דף הבית » המדריך המלא לבחירת רמקולים חכמים
סקירות

המדריך המלא לבחירת רמקולים חכמים

קרדיט תמונה FREEPIK

היום כל מוצר שהיה בעבר לשוק חוזר בהתפתחות אחרת, יותר חכם, יותר מהיר והרבה יותר קל לתפעול. רמקולים חכמים הם מוצר שהוא קצת שונה בנוף שאנו מכירים. הטרנד החדש של רמקול חכם מאפשר לנו לעשות כמעט כל דבר, ולא רק לשמוע מוזיקה או רדיו. למעשה אפשר לומר שהרמקול החכם משמש אותנו כמעט כמו מחשב נייד או פלאפון חכם, אפילו ניתן לבצע שיחות וידאו ולצפות בסרטונים בחלק מהדגמים החדשים. אז איך בעצם אנחנו נבחר את הרמקול החכם הטוב ביותר? לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת רמקולים חכמים.

איכות סאונד

בסופו של דבר מדובר על רמקול, אנחנו מזמן לא מתפשרים על איכות הסאונד. בין אם מדובר על רמקול גדול או קטן, הגודל באמת לא משנה במקרים האלה. יש לנו את המכשירים המובילים בשוק השייכים לגוגל ולאמזון עליהם נדון בהמשך. אנחנו רוצים לבחור ברמקול אשר איכות הסאונד שלו איכותית לאורך כל האזנה. הבעיה באופן כללי ברמקולים היא שאיכות הסאונד יכולה להישמע מעולה, אבל ברגע שאנחנו משתמשים בווליום הכי גבוה, או שירים אשר צריכים בס לדוגמא, האיכות של הרמקול יורדת. 

עליכם לשים דגש על שני פרמטרים, האחד הוא מה ההספק של הרמקול (Watt). בדרך כלל כאשר הרמקול יהיה בעל מימדים קטנים גם עוצמת הוואט שלו תהיה נמוכה. עם זאת, היום החברות נותנות דגש על רמקולים עוצמתיים וקטנים יחסית שיהיו נוחים לנשיאה. שימו לב מהו הספק ה- Watt R.M.S שלכם. 

הדבר השני שאנו רוצים לתת דגש הוא איכות הסאונד. עלינו לחפש את הרמקול שיעניק לנו צליל מדויק ונקי. בדרך כלל הבסיס לבחירת רמקול איכותי תהיה בהתבסס על חברה מקצועית ואמינה, לא נקנה רמקול מתחנת דלק. הרמקולים הסטנדרטים מורכבים ממבנה בסיס של שני דרייברים (טוויטר, וופר), הטוויטר אחראי על הצליל הגובה, הוופר אחראי על צליל הבס. ככל שיהיו יותר דרייברים כך איכות הצליל תהיה טובה יותר.

הדבר החשוב ביותר בקשר הוא הקשבה

בדיוק כמו בקשר, הרמקול החכם מתבסס על פקודות קוליות (כל אחד ומי שנותן פקודות בבית). כאשר אנו נותנים פקודה קולית לרמקול אנחנו צריכים שחיישני המיקרופון יעבדו בצורה מדויקת. אז דבר ראשון, שימו לב האם הרמקול אותו בחרתם עובד על פקודות קוליות ויש בו מיקרופון. גם כאן, ככל שיש לנו כמות גדולה יותר של מיקרופונים זעירים כך המערכת תפעל בצורה מדויקת יותר. ברמקולים המתקדמים ביותר בשוק נוכל למצוא שישה ואפילו שמונה מיקרופונים אשר מסוגלים לזהות את קול המשתמש ממרחקים. כאשר מדובר על מיקרופון חכם אנו נציע לכם לבחור ברמקול אשר יש ברשותו לפחות 2 מיקרופונים.

מי צריך מסך בשביל לשמוע מוזיקה?

רוב הרמקולים החכמים אשר נמצאים בשוק היום הם רמקולים אשר מיועדים לשמע. הגדילו לעשות החברות המובילות והכניסו עוד אלמנט בתוך הרמקולים החכמים, כי מי לא אוהב לראות קליפים בזמן שהוא שומע שירים? כיום יש רמקולים בעלי מסכים בגדלים שונים, החל מ-4 אינץ’ ועד 14 אינץ’. אז לא תמיד נראה קליפים בזמן האזנה, אבל נוכל להשתמש ברמקול גם לתמונה דיגיטלית, סרטונים ביוטיוב, שיחות וידאו (יש לכם מצלמה בחלק מהדגמים) ועוד.

כמה אני משלם על התענוג הזה?

כמה אתם מוכנים להשקיע על רמקולים חכמים? חלק מהאנשים לא מוכנים להתפשר על האיכות וישקיעו את מיטב כספם על מוצר איכותי. מצד שני, יש כאלו שלא דורשים איכות גבוהה, מספיק שמבינים את המילים וזה עובד. הבחירה היא שלכם בסופו של דבר ומה שהופך את האזנה שלכם לנעימה יותר. רמקולים חכמים יהיו בעלי טווח רחב של מחירים, מחיר הרמקול יכול להתחיל בין 150 ש”ח ולהגיע עד ל- 4,000 ש”ח. המחירים נעים בטווח רחב, חלקם נחשבים לרמקולים מקצועיים המתאימים לחברות הפקות, לסטודיו וכד’, ואילו חלקם מתאימים לשימוש פרטי. שימו לב בנוסף מה האחריות כוללת ולכמה זמן היא תקפה. רמקולים חכמים הינם מוצרים עדינים, עליכם לשמור עליהם היטב. בדרך כלל האחריות תהיה ל-12 חודשים בלבד.

הרמקול החכם של גוגל – Nest Audio

כל פעם שגוגל משיקה מכשיר חדש אנחנו מתרגשים. Nest Audio יצא לשוק בתחילת שנת 2021 ונדמה כאילו עדיין לא נמצא למכשיר זה תחליף. גוגל נתנו דגש גדול על איכות הסאונד במכשיר הזה, וזה לא בא על חשבון שום דבר אחר. בדגם זה נתנה החברה דגש על צלילי הבס, וצלילי הטוויטר עם מספר רק של דרייברים אשר יכולים לעמוד באיכות של כל שיר. דגם זה הוא נוח לנשיאה, הוא יחסית קומפקטי ונוח לנשיאה. לדגם זה יש שלושה מיקרופונים והוא בעל עוצמת וואט גבוהה. עבור מכשיר זה נשלם בסביבות ה-300 ש”ח בלבד. זה היתרון של גוגל, היא משיקה מוצרים אשר מתאימים לכל כיס והאיכות של המוצרים בראש רשימת מוצרי השמע.

לסיכום

רמקול חכם הוא מכשיר שכל אחד יכול לעשות בו שימוש, אבל רמקול חכם בוחרים רק בצורה חכמה. יש היום היצע רחב של מכשירי אודיו מסוגים כאלה ואחרים. אנו נציע לכם לבחור רמקול השייך לחברות מתקדמות, גלקסי, אפל, גוגל וכד’. כמו כן, נציע לכם לרכוש את המוצר רק מחנויות מוכרות, וכפי שציינו לא דרך תחנות דלק (זול ככל שיהיה). עם זאת, כאשר האיכות אינה בסדר ראש העדיפויות שלכם, הבחירות שלכם יכולות להיות יותר חופשיות. זכרו, רמקול חכם צריך שני דברים עיקריים, האחד הוא איכות שמע מעולה, השני הוא מיקרופונים איכותיים לצורך הפעלת המכשיר.