע בין 400Cd/m2 ועד 1,000Cd/m2 ומעלה. יש להתאים את עוצמת הבהירות לתנאים בהם המסך נמצא, כפי שציינו יש להתאים את מיקום המסך למסך עצמו. 

ניגודיות: אנו רוצים לחפש ניגודיות גבוהה ככל שניתן, כך הצבעים יהיו יותר מוחשיים, והתמונה לא תראה חשוכה כמו מקרים רבים. היופי של מסכים חכמים הוא שהם בעלי ניגודיות דינמית אשר יכולה לשנות את יחס הניגודיות בהתאם לסצנה. אם כבר מדברים על שינויים, אותן טלוויזיות גם ידעו להתאים את הסאונד לסצנה המקורית בסרט או בסדרה.

זמן תגובה: אנו רוצים לקבל תמונה חלקה, לכן אנו נרצה זמן תגובה מהיר. זמן תגובה מכונה ms, הוא נמדד לפי אלפית השניה. בחרו תמיד זמן תגובה אשר יעניק לכם את המעבר החלק ביותר, ללא הבדל בין מה שקרה קודם לכן. 

מה ההבדל בין טלוויזיה חכמה לטלוויזיה סטנדרטית?

היתרון של מסכים חכמים הוא שאנחנו כבר לא צריכים לחבר את המחשב הנייד כדי לראות סרט, או שאנחנו לא צריכים להשתמש בכל מיני שירותי סטרימינג יקרים. היום הטלוויזיה משמשת אותנו כמחשב לכל דבר ועניין, יש חיבור לאינטרנט, יש גישה לאפליקציות ושירותים נוספים, יש לנו כרטיס זיכרון להכיל את הכל וניתן גם לחבר כרטיס זיכרון חיצוני. יש סוגים שונים של מערכות הפעלה עבור הטלוויזיות החכמות, ויש הרבה מתחרות בשוק – דבר אשר מוזיל את המחיר לטובת הצרכן. עם זאת, יש להקפיד על בחירת מערכת איכותית אשר תתרום לנו באיכות הצפייה. מערכות ההפעלה המובילות היום הן: Android TV, WebOS, Tizen OS. אם אתם מתכוונים להשתמש בשירותי סטרימינג בינלאומיים או שאתם גיימרים, אנו מציעים לכם לא להתפשר על איכות המסך ומערכת ההפעלה.