דף הבית » איך תשפרו את מהירות הגלישה?
מדריכים

איך תשפרו את מהירות הגלישה?

web speed

האינטרנט שלכם לא זז בזמן האחרון? הרבה פעמים אנחנו סובלים בצורה משמעותית מגלישה איטית למרות שאנחנו על פניו משלמים די והותר עבור הספק כדי לקבל את המהירות המגיעה לנו. בעצם, מאיזה מהירות זה נחשב למהירות סטנדרטית עבורנו? בכל מקרה, גם אם אתם בטוחים שאתם משלמים המון ולא מקבלים תמורה, יש לנו דרך לפתור לכם את הבעיה בלי לערב את הספק לרוב! למרות שאנחנו מאוד אוהבים להאשים את ספק האינטרנט, לפעמים הבעיה היא דווקא בנו. לפניכם מספר דרכים לשיפור מהירות הגלישה וכל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

מתי הבעיה הופכת למטרד?

הבעיה העיקרית היא כאשר אתם עובדים מהבית או חוזרים אחרי יום עבודה מתיש ואין לכם את הרגע נחת לצפות בטלוויזיה. כל מי שעובד מהבית יודע את החשיבות של האינטרנט, חשוב שהוא יעבוד בצורה תקינה בה אנחנו לא פוגעים בעבודה שלנו, יכולים לנהל שיחות עם חברי העבודה ללא כל תקלה. הבעיה אפילו חמורה יותר בתקופת הקורונה כאשר גם הילדים שלנו נמצאים בבית וצריכים לתקשר עם המורה דרך האינטרנט. אין לנו איך לברוח מזה, האינטרנט משתלט על החיים שלנו, הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו. בדרך כלל מהירות אינטרנט נמוכה יכולה להיגרם עקב יותר מדי מחשבים על ראוטר אחד, מיקום לא נכון או ספק לא מקצועי. ריכזנו לפניכם מספר טיפים אשר אינם קשורים דווקא לספק אלא גם לכם. שימו לב, אם רק מחשב אחד בבית עושה לכם בעיות באינטרנט ייתכן שהמחשב שלכם פשוט יישן כשלעצמו והוא הבעייתי ולא האינטרנט שלכם. 

הסירו הרחבות

שימו לב כמה דברים אתם מתקינים על הדפדפן שלכם. כל התקנה שאתם מתקינים משפיעה על מהירות הגלישה באופן ישיר, ואף יכולה לגרום לאינטרנט שלכם לקרוס. יש הרבה התקנות שהן אפילו לא פעילות ועדיין משפיעות על מהירות האינטרנט שלכם. הבעיה העיקרית היא שאותן התקנות מאטות את זמן הטעינה שלכם בכל פעולה באינטרנט. כדי למצוא את כל ההרחבות שלכם תוכלו לעשות זאת באמצעות לחיצה על הגדרות הדפדפן או אם אתם גולשים באמצעות כרום תוכלו לעשות זאת באמצעות הכתובת הבאה: chrome://extensions, תוכלו לראות בכתובת את כל ההתקנות שיש לכם. מה שמיותר, לפח.

אולי הספק כן אשם?

איך בעצם עובד השירות של הספק שלכם? למרות שאתם חושבים שהספק יישן בעמידה, כל פעולה שלכם עוברת דרכו. השירות עובר לשרתי DNS של הספק כדי לקבל כתובת IP שלמעשה היא אמצעי הביטחון של האתר אליו אנחנו רוצים לגשת (לכן פעמים רבות כשיש כשל ב-IP אתם לא תוכלו להיכנס לדף תחת חשש לוירוס או האקר). כיום יש שירות חדש שבו תוכלו לגלוש בצורה מאובטחת אבל מהירה יותר. השירות נקרא CloudFlare והוא מתאים לטלפונים חכמים. תוכנה זאת גם מתאימה למחשב, אך פחות מומלצת לצריכה דרך המחשב. 

זיכרון מטמון

המטרה לכאורה של זיכרון מטמון הוא לזכור את הדפים שאנחנו נכנסים אליהם באופן תדיר יותר ובכך לקצר את תהליך הכניסה, בפועל זה לא קורה. אנו ממליצים לכם לנקות את זיכרון המטמון שלכם כדי להבטיח גלישה מהירה יותר. הבעיה היא כאשר אתם נכנסים לאתרים שונים אשר האלגוריתם מחשב אותם כאתרים חשובים, כך נוצר עומס על הזיכרון שלכם. כדי למחוק את זיכרון המטמון עליכם להיכנס ל”הגדרות”, לאחר מכן לחצו על “הצג הגדרות מתקדמות”, ועכשיו לחצו על “נקה את נתוני הגלישה”. לאחר שנפתח החלון לחצו על עוגיות, קבצי מטמון. שימו לב האם באמת חל שיפור במהירות הגלישה לאחר מכן.

מהי מהירות הגלישה שלכם?

רבים מאיתנו תמיד רוצים את המיטב, אנחנו לא מתפשרים על מהירות גלישה שיורדת מתחת ל-100 ג’יגה. אז כן, סביר להניח שאתם באמת גולשים עם 100 ג’יגה ביט והאינטרנט שלכם אמור לטוס. עם זאת, עליכם לברר האם התשתיות בשכונה שלכם בכלל מותאמות ל-100 גי’גה ביט. פעמים רבות אנחנו משלמים על מהירות גבוה אך התשתיות בשכונות ישנות בדרך כלל לא יעלו על 40. מבחינת הספק אתם משלמים את אותו המחיר על 40 ועל 100, הם צעד אחד לפניכם. במקרה כזה היינו מציעים לכם לשקול סיבים אופטים אם המצב חמור ואם יש אפשרות לכך.

אם אין לכם אפשרות לעשות סיבים אופטים עליכם לבדוק למה באמת המחשב שלכם עובד בצורה כל כך איטית בזמן גלישה. חשוב להדגיש, 40 ג’יגה ביט זה המון בשביל מחשב אחד וגם שלושה, לא אמורה להיות לכם בעיית גלישה. לכן, במקרים כאלה עליכם לבדוק האם האינטרנט שלכם פתוח לכניסה או שיש שם קוד, עליכם ליצור קשר עם הספק ולבדוק מהי מהות הבעיה. הבעיה יכולה להיות גם בראוטר עצמו שהוא ישן מדי ולא מגיע למקום בו אתם נמצאים בבית. היום הספקים הגדולים יציעו לכם השכרה של ראוטר אשר כלול במחיר החודשי שאתם משלמים על האינטרנט. 

בית עם שתי קומות

אם יש לכם שתי קומות בבית איפה אתם אמורים למקם את הראוטר? הבעיה העיקרית הוא שמישהו תמיד יסבול. לפעמים הפיתרון הוא להעביר כבל לכל מחשב דרך הראוטר אבל זה לא תמיד מתאפשר. בדרך כלל גם כבלים ארוכים מדי לא יעניקו לכם את חווית הגלישה אליה אתם מצפים. במקרים כאלה ההמלצה שלנו היא להתקין 2 ראוטרים בבית, אחד בכל קומה. חברות רבות אפילו לא יגבו ממכם כסף על התשלום הנוסף של הראוטר, לרוב זה כלול במחיר מכיוון שמדובר על שירות טוב. אם לא הגעתם לפיתרון ייתכן והבעיה היא במחשב שלכם, תמיד תוכלו לנסות ספק אחר, היום כל מאוד להחליף ספקים ואין התחייבות.