דף הבית » אפל עוד פעם הפעילו את הקסם שלהם – אייפון 12 פרו
סקירות

אפל עוד פעם הפעילו את הקסם שלהם – אייפון 12 פרו

אייפון 12 פרו

אפשר לומר שמעטות הפעמים שאפל אכזבה אותנו, ואם לומר את האמת אנחנו די מחפשים אותם. אפל השיקה לא מזמן את גרסת הפרו של אייפון 12, ומיד הפלאפונים נחטפו מהמדפים. מחיר ההשקה של המוצר אמנם גבוה, אבל לגמרי שווה את התוצאה. 

לכל ילד יש אח מוצלח יותר

אייפון 11 היה נראה כמו חלום שמתגשם, מסך נוח וקומפקטי, חדות ומצלמה נוספת לגרסת הפרו. לקח מעט זמן עד שהגיע האח הקטן של אייפון 11 וזה היה לגמרי שווה את ההמתנה. ‏על-פניו iPhone 11 נראה כמו דגם שלא יכול להשתפר יותר, אך כאשר נגלה אלינו iPhone 12 פרו נוכחנו לראות ש-Apple התעלתה על עצמה בשנית. 

‏כבר במפגש הראשונים iPhone 12 אפשר לראות שהעיצוב מעט שונה ממה שאנחנו מכירים. הפעם Apple החליטה ללכת על עיצוב בנוסח מעט שונה, פינות חדות במעברים, ‏המסגרת עשויה ‏מחומר נגד חלודה, וגודל שקצת מזכיר את הדגמים הישנים של האייפונים. ‏בסופו של דבר לעיצוב של ה-iPhone יש חשיבות גדולה אבל אנחנו רוצים לראות איך מבחינת ביצועים המכשיר מתעלה על קודמיו. 

גולת הכותרת – המעבד

כל המתחרים שיש לאפל בשוק כל פעם חוששים מדבר אחד, מהמעבדים אשר החברה יוצרת, במשוואה הזאת אין תחרות. המעבד של דגם האייפון 12 פרו מותיר אותנו פעורי פה, המעבד הופך את המכשיר למהיר, ניתן להסתדר גם עם נפח RAM מזערי וכן הלאה. מעבד A14 Bionic מיוצר כמובן על ידי החברה עצמה, יש לו עיצוב משלו והוא מצריך מעט אנרגיה. כאשר ניסינו לאתגר את המעבד עם משחקים חדשים, הפעלת של כמות יישומים גדולה ועוד, נוכחנו לראות שהאייפון כמעט ולא מתאמץ. בשונה מהדגמים הישנים יותר, כעת ניתן לצלם ולהקליט סרטונים ברזולוציית 4K עם 60 פריימים לשניה. ואם המעבד לא מספיק לכם, זכרו שגם אפל שידרגה את זיכרון ה-RAM מהדגם הקודם ל-6 ג’יגה. אמנם המכשיר יקר יחסית, אך מדובר על מכשיר בעל אורך חיים ממושך.

מה בנוגע למטען?

מי שכבר רכש את הדגם החדש אולי הופתע כאשר לא הגיע עם המכשיר מטען ואוזניות. אפל הגיעו להחלטה, וגם חברות אחרות שמעתה המטען לא יבוא כחלק מהמכשיר עצמו, אלא על ידי רכישה בנפרד. מה שתקבלו עם המכשיר הוא סיכת סים, חוברת הפעלה, וכבל USB-C. רבים מתנגדים נחרצות לצעד הזה, אך אפשר לומר שההחלטה התקבלה, עוד דרך של החברה לגרום לנו לשלם יותר מבלי להרגיש את זה לטעמי. שימו לב, הכבל שמגיע עם המכשיר הוא לא הכבל הסטנדרטי שאתם מכירים, לכן אם יש לכם בית של אייפון עם חיבור USB תצטרכו להחליף את הבית של המטען בחיבור המתאים. 

החיבור החדש מאפשר לנו הטענה מהירה, אז בכך אנחנו יכולים להתנחם. אם תשתמשו בחיבור הישן תאלצו להמתין זמן רב יותר עד להגעת הסוללה לטעינה מלאה. אפל מנסה לשדרג את הלקוחות שלה, ככה גם חברות אחרות. מעתה כמעט כל מכשיר חדש שיוצא לשוק יהיה בעל חיבור של USB-C. אם אין לכם חשק לרכוש בית חדש למטען תוכלו לרכוש מתאם.

חיישן LiDAR

התפקיד של חיישן זה הוא למדוד את החזרי האור כדי להבין למעשה את המרחק בין החיישן לאובייקטים שמופיעים במצלמה. חיישן זה הופיע גם במכשירים הקודמים, אך לא בלט בכלל. כעת, בדגם הפרו אנחנו רואים את הניסיון של אפל להפוך את החיישן למשהו עוצמתי יותר. הפעם החיישן משמש אותנו גם בגזרת הצילום, מזרז ומדייקת את פעולת המצלמה גם כאשר חשוך, ובנוסף יש לנו את האפשרות לצילום פורטרט גם בחושך.

האם באמת יש טעם לשדרג?

על פניו המכשיר החדש עושה את העבודה אליה ציפינו ואפילו יותר. אייפון 12 פרו הוא המכשיר החזק ביותר שיש בשוק כיום, ואם אתם מחזיקים בו אין דבר שלא תוכלו להפעיל. עם זאת, במקרה בו אתם מחזיקים באייפון 11 פרו, האם עדיין יש לכם סיבה לשדרג את המכשיר כל כך מהר? חובבי איכות קפדניים לא יהססו לרכוש את המכשיר החדש על אף שהם מחזיקים בדגם הפרו הקודם. עם זאת, אנחנו לא רואים בזה החלפה קריטית. אמנם המעבד של הדגם החדש בהחלט עושה שינוי מרענן במכשיר, אבל מבחינת יתר הפרמטרים של הצילום ועיצוב המכשיר אין הבדל ניכר.

עם זאת, כאשר אתם מחזיקים בדגם ישן יותר, כאן כבר היינו ממליצים לכם להחליף את המכשיר. דגם 12 פרו מציע לנו את כל החידושים שיש בשוק כמו תמיכת 5G, מערך צילום חדש ומכשיר עוצמתי לא רק מבחינה טכנית. לדוגמא, מי שמחזיק באייפון X ירגיש את ההבדל בין המכשירים באופן ניכר. 

מה קורה במקרה בו אתם מחזיקים במכשיר מסוג אנדרואיד? חובבי אפל וחובבי אנדרואיד הם אויבים נצחיים, מי שמחזיק בסוג אחד לא ירצה כמעט אף פעם לעבור לשני. אין ספק שמבחינת ביצועים והוכחות בשטח אפל מתעלה על כל המתחרים. כאשר אתם מחזיקים במכשיר מסוג אחר עליכם פשוט לעבור את מכשול השבועיים. איך אמר לי פעם המוכר כשעברתי מגלקסי לאייפון? “תחכה שבועיים לפני שאתה זורק את האייפון על הקיר”, צריך המתנה וברגע שאתם עולים על הגל אתם תבינו מה הסאגה הגדולה סביב הפלאפונים של חברת אפל.

המסקנה היא שאפל מציגה לנו מכשיר שמשאיר את כל המתחרים מאחור, אבל אפל עצמה לא התעלתה באופן ניכר על הדגם הקודם שלה. ההבדלים בין אייפון 11 פרו ל-12 פרו קיימים, אבל הם לא בולטים כפי שציפינו שיהיו. אין ספק שהמעבד של המכשיר הוא זה שעושה את ההבדל המהותי בין שני הדגמים, כמו כן לגבי חיישן ה-LiDAR. כמובן שאיכזב אותנו לגלות שאנחנו צריכים לקנות מטען ואוזניות בנפרד ולא כחלק מהחבילה, אבל נתגבר על זה.