דף הבית » סטייקהולדר פודס מקדמת פיתוח קווי תאים מחזיר הניתנים לשכפול בהיקף בלתי מוגבל לצורך ייצור מוצרי בשר חזיר מתורבת
חדשות

סטייקהולדר פודס מקדמת פיתוח קווי תאים מחזיר הניתנים לשכפול בהיקף בלתי מוגבל לצורך ייצור מוצרי בשר חזיר מתורבת

אריק קאופמן מנכל מיטק. קרדיט: מיטק 3 די

קו תאי הגזע הפלוריפוטנטי החדש (iPS) מאפשר לחברה להגדיל את סל הזנים שלה, ולהאיץ את מוכנות השוק לייצור בשר חזיר מתורבת

רחובות, ישראל, 23 באוגוסט, 2022, Steakholder Foods Lts (נאסד”ק: STKH) (לשעבר: MeaTech 3D $MITC), חברת מזון דיפ-טק בינלאומית הנמצאת בחוד החנית של תעשיית הבשר המתורבת, שמחה לדווח כי תתחיל לפתח מוצרי בשר מתורבת באמצעות קו תאי גזע הפלוריפוטנטי (iPS) מזן חזיר.

קו התאים החדש יאפשר ייצור בהיקף בלתי מוגבל של מוצרי בשר חזיר מתורבת, הנלקחים מתאים שהונדסו מחדש למצב פלוריפוטנטי (iPS) דמוי עוברי. קו זה מאפשר לבנק תאים אחד להפוך למקור בלתי מוגבל לפיתוח כל סוג של תאי שריר או שומן לייצור בשר מתורבת.

תאי הגזע של מיטק תחת עדשת המיקרוסקופ

סטייקהולדר פודס משתפת פעולה עם ספקית קו תאים מובילה של iPS, על מנת לקצר את זמן הפיתוח עבור מוצרי חזיר, כגון – בייקון, צלעות חזיר ושינקין. באמצעות תהליך ייחודי של גידול התאים והדפסה ביולוגית תלת-ממדית, החברה מצפה להשיג ואף להתעלות על הטעם, המרקם ותחושת הפה של בשר חזיר רגיל.

טכנולוגיית ההדפסה הביולוגית בתלת-ממד, אותה פיתחה סטייקהולדר פודס, בעלת כושר ייצור של בשר בכל יחס של רקמת שריר ושומן, בקצב ייצור תעשייתי וברמת דיוק גבוהה, בכל צורה, רוחב ועיצוב רצויים.

סטייקהולדר פודס תייצר גם מוצרי חזיר טחונים וביומסה של חזיר, כמרכיב למוצרי מזון היברידיים, דוגמת קציצות.

הפעילות של סטייקהולדר פודס בתחום בשר החזיר המתורבת מתווספת לפעילויות הפיתוח המגוונות של החברה, הכוללות מוצרים מתורבתים של בשר בקר , עוף, דגים ופירות ים.

אריק קאופמן, מנכ”ל ומייסד סטייקהולדר פודס: “אנו מאוד נרגשים להוסיף מוצרי חזיר מתורבת לפורטפוליו סוגי הבשר שלנו. לבשר חזיר קיים פוטנציאל שוק אדיר, בהיותו מוכר כבשר הפופולרי ביותר בעולם”.

אודות סטייקהולדר פודס

סטייקהולדר פודס, לשעבר מיטק, הינה חברת דיפ-טק (Deep-tech) בינלאומית, הנמצאת בחוד החנית של מהפכת הבשר המתורבת. החברה נסחרת בנאסד”ק תחת הסימול “STKH”. סטייקהולדר פודס החלה את פעילותה ב-2019, עם מתקנים בפארק המדע ברחובות, ישראל, באנטוורפן, בלגיה, והחלה התרחבות לארה”ב. החברה מפתחת פתרון שלא דורש שחיטה, לייצור מגוון מוצרי בשר בקר, עוף, חזיר ופירות ים – הן כחומרי גלם והן כנתחים שלמים – כחלופה לחקלאות ודייג מתועשים. כחלק מהשתתפותה של החברה ביוזמת ה-UN Global Compact, סטייקהולדר פודס מחויבת לפעול בהתאם ליעדי הפיתוח בר-קיימא של האו”ם (SDGs), הכוללים חיזוק ביטחון תזונתי, הפחתת טביעת הרגל הפחמנית ושימור משאבי מים וקרקע.

למידע נוסף, בקרו באתר החברה: https://meatech3d.com