דף הבית » איך בוחרים מחשב נייד?
מדריכים

איך בוחרים מחשב נייד?

קרדיט תמונה FREEPIK

כולם צריכים מחשב נייד, מכשיר זה הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה היומית שלנו. אם אתם לא צריכים מחשב נייד לצורך עסקי, אתם חייבים מחשב נייד בשביל להעביר את הזמן בצפייה בסרטים, אם אתם גיימרים אתם תרצו מחשב נייד שיעמוד בכל הנתונים הטכניים של המשחקים, וכמובן שהמחשב יהיה צמוד אליכם כל הזמן בלי מגבלה של סוללה חדשה. אז איך בעצם נדע להתאים את בחירת המחשב הנייד לצורך האישי שלנו?

מלחמה שקטה

יש היום מלחמה שקטה שמתחוללת באינטרנט ובכל מוקד למכירת מחשבים ניידים. יש היום מספר חברות בשוק אשר נמצאות בשליטה, מנגד יש חברות שלאט לאט צוברות תאוצה ומגיעות להישגים מרשימים כל שנה. החברות אשר מתחרות על כך שתכניסו את המחשב הנייד שלהן אליכם הביתה הן: אסוס, אפל, אייסר, HP, לנובו ודל. נכון להיום המחשבים הכי נמכרים נמצאים אצל חברת Dell ו-Lenovo. 

מוטב להדגיש שדווקא אנשי המקצוע יותר נוטים לבחור במחשבים של חברת אסוס ודל ופחות בשל לנובו. היתרון בחברת דל בא לידי ביטוי בטווח המחירים הרחב, ניתן לבחור מחשבים בתקציב נמוך יחסית שעדיין מעניקים לנו את הביצועים הבסיסיים שרובנו מחפשים דווקא אותם. היתרון של אסוס בא לידי ביטוי בסדרות כמו ZenBook שהראו לנו את היכולת של אסוס להפוך את כל הקלפים. עם זאת, יש לחברה חיסרון אחד שהוא תקלות חוזרות בציר של המחשב. ובנוגע ללנובו, היתרון המשמעותי של המחשבים האלו דווקא יבוא לידי ביטוי בשירות. לנובו מחזיקה בשירות ארצי, אין צורך לרדוף אחרי שירות הלקוחות בחו”ל כדי לקבל מענה. 

בדרך כלל מי שיקנה את ה-Macbook של אפל יהיו אנשים שפשוט חובבים של החברה. מדובר על מחשב שונה בתפעולו מכל מחשב נייד אחר שנכיר, אמנם מדובר על מחשבים חזקים שמגיעים לביצועים מאוד גבוהים, אך המקבוק לא מתאים לכל אחד.

מה התקציב שלכם?

בואו נגיע ישירות לכף המכרעת, כמה כסף אתם מוכנים להשקיע על מחשב נייד? הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כדי לצמצם אפשרויות הוא הקצבה של סכום אותו אתם לא מוכנים לעבור. אם אין לכם הגבלה של תקציב תוכלו לרכוש את הדגמים היוקרתיים של חברת דל, אלו מחשבים ששווה להשקיע בהם. דל מציעה לנו מחשבים יוקרתיים, אמינים אשר מחזיקים לאורך שנים ארוכות. ברגע בו אתם כן מוגבלים בתקציב חשוב לשכוח מדגמי המחשב של אפל, מחשבים אלו נחשבים ליוקרתיים. עדיין נוכל לפנות לחברות המובילות שציינו, אסוס, דל ולנובו. בתקציבים נמוכים יחסית לנובו יכולה להציג לנו מחשבים איכותיים וחזקים. חשוב גם לבחון מה היא האחריות אותה כל חברה מציעה לכם עבור הדגם אותו אתם רוצים. לאחר שיש לכם תקציב הגיע הזמן לצלול לתוך הפרטים הטכניים.

מפרט טכני – סיוט שמתגשם

גם אתם נכנסים לאתר הבית של החברה, רואים את המפרט הטכני וזה כמו יידיש בשבילכם? אתם בחברה טובה. כדי שנוכל קצת לבסס את הידע שלנו לפני שאנו בוחרים מחשב נייד חשוב להכיר את העולם הכללי של המפרט הטכני. בשביל זה אנחנו פה. הדבר הראשון שנרצה לבדוק הוא סוג המעבד. בדרך כלל המעבדים שנמצא במחשבים בארץ יהיו של AMD או Intel. במילים פשוטות, יש סדרות שונות של מעבדים, נוכל לראות לפי שם הסדרה את הכוח של המעבד. זאת אומרת שמעבדים של Intel מסדרת i יהיו מדורגים לפי מספרים, ככל שהמספר גבוה יותר ככה המעבד חזק יותר, כמו כן לגבי הסדרה של Ryzen של חברת AMD.

בדרך כלל נוכל לבחור במעבדים יותר פשוטים כאשר מדובר על מחשבים שלא נועדו עבור גיימרים או תוכנות אשר דורשות נתונים חזקים. בדרך כלל סטודנטים ירצו מחשבים בעל מעבד שנמצא בקו האמצע של חוזק המעבד. עם זאת, כאשר יש לכם את הכסף להשקיע במעבד חזק זה עושה את ההבדל ומעניק נוחות למשתמש.

זיכרון RAM – מוכר, אבל מה?

זיכרון RAM הוא זיכרון העבודה של המחשב, מדובר על רכיב חשוב על מנת שנוכל להבטיח זרימה של המחשב ללא תקיעות. יש הבדל בין שטח אחסון ובין זיכרון RAM, לא מדובר על אותו נתון. בדרך כלל נמצא זיכרון RAM או של 8GB או של 16GB. מטבע הדברים 16GB יעשה עבודה טובה ביותר, למרות שעל פי בעלי המקצוע גם 8GB עושה את העבודה. גם כאן, כאשר יש לכם את התקציב להשקיע ב-16GB זה עדיף לכם לטווח הארוך.

אחסון

הכונן הקשיח של המחשב הוא חלק בלתי נפרד מהבחירה שלנו, אנו רוצים לבחור בכונן אשר יעניק לנו את האפשרות לשמור את כל הקבצים והתוכנות שלנו ללא חשש של חוסר במקום. מובן שככל ששטח האיחסון שלנו יותר מלא ככה המחשב יעבוד לאט יותר, לכן נרצה כונן קשיח עמיד וגדול. בדרך כלל כונן קשיח יהיה כונן SSD למרות שניתן למצוא כונני HDD שהם נחשבים לישנים יותר. כונני SSD עדיפים, הם צורכים פחות חשמל וחזקים יותר.

בעבר היינו מסתפקים ב-60GB לכל הכונן כולו, היום לא נמצא מחשבים עם פחות מ-256GB. אנו חושבים שהבחירה בסופו של דבר לא כל כך קריטית, תמיד יש לכם את האופציה להוסיף כונן חיצוני עליו תשמרו את כל הקבצים שלכם. כמו כן, יש לנו פתרונות כמו אחסון בגוגל דרייב, OneDrive, iCloud וכן הלאה. 

נקודה אחרונה למחשבה

כפי שציינו, עליכם לוודא שיש אחריות מקיפה על המחשב אותו אתם קונים, גם יש לוודא מה כוללת האחריות. מבעד לכך, כאשר מדובר על תקציב תמיד עולה השאלה האם כדאי לרכוש דרך יבואן רשמי או מקביל. ההבדל בין יבואן רשמי למקביל הוא יבואן רשמי היא החברה עצמה, נציגים שלה שלרוב נמצאים בארץ. כאשר מדובר על יבואן מקביל אנו מסתמכים על אנשים עצמאיים ולא על החברה עצמה – הבחירה בידיים שלכם. לרוב, יבואן מקביל עושה עבודה טובה.