דף הבית » מה שמעתם על איירפודס פרו?
סקירות

מה שמעתם על איירפודס פרו?

מה שמעתם על איירפודס פרו?

כמעט כולם מסתובבים עם אוזניות איירפודס פרו באוזן, כבר אי אפשר להבדיל ברחוב מי מדבר לעצמו ומי מדבר בטלפון. אז אם גם אתם רוצים להיות חלק מהטרנד הלוהט של “לדבר לעצמך ברחוב, אבל לא באמת”, כדאי שתדעו מה אתם קונים. האוזניות של חברת אפל הפכו ללהיט, כמובן שבזכות. אז האם הכל ורוד כמו שגורמים לנו לחשוב? יצאנו לסקור את האוזניות של חברת Apple.

יחסים טובים תמיד מתחילים ברגל שמאל

כאשר הושקו לראשונה האוזניות היה המולה גדולה סביב הרכישה, כל אחד רצה להספיק לקנות לפני השני ולהנות מפרי היצירה של חברת אפל. עם זאת, בהפעלת המוצר לאט לאט שמענו על עוד לקוחות אשר אינם מרוצים מתפקוד האוזניות. איירפודס פרו היו עם בעיות סאונד, היו רעשים סטטיים שמתגרים בסביבה רועשת ומנגנון ביטול הרעשים לא עבד כראוי. החברה מטעמה הדגישה כי מדובר על ריכוז קטן של מוצרים אשר נחשבים לתקולים והסכימה להחליף כל מוצר תקול ללא תשלום. מוטב לציין, התקלות אשר לקוחות רבים החזירו את האוזניות בגללן נגעו רק לאיירפודס פרו, התקלה הייתה באוזניות בלבד ולא בנרתיקים.

מה ההבדלים בין AirPods Pro ובין AirPods?

דגם הפרו הושק בשנת 2020 ונחטף מהמדפים על אף תקלות שהיו בחלק מהמכשירים, מה כל כך מיוחד במכשיר הזה בהשוואה לדגמים הקודמים?

עיצוב –  בעוד שהדגם הישן נתלה על האוזן אבל למעשה נכנס לאוזן, אוזניות הפרו הן יותר קומפקטיות והן נצמדות לאוזן ולא נתלות. כמו כן, גם עיצוב הנרתיק שונה, הוא יותר רוחבי ויותר נוח לנשיאה ושימוש. העיצוב של האוזניות עצמן מעניק לנו נוחות על אף שחלק מהלקוחות היו מעדיפים לשמור על העיצוב הקודם של הסדרה.

אטימות – אחד הדברים החשובים ביותר שאנו רוצים לבדוק הוא מבחן האטימות. במבחן זו איירפודס פרו מציגות לנו מנגנון איזון לחצים אשר מונע תחושה של וואקום באוזן – כבר יתרון. כאשר האוזניות באוזן שלנו אנו לא נשמע דבר מלבד הסאונד עצמו, והיתרון הוא שהאוזניות כלל לא מורגשות באוזן. 

סינון רעשים – אפרופו אטימות… מה קורה כאשר אנו נמצאים במקומות רועשים? אפל רצתה לחשוב מחוץ לקופסא ולמעשה לא ניסתה לסנן את הרעשים אלא להעניק לנו את האפשרות לשמוע ביחד איתם בצורה מיוחדת, צריך לשמוע כדי להבין. האוזניה למעשה ממזגת את המוזיקה לתוך הרעשים שיש מסביבנו, ניתן לשמוע את המוזיקה בבירור אך זה לא אוטם לחלוטין את הרעשים. 

סאונד – אם לומר את האמת, הסאונד של האוזניות לא הדהים אותנו בצורה מופלאה. איכות הסאונד היא טובה, אך היא לא מה שציפינו מאיירפודס פרו. אבל מצד שני, לפחות האוזניות הן חזקות וניתן לשמוע מוזיקה ולדבר בטלפון תוך שימוש באוזניות לאורך זמן ממושך.

ההשוואה בין שני הדגמים היא קריטית כדי לדעת האם באמת משתלם לרכוש איירפודס פרו כאשר יש לנו את הדגמים הישנים. האם המחיר שאנו מתכוונים להוציא על אוזניות של אפל שוות את המחיר לא רק בגלל שמדובר על חברת אפל, אלא בגלל שהאוזניות מעניקות לנו את השירות המתאים. בשביל לקבל תשובה לשאלה הזאת עלינו להמשיך לחקור, אז מה היא הנקודה הבאה שלנו?

מיקרופון!

אוקיי, זה מעניין. אין תחכום מיוחד באוזניות, הפרו מגיבות לאקולייזר פשוט בצורה מושלמת, איכות השמיעה המצד השני של הטלפון פשוט ברורה וטובה. כל זה כנראה קורה בזכות מנגנון Adaptive EQ של האוזניות. אפשר לומר שהמיקרופון בין הדגם הזה לאחרון השתפר בצורה מופלאה. יש טכנולוגיות נוספות בדגם זה, המיקרופון למעשה פונה החוצה – זה שאחראי על סינון הרעשים. ואילו המיקרופון שפונה פנימה הוא המנטר את הסאונד שמופק החוצה. המיקרופון למעשה יודע להגיב למקום בו אנו נמצאים, להדגיש את מה שקריטי ומה שלא. זה משמעותי כאשר אנחנו מדברים בטלפון, אך הרבה יותר משמעותי כאשר אנחנו צופים בסרטונים וסרטים.

אוזניות טובות נבחנות לפי הסוללה שלהן

אז מה קורה כאשר אנחנו מגיעים לבחון את הסוללה של האוזניות? יש לאיירפודס פרו רף גבוה לעבור, הרי הדגם הקודם התהדר בחיי סוללה ארוכים ומשובחים, עד 24 שעות עבודה כולל 5 שעות של האזנה רציפה. אז האיירפודס פרו אמנם שיפרה את המפרט הטכני של המוצר באופן משמעותי, היא מציגה לנו אפשרויות שלא היו לנו בעבר אך בכל הנוגע לחיי סוללה החברה לא עלתה על הרף שהגיעה אליו. 

כאשר אנו מוסיפים טכנולוגיות מתקדמות לסינון רעשים, מיקרופונים עם טכנולוגיות מיוחד אז זה אוטומטית משפיע על אורך זמן הפעלת הסוללות. למעשה, עצם העובדה שלא נגרע אורך השימוש בהשוואה לדגמים הקודמים זה כבר יתרון משמעותי. בניגוד לחברות אחרות, כאשר אפל רושמת במפרט טכני זמן שימוש ואורך חיי סוללה היא עומדת במה שהיא רושמת.

האם אתם צריכים איירפודס פרו?

בסיכומו של דבר, האם אתם באמת צריכים את הדגם החדש כאשר יש לכם את הדגם הישן? אפשר לומר הרבה דברים על חברת אפל, אך כשהיא עובדת על מוצר היא עובדת עליו. אמנם החברה התחילה את השקת המוצר ברגל שמאל, אבל היא מציגה בפנינו איכות שאף חברה אחרת לא מציגה בפנינו. פער הנתונים הטכניים בין הדגמים הקודמים של החברה לא נבדלים באופן משמעותי, אך קיימים שדרוגים אשר מי שחובב איכות לא ירצה להתפשר עליהם. המחיר אותו נשלם כיום על איירפודס פרו נע בסביבות ה-800 ש”ח, ניתן למצוא גם במחירים נמוכים יותר. חשוב לרכוש את המוצר ממקום אמין אשר עובד עם מוצרים של חברת אפל, עדיף לשלם מעט יותר ולקבל מוצר איכותי מאשר לרכוש מוצר שאתם לא בטוחים לגביו. בכל הנוגע ליבוא מקביל, אנו לא רואים בזה דבר פסול אך כפי שציינו, עשו את הבחירות איתן אתם בטוחים.