דף הבית » מי בכלל צריך Antivirus?
מדריכים

מי בכלל צריך Antivirus?

מזל טוב! החלטתם לרכוש מחשב חדש שעולה המון כסף, עד כאן הכל טוב. אבל לאט לאט אנו שמים לב שהמחשב שלנו נהייה יותר איטי וקשה לעבוד איתו. זכרו שאנו תמיד חשופים לגניבת מידע אישי  או חדירה לקבצים אישיים. הדברים אשר עלולים לגרום למחשב להאט יכול להיות כחלק מכמות וירוסים אשר יש על המחשב שלכם. כאשר אנו בלי אנטי וירוס על המחשב או עם תוכנת אנטי וירוס שאינה באמת אפקטיבית אנו חשופים לפריצה של האקרים למחשב. תוכנות אנטי וירוס מספקות לנו הגנה ברשת ובמחשב עצמו מפני הורדת קבצים מסוכנים, האקרים, גניבת מידע אישי ואפילו פרטי חשבון בנק. בשל כך אנו הגענו להציל אתכם! נסקור עבורכם ארבע תוכנות אנטי וירוס, שתיים מהן חינמיות ושתיים בתשלום, הבחירה היא שלכם.

תוציאו ארנקים – תוכנות אנטי וירוס בתשלום 

לפניכם 2 תוכנות אנטי וירוס בתשלום, סקרנו את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהתוכנות:

  1. Bitdefender
  • הסרת וירוסים – תוכנה זו כבר בתחילת ההתקנה תסיר את כל הוירוסים שקיימים על המחשב, כמו כן גם קבצים זרים המכילים תוכנות ריגול שנטמנות על ידי האקרים בהורדות שונות שאנו מבצעים. התוכנה מזהה איום וישר מבודדת ומוחקת את הקובץ החשוד מהמחשב שלנו. 
  • הגנה ברשת – התוכנה מספקת לנו הגנה שפועלת כל הזמן באמצעות פיקוח על הגלישה ברשת. המערכת יודעת לזהות אילו אתרים הם חשודים ומסוכנים העלולים להכיל תוכנות מסוכנות שפוגעות במחשב שלנו. באופן אוטומטי תוכנה זו תחסום את הגישה לאתר על מנת לשמור על הביטחון שלנו. בנוסף, התוכנה מגנה עלינו מאתרי “פישינג” שאנו מכניסים מידע אישי, במקומות כאלה יכולים לגנוב לנו את המידע ולעשות איתו שימוש כנגדנו. התוכנה גם שומרת לנו על פרטי הכניסה לאתרים, מודיעה לנו על אתר שרוצה להפעיל את המצלמה האישית שלנו וגם המיקרופון. קיימת גם אופציה של הגנת הורים שמטרתה לשמור על הילדים שלנו מגלישה באתרים שלא מתאימים להם.
  • הגנה בזמן אמת – תוכנת האנטי וירוס מספקת לנו הגנה מהרגע שאנו מדליקים את המחשב ועד סיום העבודה איתו וגם ממשיכה אם לא כיבנו את המחשב. ככה אנו יכולים להיות בראש שקט שהתוכנה תמיד נמצאת ברקע ויודעת להגן עלינו מוירוסים וכדומה.
  • סריקות מתוזמנות – ניתן לקבוע לתוכנה מועדים וזמנים קבועים לביצוע סריקה של המחשב כדי למצוא וירוסים או כל מיני קבצים חשודים שעלולים לפגוע לנו במחשב. סריקות על בסיס קבוע תורמות להארכת חיי המחשב שלכם ולהמשך ביצוע פעולות בסיסיות ללא פגיעה באיכות המחשב.

    2. McAfee
  • אחסון קבצים  – תוכנת האנטי וירוס הזאת מאפשרת לנו לאחסן קבצים בתוך תיקיה מוצפנת על המחשב שלנו. 
  • סריקה מהירה – אופציה נהדרת בתוכנה היא האפשרות לעשות סריקה מהירה שמטרתה למצוא  “עוגיות” במחשב שלנו וקבצים אשר תופסים נפח במחשב ללא שימוש או סיבה. אותם קבצים יכולים להיחשב למסוכנים כיוון שיש בהם מידע שהאקרים יכולים לעשות בו שימוש. תוכנה זו בולמת את האפשרות הזאת.
  • סריקה רגישה : התוכנה מחפשת ומורידה לנו רק את העדכונים הבטוחים למכשיר שלנו , כי לפעמים יש האקרים שמחפשים דרך כניסה שיכולה להיות גם דרך הורדות מסוכנות על מערכות הפעלה והתוכנה מבצעת ניקיון ומורידה לנו רק את הדברים הבטוחים למערכת הפעלה שלנו. 
  • McAfee Web Advisor  – תוכנה אקסטרה המגיעה ביחד עם האנטי וירוס נותנת לנו הגנה נוספת ברשת מבלי להפריע לגלישה עצמה וגם אופציה חדשה המגיעה בשם McAfee Web Boost. אופציה זו מגדילה את מהירות האינטרנט שלנו באמצעות מניעת הפעלת סרטונים אוטומטית וכן הלאה.
  • McAfee password manager – מדובר באחת מהאבטחות הטובות ביותר השומרת על פרטי הכניסה שלך מגניבה בעזרת אלגוריתם חכם ובנוסף התוכנה מעניקה לך אפשרות לנהל את הסיסמאות שלך באופן מסודר.

מי לא אוהב חינם? תוכנות אנטי וירוס חינמיות 

3. Avira

  • סריקה והגנת וירוסים  – תוכנה זו מספקת לנו הגנה חזקה מאוד מפני קבצים מסוכנים כמו וירוסים הנמצאים על המחשב שלנו. באופן אוטומטי התוכנה נפטרת מהם ומספקת הגנה מפני אתרים ותכנים אשר עלולים להוביל אותנו לאותה הבעיה.
  • הגדלת מהירות – באמצעות תוכנה זו נוכל לנקות קבצים מיותר וכך להאיץ את מהירות המחשב שלנו. פעמים רבות המחשב נמצא בעומס רב ולכן עובד בצורה איטית.
  •  שמירת פרטים אישיים – שמירת הפרטים האישיים שלנו בחשבונות האינטרנט יכולה להיות מלחיצה. כאשר יש לנו הגנה על פרטים אלו גם כאשר הם שמורים אנו יכולים להרגיש הרבה יותר בטוחים.
  • עדכונים אוטומטיים – מערכת זו מעדכנת תוכנות שונות ואת מערכת ההפעלה בדרך בטוחה אשר תסיר מכם כל חשש לגבי קבצים מזויפים אשר יכולים לפגוע במחשב שלנו.
  • הגנה מהונאה – התוכנה מספקת לנו הגנה מכל מיני הונאות שקוראות ברשת. לדוגמה, בתיבת הדואר האלקטרוני שלנו המערכת יודעת לזהות מהי הונאה ובכך להתריע לנו על החשש.

4. Avast 

  • הגנת רשת חזקה – תוכנה זו מספקת לנו הגנה בזמן אמת ברשת. התוכנה שומרת עלינו מאתרי ריגול או קבצים מסוכנים באינטרנט.
  • זיהוי קבצים מסוכנים בזמן אמת – באמצעות Avast אנו יכולים לזהות בזמן אמת אילו קבצים יכולים לפגוע במחשב שלנו, מהי תוכנת ריגול, האם יש בתוך הקבצים שהורדנו קבצים לא מוכרים וכך התוכנה מטפלת באותם קבצים.

לסיכום

לאחר שהשוונו בין ארבע תוכנות אנטי וירוס שונות, שתיים מהן חינמיות ושתיים בתשלום, נוכחו לראות את ההבדלים בין התוכנות החינמיות והתוכנות בתשלום. אם אתם צריכים הגנה בסיסית, אין לכם שימוש יותר מדי במחשב או פרטים חשובים תוכלו לבחור בתוכנה חינמית כמו Avast. מצד שני, כאשר השימוש שלכם במחשב הינו תדיר יותר, יש לכם קבצים חשובים ואתם צריכים הגנה רצינית אנו ממליצים לכם לשקול רכישה של McAfee בתשלום. תוכנה זו מציגה לנו הגנה מרבית ברמה הגבוהה ביותר, היא גם המומלצת ביותר על ידי המומחים.