דף הבית » רואים את העתיד עם משקפיים חכמים
גאדג'טים

רואים את העתיד עם משקפיים חכמים

קרדיט תמונה FREEPIK

מה קורה כאשר לוקחים את המטרה הבסיסית של משקפיים והופכים אותה לטרנד טכנולוגי של שנות ה-2000 המתקדמות? משקפיים חכמים הפכו לניסיון להביא את ההדמיות מהם אנו נהנים – מחשבים, טלפונים ולמסגר אותן סביב העיניים שלנו. גוגל למעשה הייתה הראשונה שהשיקה משקפיים חכמים בשנת 2013, אך ההשקה לא צלחה כפי המצופה. הסיבה לכך היא שבשנים האלו המשקפיים היו מסורבלות ללבישה, לא נוחות ועלו כמעט 5,000 ש”ח! עם זאת, כיום אנו רואים עוד ועוד חלוצות אשר מציעות לנו אלטרנטיבות נוחות יותר, זולות יותר, והכי חשוב – מתקדמות יותר.

איך זה עובד?

למרות ההתחלה ברגל שמאל של גוגל, כיום היא משיקה משקפיים חכמים אשר מתבססות על מספר אלמנטים אשר מאפשרים לנו להנות מאיכות מתקדמת. הנה האלמנטים לפיהם גוגל גלאס עובדת:

צליל – על משענות האוזניים ישנה כניסה של שמע אלחוטי וקליטת סלולר, בדרך זה אודיו מועבר לאוזן. הרעיון מזכיר מעט את מכשירי השמיעה המתקדמים. חשוב להדגיש, בעצם יחידת העיבוד של המכשיר נמצאת גם היא על זרוע המשענת של אוזן אחת. 

מיקרופון – כדי שנוכל לתקשר בשיחות סלולריות ישנו מיקרופון ייחודי מתחת לציר אחד של המשקפיים. המיקרופון הינו יחידה מזערית אשר יודעת לווסת את הרעשים הלא רלוונטים. נוכל להורות למשקפיים מה נרצה לשמוע, מוזיקה פודקאסטים או מענה לשיחות טלפון. 

מקרן – על החלק העליון של העדשה ישנו מקרן אשר מציג לנו תצוגות דיגיטליות אשר לא פוגעות בנוף הטבעי. ככה שאנחנו יכולים להמשיך ללכת ולראות את הנוף הטבעי ובאותה פעימה ישודר לנו על גבי העדשה באופן שקוף חלקי מה שנבחר.

מצלמה – מצלמה היא מצלמה, ישנה תוכנה מתקדמת על משקפי גוגל אשר מעניקה לנו חוויה חדשה שהביאה עימה גם חששות. החששות נבעו ממשתמשים אשר לא רצו להיות מצולמים לאורך כל היום, חששו לפרטיות שלהם, וכמובן של העוברים והשבים אשר לא יודעים מי מצלם ומי לא. בשל כך, יש היום דגמים רבים אשר נמצאים ללא מצלמה.

את המשקפיים החכמות אנו מפעילים על ידי מתג ייעודי, או על ידי דיבור. היתרון של משקפיים חכמים הוא שאנו יכולים לשלוט במכשיר באמצעות לחיצה או תוך כדי דיבור, בדומה לסירי ותוכנות דומות. כמו כן, יש היום משקפיים חכמות מתקדמות אשר יכולות לפעול באמצעות מחשבות, תנועות ראש, עין ויד. איך עניין המחשבות עובד? השליטה של המשקפיים במחשבות שלנו פועל על ידי מעקב אחרי העיניים שלנו… אומרים שהעיניים אומרות הכל, אז גוגל לקחה את זה פשוטו כמשמעו.

מה משקפיים חכמות יכולות לעשות?

כפי שציינו, יש לנו מספר מרכיבים לפיהם המשקפיים עובדות: מיקרופון, מצלמה, מקרן וחיישן לזיהוי צליל. אחד היתרונות של משקפיים חכמים עבור כאלו עם בעיות קשב הוא שהמשקפיים יודעות למקד אותנו בהתאם לתנועות העין, נשימה והבעות פנים. 

מה קורה גם כשאנו אמצע יום עבודה עמוס ורוצים לצאת לאכול בצהריים? אתם יכולים לקחת את העבודה אתכם. באמצעות קישוריות Wi Fi ובלוטוס, חיבורים למכשיר הנייד ועוד, אנו יכולים לקחת את העבודה איתנו לכל מקום. ככה תוכלו להמשיך בפגישות שלכם גם כאשר אתם לא נמצאים.

בדומה למכשירים חכמים אחרים, גם משקפיים חכמות מעולות עבור חובבי ספורט. המשקפיים החכמים יכולים בזמן אמת להציג לנו תצוגה של זמן אימון, קצב, נשימה, גובה וכך אנו לא צריכים אפילו לקחת את הנייד איתנו לאימונים. ואם אתם מעדיפים משקפי שמש, דעו כי יש גם משקפי שמש חכמות.

אם כבר משקפיים, אז למה לא בתלת מימד? המשקפיים החכמות מאפשרות לנו לראות תמונות בתלת מימד. ישנן תוכנות שונות ואפליקציות אשר יש להן פיצ’ר אשר מותאם למשקפיים חכמות כמו Snapchat ועוד… וכפי שכבר ציינו, אם אתה מחפש את השקט שלך באמצע היום לראות טלוויזיה או לצפות בתמונות, יש לך אפשרות לנתק שיחות, לשמוע מוזיקה וכל זה באמצעות דיבור.

עיצוב

משקפיים הן כבר מזמן שיק… אחד החסרונות של משקפי גוגל בעבר היו מבחינת עיצוב המוצר. כיום, ניתן למצוא משקפיים חכמות בכל הצבעים, בכל העיצובים ובכל הסגנונות. אז לא רק שאתם חכמים, אתם גם יודעים איך להתלבש. וכפי שכבר ציינו יש לנו משקפי שמש ומגוון רחב של מוצרים אשר מותאמים אישית ללקוח. 

חסרונות של משקפיים חכמים

לא כל מה שנוצץ זהב… יש גם חסרונות במשקפיים חכמות. אם אתם מאבדים את המשקפיים כל הנתונים שנשמרו לכם בגוגל גלאס יכולים להיפגע. כמו כן, יש לציין כי משקפיים חכמות אינם תחליף למשקפיים רגילות עם מרשם, להפך יכול להיות שהמשקפיים אפילו יגרמו לכם לעומס על העיניים בשל ריבוי תוכנות. המטרה של משקפיים חכמות הוא להנגיש מידע ומכשירים רבים למי שחובש אותם, אך עדיין היום לא כל התוכנות פועלות בהתאם לתוכנה של משקפיים חכמות. כמו כן, המשקפיים אינן מומלצות לשימוש בזמן נהיגה, ויש את הבעיה של הקרינה, אך היא אינה שונה משמעותית מקרינה של אוזניות בלוטוס, טלפון חכם וכד’.

לקנות או לחכות?

אין ספק שתחום הטכנולוגיה פורץ בכל יום גבולות. עם זאת, כמו כל מכשיר חכם, לפעמים זה פשוט לא הזמן. אתם בוודאי עדיין לא רואים אנשים עם משקפיים חכמות בכל מקום, זה לא נדמה כי המשקפיים עומדות להיעלם מהעולם. עם זאת, זה נדמה כי עדיין לא הגיע זמנן. ברגע שהתחרות תהיה גדולה יותר יכנסו עם פיצ’רים שונים למשקפיים החכמות, המחירים ירדו ונוכל כולנו להנות מרכישה של משקפיים חכמות איכותיות. עד אז, מי שמעוניין להיות צעד לפני כולם יוכל להנות ממשקפיים חכמות של גוגל או חברות מתחרות, מי שרוצה לחכות יוכל להנות ממחירים נוחים יותר.