דף הבית » 8 טיפים לבניית ערוץ יוטיוב מצליח
מדריכים

8 טיפים לבניית ערוץ יוטיוב מצליח

יוטיוב הפכה לפלטפורמה של בידור, מידע, שיתוף ידע, הצגת התקדמות בתחום הגיימינג, תוכניות טלוויזיה וגם סרטונים ערוכים בצורה יצירתית על ידי מנהלי ערוצים. בכל יום יש אלפי אנשים שפותחים ערוץ חדש ביוטיוב ומציעים צופים תוכן ייחודי או תוכן ממוחזר שהם העלו. כדי לבצע מונטיזציה ביוטיוב ולהכניס כסף דרך הפלטפורמה צריכים להגיע לכמות מאוד גדולה של צפיות וכדי לעשות זאת תצטרכו כמות גדולה של עוקבים.

הטעות הכי גדולה של יוצרים ביוטיוב השואפים להקים ערוץ איכותי היא לנסות לזרז את תהליך הבנייה האיטי של ערוץ בפלטפורמה. הם פשוט בוחרים נישה, יוצרים תוכן שבעיניהם נראה טוב ומעלים לערוץ. בסופו של דבר הסרטונים לא מגיעים להרבה צפיות, לא מקבל מעורבות והערוץ לא מקבל עוקבים, מה שגורם לייאוש של בעל הערוץ ולנטישת הפלטפורמה. כדי שתיצרו את התוכן הנכון לקהל הנכון ותוכלו להתקדם בפלטפורמה המעולה הזאת, הכנתי עבורכם 8 טיפים מרכזיים לבניית ערוץ יוטיוב איכותי:

  1. בחרו נישה

יוטיובים רבים מעלים סרטונים בנושא מסוים ואחרי כמה ניסיונות הם מוחקים אותו ומתחילים מחדש עם תוכן בנושא אחר לגמרי. סיטואציה כזאת נגרמת מחוסר ודאות בעל הערוץ ובחירה לקויה של נישה. תעשו מחקר בגוגל טרנד על הנושאים שחמים עכשיו ובחרו נישה רלוונטית שאתם מתחברים אליה ברמה האישית, אחרת כל תהליך יצירת התוכן יהיה בלתי נסבל עבורכם. חשוב להמשיך לדבוק בנישה שבחרתם גם אם בסרטונים הראשונים לא תקבלו הרבה צפיות.

  1. תוודאו שהתוכן שלכם ייחודי

הגולשים ביוטיוב יעדיפו לצפות בתכנים שהם ייחודים ולא נפוצים בערוצים נוספים או שכבר מוכרים להם. תוכן שחוזר על עצמו נתפס כניסיון העתקה של הערוץ המקורי שפרסם אותו והקהל יעדיף לצפות במקור. לפני שתפתחו את הערוץ שלכם חשוב ליצור את התוכן בצורה ייחודית ובנושאים ייחודיים המתאימים לנישה שבחרתם.

  1. תכננו מראש את העלאת הסרטונים

חשוב לעבוד ביוטיוב עם תכנית עבודה מסודרת – מספר סרטונים שעולים בשבוע או בחודש. עקביות היא המפתח להצלחת הערוץ שלכם ביוטיוב ולכן העלאת הסרטונים שלכם לא צריכה להיות אקראית אחרת לא תצליחו לבנות מעורבות של הקהל בערוץ. עדיף לתכנן את ההעלאות בערוץ ולבנות לוח זמנים קפדני.

  1. השתמשו בכלים חיוניים ובתוכנות לעריכת סרטונים

יוטיוברים רבים נמנעים משימוש בתוכנות לעריכת סרטונים בערוץ שלהם מה שהופך את הסרטונים שלהם למאוד לא מקצועיים. יש יותר מדי חיתוכים לא מדויקים ושתיקות ארוכות במהלך הסרטון שמשבשים את האיכות שלו. גם אם התוכן שלכם ייחודי וטוב, גולשים לא יירשמו כמנויים לערוץ בגלל שלא בוצעה עריכה מקצועית. ולכן חשוב להשתמש בכלים שמסייעים לכם להכין את הסרטון הכי טוב שאתם יכולים – תוכנה מקצועית לעריכת סרטונים, מצלמה איכותית או סמארטפון עם איכות צילום גבוהה ועוד. שלבו בעזרת הכלים לעריכת סרטונים גם מוזיקת רקע, קולות, תגובות הכרחיות וקריאה לפעולה בסרטונים שלכם כדי להפוך אותם למושכים יותר.

  1. להבין איך האלגוריתם של יוטיוב עובד

כל פלטפורמה או אתר חברתי עובדים לפי אלגוריתם מסוים. האלגרויתם של יוטיוב עובד בצורה דומה לאלגוריתם של גוגל. הדבר הכי טוב שיכול לקרות לערוץ יוטיוב הוא להתקדם בצורה אורגנית. צריך לחקור לעומק ולהבין כיצד רשת החיפוש של יוטיוב פועלת ואיך למטב את הסרטונים שלכם שהאלגוריתם יוכל לסרוק אותם בקלות ולדרג אותם גבוה. חשוב ללמוד על הפלטורמה: אילו סרטונים האלגוריתם של יוטיוב בוחר לקדם בדרך כלל? מהי הדרישה של יוטיוב מהיוצרים שלה? מה קורה במצב שפרסמתם סרטון עם תוכן מועתק במלל? חובה לעשות את המחקר המקדים הזה לפני פתיחת הערוץ כדי להילחם על הדירוג בנישה שבחרתם.

  1. לעצב את ערוץ

רוב ערוצי היוטיוב המקצועיים ישתמשו בשפה גרפית וטקסטואלית אחידה. ללוגו יהיה קשר ישיר לבאנר בערוץ וכל הטאמבניילים יהיו באותו סגנון. בנוסף, לרוב הערוצים יהיה סרטון קצר עם הלוגו של הערוץ בתחילת הסרטונים (נקרא גם Intro) וגם שקופית עם מידע רלוונטי על הערוץ בסוף כל טון (נקרא גם End). כל אלו בנפרד הם לא מרכיבים הכרחיים להצלחת הערוץ אך שילוב של כולם ביחד הופכים את הנראות של הערוץ למקצועית יותר.

  1. שתפו פעולה עם יוטיוברים אחרים

נטוורקינג זה דבר חשוב, במיוחד ביוטיוב ובמיוחד כשאתם בתחילת הדרך. לפני שמתחילים לרוץ עם הערוץ כדאי ליצור קשר עם יוטיוברים מצליחים באותה הנישה. התמיכה שלהם לא רק תיתן ן לכם בוסט ראשוני שתתחילו להעלות סרטונים, אלא גם תעזור לכם להימנע מטעויות שהם עשו בעבר.

  1. קדמו את הסרטונים בגוגל אדס

מערכת הפרסום של גוגל אדס מאפשרת לכם לטרגט בצורה מדויקת את קהל היעד הנישתי של ערוץ היוטיוב שלכם והדרך הטובה ביותר לתת לערוץ בוסט ראשוני של צפיות ומנויים היא לעשות שימוש בקידום ממומן של סרטונים. תבדקו את הסגמנטציה של הקהל בסרטונים שכבר העליתם או במחקר שעשיתם על הנישה ופרסמו את הסרטונים לקהל היעד הרלוונטי. פרסום לקהל יעד רלוונטי ישפר את אחוזי ההמרה בסרטון, גם אם המרה בשבילכם זה רק לצבור מנויים וצפיות.

לסיכום

כדי להתבלט בפלטפורמה העצומה של יוטיוב ולנצח את התחרות על תשומת הלב של הגולשים חשוב לבחור נישה שמתאימה לכם, ליצור תוכן מדויק ואיכותי, להשתמש בכלים הנחוצים, לקדם את הסרטונים, והכי חשוב – להתמיד. יש הרבה ערוצי יוטיוב שקמים ביום אחד ונעלמים ביום שאחרי וזה רק בגלל חוסר התמדה של בעל הערוץ. אי אפשר לבנות קהל ביום אחד ולכן תהיו חייבים לעבוד עם לוז העלאות מסודר כדי לבנות את הערוץ בהדרגה ובצורה שיטתית.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בקידום ממומן בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב