דף הבית » פלייסטיישן 5 – כל מה שאתם צריכים לדעת על הקונסולה החדשה
סקירות

פלייסטיישן 5 – כל מה שאתם צריכים לדעת על הקונסולה החדשה

קרדיט תמונה FREEPIK

הקונסולה החדשה הגיעה לשוק הישראלי לא מזמן ומיד נחטפה מהמדפים. כבר ממבט ראשון אפשר לראות שמדובר על משהו אחר שעוד לא היה. חובבי הז’אנר לא חיכו וכבר הזמינו את המוצר מחו”ל דרך חבר או אתר, ואילו השאר חיכו לבואה של הקונסולה לארץ. עכשיו שכבר המוצר החדש נמצא על המדפים יצאנו לבדוק עד כמה היה שווה לחכות.

אהבה ממבט ראשון

כבר במבט ראשון אפשר לראות שחברת סוני עבדה לא מעט על עיצוב המוצר כדי להשאיר אותנו פעורי פה. מי כמותם יודע עד כמה העיצוב קריטי במוצרים האלה. העיצוב אמנם מרשים מאוד, אך מתבטא בחיסרון אחד בולט והוא הגודל של הקונסולה. הקונסולה ביחד לאחרות נחשבת למאוד גבוהה, כמעט ולא ניתן להניח אותה בצורה אנכית, ככה שיש לקחת בחשבון שצריך למצוא מקום ייעודי לקונסולה. יש באריזה מעמד פלסטיק נוח שגם הוא תופס את העיניים שלנו בפתיחה הראשונה, הבורג הייעודי נמצא לאחר חיפושים רבים בתוך מנגנון נסתר במעמד. בחלק הקדמי של המכשיר יהיו שתי יציאות, האחת היא יציאת USB-A והשניה היא USB-C. עד כאן התרשמנו די לטובה מהקונסולה החדשה, עכשיו הגיע הזמן להיכנס לפרטים טכניים יותר.

“למה לא אמרת לי שאחותך יפה ממך”?

איך אפשר שלא להשוות את הקונסולה החדשה לאחותה הקטנה – פלייסטיישן 4. ואם נרצה ממש להגיע לפסים אישיים גם נשווה בין היריבה, אבל רגע, בואו נתחיל בעדינות. כפי שציינו, הקונסולה מבחינה חיצונית לא דומה לדבר ממה שהכרנו באף חברה, גם לא בקונסולה הקודמת. אם זה טוב או רע, תלוי בכם ובמקום שיש לכם בבית. בכל הנוגע לעבודה בשטח של המוצר קיימים הבדלים ניכרים. לא נסתכל כעת על ההבדל במפרט טכני, אלא נרצה לראות בפועל מהם ההבדלים.

תחילה, בשונה מפלייסטשיין 4, בדגם זה המשחקים ואפליקציות מדיה מפוצלים לקטגוריות נפרדות, כבר דרך טובה להתחיל. ניתן לחזור למסך הבית בקלות, הרבה יותר קל להתמצא כעת מאשר בקונסולה הקודמת בכל ההגדרות, המשחקים והאפליקציות. לא צריך לעבור כל פעם למסך הבית כדי לעבור בין אפליקציות שונות, זה כבר יתרון משמעותי מבחינתנו. עוד יתרון קטן שיש למנויי פרימיום של סוני הוא האפשרות למצוא מדריכים אשר יעזרו לכם במקרים בהם אתם נתקעים במשחק כלשהו. אמנם מדובר על ספוילר, אבל אף אחד לא ידע. 

בכל הנוגע למעבד הגרפי, מדובר כאן על מעבד חזק יותר מאשר הקונסולה הקודמת. מעבד 2 Zen עם 8 ליבות AMD. אם המילים האלה לא אומרות לכם כלום תדעו שאתם נמצאים בחברה טובה. מדובר על מפלצתי שכל משחק מחשב שתחשבו עליו יעבוד ללא הבעיה המינורית ביותר. חברת סוני רצתה למשוך את כל גבולות היכולת של המכשיר כדי להבטיח שאף מתחרה בשוק לא יהווה תחרות. הביצועים הגרפיים של המכשיר עולים על המצופה, יש לכם את האפשרות לבחור ברזולוציה אותה תרצו. כמו כן, יש לנו אפשרות אחסון רחבה יותר שמגיעה ל 825 GB עם כונן SSD מותאם אישית, כמעט כפול מהקונסולה הקודמת. 

לסיכום, חיכינו מספר שנים לצאת הקונסולה החדשה, היה שווה לחכות. פלייסטיישן 5 הוא שדרוג משמעותי לקונסולה הקודמת, ומי שלא חווה את הקונסולה הקודמת לא ידע לדעת עד כמה זה היה קריטי. כמו כן, המחיר אותו נשלם לא גבוה כפי שחשבנו, המחיר כיום בארץ נע בטווח ה-3,000 ש”ח, ניתן לרכוש באילת במחיר מוזל יותר.

מה בנוגע לקונסולה החדשה של מיקרוסופט?

לא עמדנו בפיתוי והיינו חייבים להשוות בין פלייסטיישן 5 ובין Xbox-Series S החדש. אין מה לעשות, כאשר מדובר על עיצוב חברת סוני מנצחת בפער משמעותי את הקונסולה החדשה של מיקרוסופט. עם זאת, אפשר לומר פה אחד ששתי החברות עבדו קשה מאוד כדי להגיע לתוצאות גבוהות מאוד, במיוחד ביחס לקונסולות הקודמות של השתיים. 

אם יורשה לנו, לפי המפרט טכני נדמה כי אקס בוקס מובילה בתחום העיבוד לפי מהירות שעון המעבד וכוח העיבוד הגרפי. עם זאת, אם יש משהו שלמדנו הוא לא לבנות על המפרט טכני אלא על “נסה בעצמך”. כאשר מדובר על נפח אחסון סוני מובילה, כידוע לכם ככל שיש יותר מקום אחסון ככה המכשיר עובד בצורה חלקה יותר. אך על פי המפרט הטכני נוכל לראות שלמעשה סוני עומדת על 825 GB ואילו מיקרוסופט עומדת על 1 TB. הסיבה לכך שציינו שסוני מובילה היא מכיוון שמהירות הכתיבה של הקונסולה השייכת לסוני גבוהה יותר מאשר הסדרה החדשה של Xbox.

כאשר אנחנו רוצים לראות את הביצועים של שתי הקונסולות בלייב אנו נפעיל מספר משחקים הדורשים את אותם הנתונים הגרפיים. בשני המקרים שתי הקונסולות ביצעו את העבודה באופן מרשים, ללא באגים. לכן, במבחן התוצאה שתי הקונסולות מגיעות לאותה רמה. 

סיכום האירוע

עכשיו הגיע הזמן להודות על האמת, בדיוק כמו איפון וגלקסי, יש חובבי פלייסטיישן ויש חובבי Xbox והם יישארו יריבים נצחיים לתמיד. מבחינת מבחן התוצאה פלייסטיישן 5 מציג לנו עבודה מרשימה ותוצאה שבהחלט החזירה את חברת סוני למסלול. ההשוואה בין הקונסולה החדשה לישנה היא קריטית, אם הפער לא היה משמעותי החברה הייתה נוחלת הפסדים רבים. כאשר אנו משווים בין המתחרה, מיקרוסופט אנו רואים פערים מינוריים במפרט הטכני. עם זאת, במבחן התוצאה שתי הקונסולות מציגות לנו תוצאות גבוהות, הקונסולות היו שוות את ההמתנה ואת המחיר אותו אנו שילמנו.