דף הבית » סקר Dynabook: אבטחת IT בראש סדר העדיפויות לעבודה היברידית פרודוקטיבית
חדשות

סקר Dynabook: אבטחת IT בראש סדר העדיפויות לעבודה היברידית פרודוקטיבית

קרדיט תמונה: Dynabook

מחקר שנערך ב-Dynabook לרגל חודש אבטחת הסייבר האירופי )אוקטובר), מראה שכמחצית מהחברות הקטנות והבינוניות רואות באבטחה את היבט ה-IT המאתגר ביותר לניהול וציוד העובדים בלפטופים חדשים, הוא גם עדיפות השקעה פופולרית

חודש אבטחת הסייבר האירופי חוגג כעת עשור להיווסדו, ושוב השנה, במהלך אוקטובר, יצאו חוקרי חברת הלפטופים Dynabook  לבחון מקרוב את ההיבטים השונים של אבטחת סייבר, שהפכה חשובה יותר ויותר בסביבה העסקית עם כניסתו של מודל העבודה ההיברידי.

המחקר החדש שנערך על ידי Dynabook תחת הכותרת ‘המדריך למעבר לעבודה היברידית קבועה’, מראה כי חברות קטנות ובינוניות רבות באירופה עדיין נאבקות להתגבר על האתגרים של עבודה היברידית: שני שליש (67%) עדיין לא ביצעו אופטימיזציה של פתרונות ה-IT שלהן באופן מלא עבור צורך זה. המחקר, שהוזמן על ידי Dynabook  בשיתוף עם Unlimited ,Walnut סקר 1,202 מקבלי החלטות בתחום ה IT- בחברות קטנות ובינוניות (SMBs) ברחבי אירופה.

“דרישות חדשות הביאו לכך שחברות קטנות ובינוניות מתמודדות עם אתגרי IT מורכבים יותר מאי פעם במונחים של אמינות, אבטחה ופרודוקטיביות”, אומר ניב יוסיפון, סמנכ”ל הסחר ומנהל הפעילות של חברת מפעיל, נציגת DYNABOOK בישראל. “אחד החסרונות הגדולים של המעבר לעבודה היברידית הוא הגידול המהיר במתקפות סייבר. אבטחת רשת ומכשיר לא מספקת הייתה תוצאה צפויה של המירוץ הנואש להישאר פעילים בתקופות הסגר הראשונות, כאשר העדיפות היחידה הייתה לעשות עסקים”.

לכן, אין זה מפתיע ששלושת תחומי העדיפות המובילים להשקעות IT ב-12 החודשים הבאים כוללים תשתית אבטחת סייבר (46%) פתרונות מבוססי ענן (46%) ותמיכה/סיוע IT מרחוק (44%). ציוד העובדים במכשירים ניידים חדשים, דוגמת לפטופים, הוא גם עדיפות השקעה פופולרית (40%). עבור חברות קטנות ובינוניות, המעבר ממסגרת משרדית מסורתית למודל עבודה היברידי הציג אתגרים תפעוליים רבים, כאשר צמצום זמן ההשבתה של IT התגלה כאתגר מוביל עבור קצת יותר ממחצית (51%) מהמשיבים.

אבטחה נותרה בראש סדר העדיפויות של הארגונים הקטנים והבינוניים, שכן עסקים מתמודדים עם נוף איומי סייבר שמתפתח כל הזמן. המחקר מצא ש-45% מהחברות הקטנות והבינוניות ראו באבטחה את המרכיב המאתגר ביותר ב-IT  לניהול במהלך התקופה שאחרי הקורונה. נתון זה מתחלק בין אבטחת רשת (24%) ואבטחת מכשירים (21%), מה שמדגיש את הצורך שאבטחה תעמוד בבסיס כל מרכיב בתשתית ה-IT, מליבת הרשת ועד לחומרה שבידי העובדים.
המחקר גם חושף את הערך הגבוה של מכשירים ניידים, במיוחד מחשבים ניידים. 64% אחוזים ממנהלי IT SMB מאמינים שהחלטות רכישה של מחשבים ניידים חשובות יותר היום מאשר לפני הקורונה, מה שלא מפתיע בהתחשב בתפקידה המרכזי יותר ויותר של החומרה בתוך מערכת האקולוגית של העבודה ההיברידית.

“קלות משקל ועמידות, אפשרויות קישוריות, כלי אבטחה מובנים ומעבדי אינטל מדור 12 העדכניים הם תכונות מפתח כדי לאפשר לעובדים לעבוד בתנאים הטובים ביותר, לא משנה היכן הם נמצאים”, אומר יוסיפון. “עם חומרה אמינה בתוך רשת שמתעדפת אבטחה ושיתוף פעולה, מנהלי IT SMB יכולים לספק לעסק ולעובדים שלהם את הכלים הדרושים להם כדי להתמודד עם העולם ההיברידי של היום.”