דף הבית » חושבים לקנות שואב אבק רובוטי?
סקירות

חושבים לקנות שואב אבק רובוטי?

קרדיט תמונה FREEPIK

עם קדמת הטכנולוגיה אנו מבינים עד כמה אנחנו עצלנים, ואם לומר את האמת זה די מהנה. בעשור האחרון נוכחנו לראות מוצר חדש שנכנס לשוק – iRobot. מדובר על שואב אבק רובוטי שמנקה לנו את הבית באמצעות אלגוריתם חכם, גם כאשר אנחנו לא בבית. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שואב אבק רובוטי.

איך הרובוט מתמודד מול אובייקטים שונים?

הבעיה העיקרית בתחילת הדרך של הרובוטים הייתה אובייקטים אותם הרובוט לא הצליח לזהות, אפילו מדרגות. כיום רוב הרובוטים מתוכנתים באופן בו הם יכולים לזהות את האובייקטים באמצעות מצלמה. הרובוט הוא מכשיר חכם אשר לומד מפעם לפעם, לכן אם בפעם הראשונה הוא מעט מתמהמה זה בגלל שהוא לומד להכיר את מבנה הבית שלכם. לדוגמא, אם יש הפרשי גובה בין בריצוף, בחרו שואב אבק אשר יודע להתנהל מול כך. שימו לב שיש רובוטים אשר מיועדים אך ורק לריצוף חלק. הפרשי גובה יכולים לבוא לידי ביטוי גם בשטיח או ריצוף לא סימטרי. ניתן לבדוק האם הרובוט שלנו יכול לעמוד במשימה במפרט הטכני של המוצר. 

שימו לב, מה קורה כאשר יש לנו כבלים בבית? אם גם הבית שלכם מרושת בכבלים של משחקי קונסולה, טלוויזיות, מחשבים וכד’, עליכם לבחור רובוט שידע להתמודד עם זה. רוב הרובוטים היום ידעו להתעלם מאובייקט כזה, אך חשוב לבדוק זאת לפני הרכישה.

ולבסוף, חשוב מאוד לבחור רובוט חכם אשר מבחינה פיזית יכול להיות נגיש להגיע מתחת לספה. בחירת הממדים של הרובוט תלויה בכם, היום יש רובוטים שיכולים להגיע לכל מקום, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למדוד את המשטחים בבית וכך תדעו להתאים את עצמכם לרכישה מושכלת.

הסירו חשש מליבכם

כל מי שמחזיק בבעל חיים בוודאי חולם על היום בו השואב האבק הרובוטי גם יועיל בטובו לנקות את הצרכים של החיות מחמד שלנו. אבל מה קורה במקרה בו יש צרכים בבית והשואב האבק כן בחר לנקות אותם? השואב עצמו יסריח ולא יהיה פשוט לנקות אותו. הדגם החדש של iRobot מסדרת Roomba עונה על הצורך הזה. אין שינוי מבחינת מראה בדגם החדש, אבל הוא כן יכול לאתר צרכים ולהימנע מתאונות כאלה. 

בדגמים החדשים אנו רואים כן שהשואב מתנקה מעצמו, הוא יותר קומפקטי ומתאים לבתים עם כל סוגי הריהוט. כמו כן, יש לדגמים החדשים גם תא לאחסון מוסתר שם יהיו שקיות נוספות, יש לרובוט ממשק כפתורים נוח ויעיל, מצלמה אשר יודעת לזהות עצמים על הרצפה בצורה חכמה יותר וכן הלאה.

מה הבעיה העיקרית של שואב אבק רובוטי?

הבעיה העיקרית של שואב אבק רובוטי שהוא לא יכול להכיל כמויות גדולות של לכלוך. לפני השימוש בו אנו נרצה לדאוג לכך שהבית יהיה פחות או יותר נקי, והוא יעשה את העבודה שמטאטא עושה. בעזרת טכנולוגיה חדשה יכול הרובוט לשלוח לכם תמונות של אובייקטים שיגיעו ישירות לאפליקציה של iRobot, ואתם תוכלו להחליט האם לנקות את האובייקט המצולם או להימנע מכך. כמו כן, תוכלו להעניק משוב לרובוט וכתוצאה מכך האלגוריתם משתפר בכל פעם. ולקינוח, תוכלו להעניק הוראות קוליות ספציפיות לניקוי לרובוט.

כמה זה עולה לי?

יש מגוון רחב של דגמים אותם תוכלו לבחור, חלקם גם לא שייכים לחברה המובילה – iRobot. המחירים יכולים לנוע בטווח רחב שמתחיל במאות שקלים בודדים ויכול להגיע גם ל-2,000 ש”ח. בדרך כלל המחיר הממוצע בו ירכשו הלקוחות את המוצר יהיה כ-900 ש”ח. הדגמים של סדרת Roomba הינם זולים יותר ועדיין עושים עבודה מעולה. יש אלמנטים שונים שיש לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים את הדגם החדש שלכם.

נפח אחסון – בבחירה שלכם מה שמשפיע על המחיר הוא נפח המיכל. כמו כן, זה שיקול משמעותי עבור הבחירה שלכם. ככל ששטח הבית שלכם גדול יותר אתם תצרו נפח אחסון בהתאם. כאשר תבחרו מיכל קטן התדירות בה תנקו את המכשיר ותרוקנו אותו תהיה גבוהה יותר. הנפחים הנפוצים ביותר ינועו בין 0.4-0.6 ליטר.

סוללה – לכל שואב אבק יש סוללה, הסוללה היא נטענת. בדרך כלל ברובוטים המתקדמים יהיה לנו עמדת טעינה שאותה אנו נמקם במקום קבוע בבית. השואבים המתקדמים ידעו לחזור באופן עצמאי לעמדת הטעינה כאשר הסוללה שלהם עומדת להיגמר. עליכם לבחור סוללה אשר תשרת אתכם על הצד הטוב ביותר, בהתאם לגודל החלל בבית והציפיות שלכם מהשואב. הסוללה נמדדת תמיד לפי שעות עבודה, תמיד תקחו מרווח ביטחון. רוב הדגמים ינועו בטווח של שעתיים עד שש שעות עבודה.

תוכנית עבודה – עליכם לבחור את שואב האבק אשר עונה על הצורך שלכם. לדוגמא, אם יש לכם בעל חיים תרצו שואב אבק שמתאים גם לשאיבת שערות. כמו כן, סוג הריצוף בבית שלכם גם הוא קריטי לבחירת הדגם הנכון, יש דגמים שמתאימים לריצוף רגיל, יש כאלה לפרקט וכן הלאה… ברגע בו לא תתאימו את שואב האבק לריצוף שלכם אתם עלולים לפגוע בו. לאחר שבחרתם את הדגם המתאים תוכלו להתאים לו תוכנית עבודה. ברוב השואבים יש לפחות 3 אפשרויות לתוכנית עבודה. בדרך כלל הבסיס יהיה תוכנית עבודה אוטומטית בה שואב האבק מנקה את החדר באופן אקראי. יש את תוכנית העבודה האינטנסיבית אשר מיועדת למקומות מלוכלכים יותר, תוכנית עבודה זו פועלת בעוצמת שאיבה גבוהה יותר אך בשביל זה אנו צריכים סוללה חזקה. התוכנית הבסיסית השלישית היא נועדה לניקיון של קצוות ופינות, לדגמים המתקדמים יש מברשת שבולטת מעט מהגוף של השואב כדי להגיע לכל פינה. בדגמים המתקדמים יש לנו גם אפשרות של ניקוי נקודתי בהתאם לתוכנית אותה בנינו לרובוט.