דף הבית » במה אתם בוחרים? Youtube או TikTok?
סקירות

במה אתם בוחרים? Youtube או TikTok?

קרדיט תמונה FREEPIK

יוטיוב היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אנו אוהבים לפתוח את הבוקר בשירים מיוטיוב, לגלוש אל תוך הלילה עם סרטונים שונים מהפלטפורמה ועוד. בשנים האחרונות נכנסה עוד פלטפורמה מעניינת, Tik Tok. בעצם המכנה המשותף של שתי הפלטפורמות היא סרטונים שיכולים להעביר לנו את הזמן, ואם אנו נשקיע מספיק מזמננו ביצירת סרטונים גם נוכל להרוויח כסף משני המקומות.

איך מרוויחים כסף מוידאו?

אנו רואים הרבה אנשים שבעצם מתפרנסים מיצירת סרטונים, מתפרנסים יפה הרבה יותר מרבים מאיתנו אפשר לומר.

בעצם מה שאותם אנשים עושים היא יצירת סרטונים אשר מתאימים ליצירת לידים או שיווק עסקים, זה יכול להיות באופן מקיף או ישיר. כאשר אותם אנשים צוברים קהל לקוחות מסוים הם מתחילים גם לקבל תגמול מאותן פלטפורמות מכמות צפיות מסוימת. אבל איפה כדאי לנו להתחיל? ביוטיוב או ב Tik Tok? 

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו, על פניו נראה כאילו זאת הבחירה הנכונה ביותר עבורנו. בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופת הקורונה פלטפורמת יצירת תוכן וידאו של טיק טוק צברה תאוצה עצומה. אז איפה בעצם עדיף לנו לעשות את הצעדים הראשונים שלנו, דרך יוטיוב הבטוחה או דרך טיק טוק הצעירה?

איך טיק טוק עובד?

טיק טוק היא אפליקציה חברתית שמטרתה יצירת סרטונים ושיתופם. הסרטונים שלכם יכולים להיות ממוקדים במוזיקת רקע, עם אפקטים קוליים, ואפשרויות סינון כדי להקליט ליפסינק וכד’. יש לכם אפשרויות ליצור סרטונים קומים, או סרטונים בעבודת יד. בעבר טיק טוק הייתה מכונת Musical.ly. בשנת 2018 כבר Tik Tok נכנסה להתקנות חודשיות מרובות יותר מאשר אפליקציות מובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכד’.

כיום יש לאפליקציה למעלה ממיליארד משתמשים פעילים. חשוב להדגיש שרוב המשתמשים יהיו מתחת לגיל 30. 

כדי להתחיל לעבוד עם טיק טוק אתם צריכים להירשם, לצלם את עצמכם עושים סרטון כלשהו, בין אם זה ריקוד, ליפסינק או מערכון. בדרך כלל הסרטונים יהיו עד 15 שניות, אבל ניתן לחבר מספר סרטונים ליצירת סרטון באורך 60 שניות. לאחרונה הרחיבה טיק טוק את אפשרויות אורך הצפייה לעד 3 דקות. היתרון של טיק טוק הוא שיש לכם את האפשרות לערוך את הסרטונים דרך האפליקציה עצמה.

כחלק מיצירת התוכן אתם יכולים לצבור קהל לקוחות אשר יצפה באופן חוזר בסרטונים שלכם, אבל בשביל זה אתם צריכים לתחזק את העמוד שלכם, בדיוק כמו ביוטיוב. אם המטרה שלכם היא להרוויח כסף מאחד הערוצים עליכם לקחת בחשבון שמדובר על עבודה קשה. כחלק מהשאלון שאלו ביררנו עם יוצרי תוכן שונים אשר כיום נחשבים לרווחיים כמה זמן הם השקיעו ביצירת התוכן. לרובם לקח פרק זמן של בין חצי שנה עד שנה עד שהתחילו לראות כסף. המטרה שלכם היא להעלות תכנים איכותיים בעלי מסרים באופן קבוע, פעם בשבוע. עליכם למצוא את הדרכים לחדש את עצמכם וליצור תוכן בעל נישה מסוימת אותה קהל המעריצים שלכם ירצה להמשיך לראות, בין אם זה ריקוד, בישול או ליפסינק. 

איך יוטיוב עובדת?

יוטיוב מעניקה לכם את האפשרות להירשם לערוץ ובעצם להעלות תכנים כל עוד הם לא פוגעניים כמובן. שירותי יוטיוב עובדים על אלגוריתם דומה של גוגל, לכן כדי שתוכלו לקדם את הסרטון שלכם אתם חייבים להיות מעניינים, להיות בעלי אחוז כניסות מכובד וכמובן להתמיד. דרך שתי הפלטפורמות אפשר בעצם לקדם את עצמכם באופן אורגני או ממומן, אבל זה לא עוזר כל עוד התוכן שלכם לא ספציפי ובעל מסר חד. 

המסר אותו אתם צריכים להעביר אינו חייב להיות כמו “אנטיגונה”, אתם יכולים גם להעלות תוכן כלשהו אשר יגע או ימשוך את תשומת לב הצופה, יגרום לו לרצות לראות אתכם פעם אחר פעם. מה שרבים מהיוטיוברים עושים לאחר שהם כבר צברו את קהל הלקוחות הוא שיווק שותפים על ידי הוספת לידים או פרסום מוצרים באופן בולט או לא בולט. לדוגמא, אם יש לנו יוטיובר שהוא גיימר ואלו הסרטונים שהוא מעלה, יכול להיות שהוא תוך כדי הסרטון ימליץ עם תוכנה כזאת או אחרת ובעצם הבעלים של אותה תוכנה משלם לו כסף על כך.

במה אתם בוחרים?

בתקופת הקורונה נרשמה עלייה של 70% בצריכת תוכן הוידאו. למעשה שתי הפלטפורמות הן אלו שהעסיקו רבים מאיתנו, גם נטפליקס כמובן אבל בשביל ליצור תוכן בנטפליקס אתם צריכים לעבוד הרבה יותר קשה. הדבר המשותף גם ליוטיוב וגם לטיק טוק היא בעצם תוכנת הפעולה. אבל אם נכנס לפרטיים יותר קטנים נוכל באמת לראות מה עדיף לנו.

ההבדל העיקרי בין שתי הפלטפורמות היא בעצם מטרות השירות. בעוד שיוטיוב נועדה בין היתר לשירותי סטרימינג של תכני מוזיקה באורכים שונים, טיק טוק מעניקה לנו סרטונים קצרים בעלי תוכן שונה. מגבלת הזמן המירבית של וידאו בשירותי טיק טוק יהיה עד 60 שניות. מהצד השני, ליוטיוב אין למעשה מגבלת זמן של תכני הוידאו שלה, אפשר אפילו לראות סרטים באורך מלא באותה פלטפורמה. 

במקרה הזה, אנו יכולים לראות שיוטיוב אמנם מעניקה לנו זמן רב יותר, אבל כמה זמן אתם יכולים למשוך את הצופים שלכם בתוכן שיעניין אותם? ואם נסתכל דרך עוד נקודת מבט, האם אתם יכולים להעביר את המסר שלכם תוך 60 שניות? רבים חושבים שדווקא דרך יוטיוב אתם יכולים להעביר את המסר בצורה טובה יותר, אבל לדעתנו כאשר אדם רואה סרטון שאורכו 5 דקות כדי לקבל את המידע שהוא צריך, הוא דווקא נרתע. אנשים מחפשים לקבל את התוכן בצורה מהירה, ברורה ועם מסר מסוים. לכן, אנו בניגוד לרוב חושבים שדווקא יוטיוב היא הבחירה הפחות טובה שלנו להרוויח כסף. יוטיוב ידרוש יותר משאבים, יותר עריכה וכמובן צילום הרבה יותר מקצועי.