דף הבית » תוכנת אופיס בחינם
מדריכים

תוכנת אופיס בחינם

OFFICE

כולנו מכירים את תוכנות אופיס אבל לא באמת יודעים מה עומד מאחורי התוכנה החכמה הזאת. יש היום לא מעט אלטרנטיבות לאופיס, אבל כמעט כל משרד בארץ ובעולם משתמש בתוכנה הזאת, גם בשימוש פרטי. עם זאת, השימוש בתוכנת אופיס עולה לנו לרוב הרבה כסף, למעט מקרים חריגים בהם יש הנחות דרך הסתדרות המורים וכד’. אז מה קרה שלאחרונה עלו לכותרות שיש תוכנת אופיס בחינם? יצאנו לבדוק האם מדובר על אזעקת שווא או שבאמת יש משהו מאחורי התוכן הזה.

מי צריך תוכנת אופיס בכלל?

תוכנת אופיס מכילה תחתיה הרבה פרמטרים, החל ממסמך וורד פשוט ועד למסמך גיליונות אשר דרכו עובדות החברות הגדולות ביותר. התוכנה כל כך מתוחכמת שיש הרבה אנשים שאפילו לוקחים קורסים על מנת שידעו באמת איך לעבוד עם התוכנה. מדובר על תוכנה בה משתמשים רואי חשבון לצורך חישובים, משרדים לצורך ניהול חשבונות ועוד. משך זמן קורס אופיס או גליונות הוא קורס נדרש בחברות רבות, ולכן חשוב להגיע עם הניסיון לחברה. בקורסים אלו אנחנו יכולים ללמוד איך להפעיל את התוכנה ולדעת מהם כל הפרמטרים לפיה התוכנה עובדת. יש קורסים אשר מתאימים לצורך תוכנת אופיס ויש קורסים אשר מתאימים ספציפית לתוכנת גיליונות של החברה. אחרי שהחכמנו והבנו עד כמה התוכנה חשובה, הגיע הזמן לבדוק האם באמת ניתן יהיה להשיג את התוכנה בחינם.

זה באמת בחינם?

סביר להניח שהשתמשתם באחת התוכנות של אופיס בעבר או בהווה, אבל האם אתם משלמים עליה? תחת תוכנות אופיס יש כלים מאוד יעילים שאנחנו משתמשים בהם בכל יום ויום, החל ממסמך Microsoft Word ועד ל-PowerPoint. תג המחיר הגבוה של התוכנה מאוד מרתיע אותנו, לכן אנחנו מחפשים אלטרנטיבות שונות. המחיר אותו נשלם עבור התוכנה יכו לנוע בין כמאה שקלים ועד כ-500 שקלים, תלוי בכל הגורמים הקשורים בדבר. ברגע בו אנחנו רואים את המחיר הגבוה אנחנו מוכנים להתפשר על האיכות ולבחור באלטרנטיבות אחרות. לכן, אם אינכם רוצים לבזבז את הכסף שלכם על Microsoft 365 לנו יש את הפיתרון עבורכם.

חבילת התוכנות הפרודוקטיביות של חברת Microsoft מכילה את התוכנות הבאות: Outlook, OneDrive, SharePoint, Word, Excel ועוד… בדרך כלל כפי שציינו, המחיר יכול להגיע לכ-500 ש”ח, המחיר בסיס לרוב יהיה כ-300 ש”ח. ניתן לשלם את המחיר לפי פריסה חודשית. המחיר משתנה גם בהתאם לכמות המכשירים בהם ניתן יהיה להשתמש בתוכנה הזאת. ישנה גם גרסה עצמאית במחיר אחיד ללא צורך במנוי. 

אם אתם תלמידי בית ספר מכיתה א עד יב , תוכלו לקבל את תוכנת האופיס בחינם באמצעות כניסה דרך משרד החינוך. כמו כן, אם אתם מורים תוכלו לזכות בתוכנת אופיס בחינם. כל מה שעליכם לעשות הוא להזין את כתובת המייל של בית הספר שלכם באתר הרשאי של מייקרוספוט ולהתחיל לעבוד עם אופיס בחינם. אם אתם סטודנטים אתם יכולים לקבל את תוכנת האופיס חינם דרך מוסד הלימודים שלכם דרך חשבון המייל של המוסד לדוגמא.

כמו כן, גם אם אתם סטודנטים בוגרים טריים יש לכם את התוכנה בתמורה של 12$ בלבד למשך 12 חודשים. כמו כן, אם אין לכם את הנתונים אותם ציינו, מה שאתם כן יכולים לעשות הוא לבקש חודש ניסיון בתוכנה. עם זאת, בשביל להשתמש בתוכנה בחינם אתם עדיין חייבים להזין פרטי אשראי, אם לא תבטלו את הפרטים לפני סוף החודש אתם תאלצו לשלם 100 דולר עבור מנוי שנתי. 

מהן האלטרנטיבות?

אם אתם בכל זאת לא מוצאים את עצמכם משתמשים בתוכנה, יש לנו פתרונות אחרים עבורכם. היום יש חבילות כלים שונות שניתן יהיה עדיין לגשת לתוכנות אופיס איתן. זאת אומרת, אם אתם לא צריכים את החבילה המלאה אתם יכולים להוריד תוכנות ספציפיות באתר האינטרנט של מייקרוסופט. לדוגמא, אם אתם צריכים Calendar, PowerPoint, Word או Excel, ניתן יהיה להוריד את התוכנה בגזרה מוגבלת דרך האתר הראשי Office.com.  עליכם יהיה ליצור חשבון של Microsoft כמובן. הקאץ’ בגרסה החינמית היא שעצם הפונקציונליות של האפליקציות מאוד מוגבלת. בחלק מהתוכנות יהיה ניתן להשתמש רק כאשר אתם מחוברים לאינטרנט, אתם בסופו של דבר מקבלים טעימה מהתוכנה כאשר אתם רוצים את הגרסה החינמית.

כמו כן, אם אתם מחפשים אלטרנטיבות שונות תוכלו למצוא את תוכנות הכתיבה והאקסל של Google. ניתן יהיה להשתמש בגוגל דוקס או בכל פיצ’ר אחר של התוכנה. אמנם לא מדובר על איכות גבוהה כמו של ה-Office, אבל אתם מקבלים תמורה די טובה כאשר אין לכם דרישות גבוהות יותר. כאשר מדובר על ענייני עבודה, מוטב לציין שרוב מקומות העבודה עדיין עובדים עם אופיס מלא. לכן, גם אם אתם עובדים בתור פרינלסרים עבור חברות שונות, סביר להניח ואתם תצטרכו להשתמש באופיס. 

בדרך כלל, כאשר מדובר על חשבונות שיש לסטודנטים הם מקבלים מספר משתמשים. זאת אומרת שגם אם יש לכם בן משפחה אחד שזכאי להטבה, תוכלו להשתמש בתוכנה הזאת גם בשמו. אז לצערנו לקבל את התוכנה המלאה בחינם זה דבר שלא סביר ויקרה. עם זאת, יש לנו היום אלטרנטיבות רבות, מעטות החברות אשר באמת צריכות שימוש מלא באופיס. אם אתם צריכים שימוש מוגבל, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות אל החברה וליצור משתמש בו השימוש באופיס מוגבל. אם בכל זאת בחרתם לרכוש את התוכנה, המחירים משתנים בהתאם למספר המשתמשים שיהיו לכם, המחיר נע בין 70$ ועד 100$ לרוב. כאשר מדובר על רכישה עבור חברות ומספר משתמשים עצום המחירים יכולים גם לעלות. אין אכיפה משמעותית על הנושא הזה, אבל כפי שאתם יודעים, מייקרוסופט יודעת לאבטח את המוצרים שלה ברמה הגבוהה ביותר.