דף הבית » מקפיאים ומקררים תעשייתיים – מהם המאפיינים החשובים ביותר?
תוכן שיווקי

מקפיאים ומקררים תעשייתיים – מהם המאפיינים החשובים ביותר?

pixabay

במעבדות רפואיות ומעבדות מחקר ופיתוח, משמשים מקפיאים ומקררים תעשייתיים כמכשירים מרכזיים וחשובים. בבואנו לבחור מקפיא/מקרר תעשייתי, מהם המאפיינים המרכזיים והחשובים ביותר, אלו שכדאי לשים עליהם דגש?

טווח הקפאה – רובנו רגילים לחשוב על הקפאה כהורדה של הטמפרטורה אל מתחת לאפס מעלות צלזיוס, אך בפועל קיים טווח רחב של טמפרטורות הקפאה והוא חשוב במיוחד עבור פעילותן של מעבדות מסוגים שונים, וצרכים שונים בתוך כל מעבדה. במקרים רבים קיים צורך בהקפאה בטמפרטורות קרובות יותר לאפס (למשל, עד בערך מינוס עשרים או שלושים מעלות צלזיוס) ובמקרים אחרים נדרשת הקפאה בטמפרטורות נמוכות יותר, לעיתים גם עד מינוס שבעים מעלות ואף למטה מכך. כמובן שטווח ההקפאה הרצוי של מקרר שוכב למעבדה תלוי ישירות בסוג החומרים שמעוניינים להקפיא, בפרוטוקולים של הניסויים וכיוצ”ב. לכן חשוב לבצע את הקנייה תוך התחשבות מקצועית בפרמטרים של הבדיקות והניסויים הספציפיים הנערכים באותה מעבדה.

נפח – הן במקרה של מקפיא שוכב מעבדתי והן במקרה של מקרר למעבדות, הנפח הפנימי של המכשיר הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר, מן הסתם. ההבדלים בין הדגמים השונים יכולים להיות משמעותיים. ניתן למצוא מקפיאים שוכבים מעבדתיים בנפחים קטנים יחסית של כמאה ליטרים, ודגמים אחרים עם נפח פנימי גדול פי כמה אשר יכול להגיע גם לשש מאות ושבע מאות ליטרים. אותו הדבר נכון גם לגבי מקרר מעבדתי. גם כאן הנפח האופטימאלי תלוי בצרכים ובמאפיינים של אותה מעבדה ספציפית – כמה מקום יש לנו במעבדה עבור המקפיא/מקרר? כמה דברים אנו נדרשים לקרר או להקפיא בו זמנית? חשוב כמובן לקנות מקפיא/מקרר גדול מספיק לצרכים של אותה מעבדה, אך גם לא לבחור בדגם גדול מדי, אשר יגזול לנו יותר מדי מקום ויצרוך יותר אנרגיה ממה שצריך עבור התפקוד השוטף של המעבדה.

כיוון פתיחת הדלת – נקודה זו עשויה להישמע זניחה, אך כאשר מתכננים בקפידה את הסידור של המכשירים במעבדה חשוב לקחת בחשבון גם את כיוון הפתיחה של מקרר ו/או מקפיא מעבדתי. במקרה של מקררים, מדובר לרוב במקרר עומד עם דלת הנפתחת ימינה או שמאלה. לפחות בחלק מן הדגמים ניתן להזמין במיוחד מכשיר עם דלת שנפתחת לכיוון השני (כלומר, הכיוון ההפוך לכיוון הסטנדרטי עבור אותו דגם), וזה יכול לייעל ולהקל משמעותית את העבודה עם אותו מקרר. במקרה של מקפיא שוכב הפתיחה היא כמובן עילית, ובמקרה זה חשוב לתכנן את מיקומו כך שלא נצטרך להניח עליו שום דבר. במידה וזו בעיה, ניתן לשקול את האפשרות של מקפיא אשר אינו שוכב.

אחריות על המכשיר ואחריות על חלפים – האחריות הניתנת על מכשירים גדולים וחשובים שכאלו היא תמיד נקודה שחשוב לבדוק ולשים עליה דגש. בפרט, כדאי לוודא האם האחריות שניתנת היא גם על חלפים (כלומר, קבלת חלקים חלופיים עבור המכשיר, במידת הצורך) ולכמה זמן היא תקפה. הסטנדרט המקובל בתחום הוא אחריות של שנה על המכשיר, ושנה נוספת עבור החלפים. אך חשוב לוודא ולא לקחת זאת כמובן מאליו. זה יכול להקל משמעותית על החיים והעבודה עם המקפיא או המקרר לאחר מכן…

מחפשים מקרר או מקפיא תעשייתי? לחצו על קישור זה >>

לציוד מעבדתי נוסף באתר היכנסו לכאן >>