דף הבית » איך משיגים קריירה מוצלחת כהנדסאי תוכנה
תוכן שיווקי

איך משיגים קריירה מוצלחת כהנדסאי תוכנה

קרדיט לתמונות PIXABAY

המסלול הרגיל והסטנדרטי לעבודה באחת מחברות ההייטק מתחיל בלימודים, לתואר רלוונטי או לדיפלומת הנדסאי. מאחר שרבים מהצעירים בישראל מעוניינים להתברג בענף ההייטק יש ביקוש רב ללימודי מחשבים והייטק, וכיום ישנם מספר מסלולי לימוד המאפשרים לבוגרים למצוא עבודה בקלות יחסית. חשוב לזכור כי ענף ההייטק חווה טלטלה של ממש בגלל מלחמת חרבות ברזל ואי הוודאות הכללית במשק הישראלי, לכן על כל משרה פנויה יש מועמדים רבים וכדי להשיג קריירה מוצלחת בהייטק חשוב יותר מתמיד לבחור נכון את מסלול הלימודים ואת מוסד הלימודים.

בחירה נכונה של מוסד הלימודים

כדי לעבוד בפיתוח תוכנה ובתפקידים רלוונטיים נוספים כמו פיתוח אפליקציות ומשחקים (גיימינג), פיתוח ובניית אתרי אינטרנט, אבטחת מידע וסייבר וכדומה, יש ללמוד תכנות, וכיום ניתן לעשות תואר במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה באחת מהמכללות או האוניברסיטאות, ויש גם אפשרות ללמוד לתואר הנדסאי תוכנה במסלול לימודים קצר וממוקד יותר.

הלימודים לדיפלומת הנדסאי נמשכים כשנתיים בלבד במסלול יום, ובנוסף יש אפשרות ללמוד במסלול ערב המיועד לאנשים עובדים. עם זאת, חשוב לבחור נכון את מוסד הלימודים לכן יש לעיין בתוכנית הלימודים, להשוות תנאי קבלה, לבדוק אילו שפות ומערכות לפיתוח תוכנה לומדים, לקרוא על סגל המרצים ויש להתייחס גם לאיכות הציוד הקיים במעבדות המחקר והתרגול, לקורסים המתקדמים ועוד.

כך לדוגמה, יש ביקוש רב להנדסאים בעלי ידע, כלים ומיומנויות בתחומים החמים והטרנדיים ביותר בענף ההייטק, הלא הם אבטחת מידע וסייבר וכמובן בינה מלאכותית. לכן, כדאי לבחור במכללה טכנולוגית מובילה המציעה תוכנית לימודים המותאמת לדרישות המעסיקים ולמגמות העדכניות ביותר בתעשיית ההייטק.

לרכוש ניסיון מעשי תוך כדי לימודים

אחד מהיתרונות של לימודי הנדסאי תוכנה הוא ההתלמדות המעשית תוך כדי לימודים. המעסיקים בהייטק מעדיפים לגייס מועמדים בעלי ניסיון, וידוע לכול כי ללא ניסיון מעשי קשה להתקבל למשרות פיתוח תוכנה, מאחר שעל כל משרת ג’וניור קופצים מועמדים רבים.

איך לחפש עבודה?

ענף ההייטק בישראל עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות ולאחר שנים ארוכות שבהן החברות גייסו עובדים רבים, וכל החברות התחרו על הטאלנטים, כיום הביקוש העיקרי הוא לתפקידי פיתוח תוכנה. כדי למצוא עבודה בקלות יש להשקיע בלימודים, וניתן להתחיל לעבוד בחברות הייטק בזמן הלימודים כדי לרכוש ניסיון מעשי, לצבור קשרים שיוכלו לעזור בהמשך, לפתח נטוורקינג בענף וכד’.

במציאות של היום אפשר לחפש עבודה בהייטק בדרכים הבאות:

  • לוחות דרושים הייטק.
  • אתרים של חברות השמה המתמחות בגיוס עובדים להייטק.
  • אתרים של חברות הייטק.
  • קבוצות ברשתות החברתיות, בעיקר פייסבוק ולינקדאין.
  • נטוורקינג.
  • חבר מביא חבר.
  • לשלוח קורות חיים באופן יזום למעסיקים שונים ולחברות השמה.
  • בניית תיק עבודות והצגת יכולות הפיתוח באתרים מקצועיים כמו GitHub.

על מה לא להתפשר?

הדרך לקריירה מוצלחת בהייטק אינה חייבת להתחיל באוניברסיטה מאחר שיש יתרונות רבים ללימודי הנדסאי תוכנה במכללה הטכנולוגיה הגדולה והמובילה בישראל. אין להתפשר על איכות ההוראה ותכני הלימוד, לכן חשוב לעיין בתוכנית הלימודים ולהבין כיצד היא מכינה את הבוגרים לעבודה עצמה ואילו כלים רוכשים במסגרת הלימודים במחלקה.

כמו כן, חשוב לוודא מראש כי תוכנית הלימודים מותאמת לצרכי השוק והמעסיקים, וכך זוכים ליתרונות משמעותיים בראיונות העבודה. בנוסף, תהליך חיפוש העבודה עשוי להיות ממושך מאחר שבהייטק יש לעבור מספר ראיונות ומבחנים עד קליטה בעבודה, ויש להיות סבלניים ומומלץ שלא להתפשר על משרה שאינה מתאימה לידע, לכישורים, ליכולות הפיתוח ולתנאי השכר הרצויים.

המעסיקים נותנים עדיפות להנדסאים וחשוב לזכור זאת, לכן כדאי ללמוד במכללה טכנולוגית מוכרת ומומלץ לבנות תיק עבודות מרשים שיכול לשמש ככרטיס כניסה לעבודה ולקריירה בהייטק.