דף הבית » המדריך המלא לסטודנטים ומרצים המחפשים את הלפטופ המתאים לשנת הלימודים האקדמית שבפתח
חדשות

המדריך המלא לסטודנטים ומרצים המחפשים את הלפטופ המתאים לשנת הלימודים האקדמית שבפתח

קרדיט תמונה: DYNABOOK

ככל ששנת הלימודים האקדמית מתקרבת, סטודנטים ומרצים כאחד צריכים להתכונן לאתגרים של עולם יותר אינטראקטיבי ודיגיטלי. עם שימוש הרבה יותר תכוף בלמידה מרחוק ושיחות זום, המחשב הנייד המתאים יכול להיות ההבדל בין חווית למידה טובה – לרעה מאוד. המדריך והטיפים שיעזרו להשקיע במחשב הנייד שיתאים לכם בול

בזמן שבמערכת החינוך היסודית לא ברור אם שנת הלימודים תפתח כסדרה, באקדמיה מחממים הסטודנטים והמרצים מנועים, לקראת עוד שנה עמוסה. אחת ההוצאות הראשונות שבדרך: שדרוג, או רכישת מחשב נייד חדש. משימה לא פשוטה שמערבת לא מעט החלטות. סמנכ”ל הסחר ומנהל הפעילות של חברת מפעיל, הנציגה הרשמית של DYNABOOK בישראל, ניב יוסיפון, מנסה לסייע עם המלצות המבוססות של שנות ניסיון:

בחירת המפרט שלך

מהמעבדים וה-RAM שלך ועד לאחסון, כרטיסים גרפיים וחיי סוללה, יש לקחת בחשבון את הצרכים כסטודנטים (או מרצים ומתרגלים). יחד עם זאת, רוב האנשים משתמשים במחשבים הניידים שלהם גם למטרות אחרות – כמו גלישה באינטרנט, צפייה בסרטים, משחקים ועוד. הנה כמה עקרונות מנחים למתחילים:

מערכת הפעלה: ווינדוס 10 היא אחת ממערכות ההפעלה הפופולריות ביותר בשוק. ניתן למצוא אותה מותקנת מראש כמעט בכל מחשב נייד בימינו. היא קלה לשימוש וניתן להתקין על גביה כל תוכנה, בין אם מדובר בתוכנות תומכות פרודוקטיביות, בידור, או משחקים. כמובן שבהתאם לתחום הלימוד, עשויות להיות דרישות מערכת ספציפיות כגון Mac OS או Linux, אך אלה בהחלט מצבים נדירים יותר. כיום רצוי לרכוש את מערכת ההפעלה WIN 11, אך במידה במידה שרוצים לשנמך ל- Win 10 – זה אפשרי.

מעבדים ו-RAM : מחשבים ניידים פועלים על מעבדי אינטל ו-AMD. אם הכוונה היא להשתמש במחשב הנייד בעיקר לשימושים בסיסיים כמו משימות כתיבה, מיילים ותוכנות בסיסיות אחרות, מעבד Intel Core i3 יספיק. כיום מעבד I3 מדור 11 בשילוב עם 8 ג׳יגה זיכרון בהחלט יעשה את העבודה היטב בעבודה עם ישומי Office  ואינטרנט. לעבודה עם תוכנות הדורשות כוח עיבוד גדול יותר – תוכנות גרפיות למשל, כדאי להשקיע יותר ולבחור מחשבים ניידים עם מעבדי Intel Core i5, Intel Core i7 עם כרטיסי מסך חזקים יותר. רוב המחשבים הניידים היום מגיעים לפחות עם 8GB  של זיכרון RAM, וזה נהדר אם רוצים לבצע משימות יומיומיות כמו שימוש ב-Microsoft Office, גלישה באינטרנט וצפייה בסרטים. אם מוכנים  להשקיע קצת יותר, ייתכן גם למצוא  אפשרויות עם 16GB של זיכרון RAM. יותר זיכרון RAM יאפשר ריבוי משימות ועבודה עם תוכנה כבדה תהיה חלקה וקלה יותר. בכל מקרה, כדאי תמיד לחפש מחשבים  שבהם ניתן בכל שלב לשדרוג את הזיכרון. על פי רוב, כשמדובר במחשבים ניידים עם גב, במעבדות המותג, ובמקרה שלנו, חב׳ ״מפעיל,  אמורים לבצע את השדרוג ללא כל בעיה במקצועיות ללא תוספת תשלום עבור העבודה.

ניב יוסיפון, קרדיט תמונה: MAFIL

אחסון: לאנשים באקדמיה  יש הרבה חומר לאחסן. קבצי מסמכים, מצגות, תמונות, סרטונים, מוזיקה ועוד מצטברים במהלך הזמן. המחשבים הניידים מגיעים בדרך כלל היום עם כוננים קשיחים מהירים מאוד עם קיבולות הנעות בין 256GB ל-2TB. כונן קשיח בנפח  500GB יהיה מעל ומעבר לרוב המשתמשים אבל אם מתכוונים להתקין משחקים, לערוך סרטונים ושימושים הדורשים מקום אחסום גדול יותר , ניתן להרחיב לשטח אחסון גדול יותר.

סוללה: הסוללה במחשב נייד חשובה לא פחות מהמעבד וה-RAM. מכיוון שצריך לסחוב את המחשב הנייד לשיעורים, מפגשי לימוד או פגישות, ייתכן שלא תמיד תהיה הזדמנות להטעין אותו בכל פעם. סוללה בעלת קיבולת טובה יכולה להחזיק שעות על גבי שעות. דרך קלה אחת לגלות את הקיבולת של הסוללה של המחשב הנייד היא על ידי איתור הדירוג. זה בדרך כלל מסומן כ׳זמן עבודת סוללה׳. נסו להקפיד לרכוש לפטופ המצוייד בסוללות חזקות שיאפשרו לכם – לכל הפחות – יום עבוד מלא מ- 10 שעות עבודה ועד 17 שעות עבודה רצופות (תלוי במחשב). סוללה חזקה מהווה יתרון גדול…

יציאות/קישוריות: יציאות חיוניות יותר ממה שאולי נראה – כמו גם איך מחברים ציוד היקפי שונה (כלומר, מצלמות, טלפונים והתקנים אחרים) למחשב הנייד. בעוד שמכשירים היקפיים רבים יכולים להתחבר באופן אלחוטי, לפעמים רק צריך יציאת USB. למחשבים ניידים קטנים יותר ולדגמים דקים יהיו פחות יציאות. יציאות USB, יציאות Thunderbolt™ 3, יציאות Ethernet, HDMI/VGA/DVI וקורא כרטיסי SD הם כל סוגי היציאות שאולי כדאי לשקול בהתאם לצרכים הספציפיים.

החומרה: ניידת וארגונומית

העיצוב, הגודל, המשקל וגודל התצוגה של מחשב נייד משחקים גורם מרכזי בשימושיות, במיוחד כשמתכוונים לסחוב אותו יום שלם מאולם הרצאות לאולם הרצאות. מומלץ תמיד לרכוש מחשב נייד קל משקל, אך צריך לקחת בחשבון שככל שהמחשב עשוי מחומרים קלים יותר, כך מחירו עולה. אם שוהים במגורי הסטודנטים,  וזה מחשב שנמצא בשימוש במשרה מלאה, ייתכן שעדיף מסך גדול יותר ובו גם מקלדת מלאה. זה גם יהיה נוח יותר לצפייה בסרטים, משחק עם החברים והחברות, קריאת הערות ויצירת מצגות. גודל מסך גדול יותר פירושו גם מקלדת רחבה יותר, שהיא יותר ארגונומית. דגמים כמו C40/50 של Dynabook מצוינים לניידות מבלי להתפשר על המפרט  וסדרת ה- PORTEGE היא הקלה בעולם עם מחשבים המתחילים ב- 900 גרם בלבד עד שממש לא מרגישים את משקלם בתיק.

חלק מהאלמנטים החשובים ביותר עבור מחשבים ניידים שיהיו גם ניידים ושמישים הם מקלדת ומשטחי מגע. מכיוון שמשתמשים במקלדת יותר מכל חלק אחר של המחשב הנייד, חשוב שהיא תהיה נוחה וקלה לשימוש. בכיתות חשוכות, לפעמים צריך גם מקלדת עם תאורה אחורית. גם המיקום והגודל משחקים גורם – כמו מיקומי המקשים או שימוש בלוח של 10 מקשים. כמו כן, משטח מגע נוח וקל לשימוש חשוב. חשוב לשקול את הגודל והמיקום של משטח המגע, בין אם מעדיפים משטח גדול אחד או לחצנים נפרדים של לחיצה ימנית ושמאלית.

מחיר

ישנם מחשבים ניידים עם מפרטים ותכונות שונות, שיכולים להגדיל, או להקטין באופן דרמטי את העלויות בעת הרכישה. לפני שמתחילים לגבש את תכונות ה”חובה” עבור המחשב הנייד הבא, חשוב מאוד להחליט על תקציב מתאים. זה יעזור לצמצם את האפשרויות. באופן אידיאלי, כדאי לחפש(ולמצוא) מחשב שלא שובר את הכיס ונותן לך את המרב עבור הכסף שלך. דגמים מסדרת Dynabook C40/50, למשל, הם חלק מהדגמים הפופולריים ביותר של Dynabook למטרות חינוכיות מכיוון שהם כוללים תכונות רבות אל מול עלות תועלת גבוהה, ומציעים חווית משתמש מאובטחת, אמינה וללא בעיות.

אחריות

האחריות הנה קריטית וחשוב שתהייה שלוש שנים. במידה שהאחריות אינה באתר הלקוח, חשוב שהחברה שממנה רוכשים תהייה בעלת תודעת שירות גבוהה. צריך תמיד לזכור כי המחשב הנו כלי עבודה מרכזי ובלעדיו לא ניתן לעבוד ולכן חברה בעלת תודעת שירות גבוהה, תיתן לכם שקט נפשי וזה שווה כסף.

פסק הדין הסופי

אם בלימודים עסקינן, המעבד, הזיכרון והדיסק הנם הפקטורים הטכניים החשובים. כמו כן, משקל ה׳שאסי׳,  אורך זמן עבודת הסוללה ואיכות האחריות על המחשב הם פקטורים חשובים מאוד בבחירה. תתחדשו.