דף הבית » כל מה שאתם צריכים לדעת על טיק טוק
מדריכים

כל מה שאתם צריכים לדעת על טיק טוק

tik tok

אפליקציית טיק טוק כבשה שיאים חדשים בשנתיים האחרונות, אך היא לא תמיד הייתה כזאת פופולרית. מדובר על תוכנה של שיתוף סרטוני ווידאו קצרים אשר יכולים לנוע בין 15 שניות עד 3 דקות. יש הרבה מחלקות לגבי השימוש בטיק טוק בגלל תכנים שאינם תמיד מתאימים לילדים, אך יש גם דברים יפים באפליקציה. בחודש האחרון לאחר שפייסבוק, אינסטגרם ו-Whatsapp קרסו למשך 7 שעות המנייה של טיק טוק עלתה מכיוון שהיא הייתה בין היחידות שפעלו באותן שעות. 

מהי אפליקציית TikTok?

ההגדרה של טיק טוק היא שיתוף סרטוני ווידאו קצרים. Tik Tok מחזיקה באפליקציה נפרדת עבור השוק הסיני העונה לשם “Duyin” עם יותר מ-300 מיליון משתמשים פעילים. האפליקציה מבוססת על אותו עיקרון של אפליקציית Musical.ly, אך יש לה הרחבות רבות שאין לאפליקציה. טיק טוק מאפשרת למשתמשים שלה לשתף בסרטונים שלהם שירים שונים, עיצובי תמונה, ואפקטים מיוחדים על הסרטונים הקיימים באמצעות המצלמה של טיק טוק. בחודשים האחרונים הוסיפה האפליקציה התראה למשתמשים אשר מבלים יותר משעתיים בתוכנה.

איך זה עובד?

אינכם זקוקים לחשבון כדי לצפות בסרטוני Tik Tok. רק במקרים בהם אתם מעוניינים להגיב על סרטון או לעשות סרטון בעצמכם יהיה עליכם להירשם לאפליקציה החינמית. מגבלת הגיל של האפליקציה היא מעל 13, למרות שאין באמת אימות מספיק חזק כדי לוודא שאכן המשתמשים הם לא מתחת לגיל המוגבל. כאשר אתם נרשמים תוכלו לבחור בתחומי עניין אשר יעזרו לאלגוריתם לקדם סרטונים מותאמים עבורכם. אם אתם מעוניינים בספורט, תרבות וכן הלאה יהיה עליכם לציין זאת כדי שהחשיפה לתכנים דומים תהיה מותאמת לכם. 

תוכלו להגדיר את הפרופיל שלכם בצורה פשוטה ומהירה. אתם לא חייבים להוסיף תמונה או כל מיני נתונים אשר אפליקציות אחרות מחייבות אתכם. יש לכם שליטה מלאה בתוכן שאתם יוצרים, ניתן בקלות להרכיב סרטון, לערוך אותו ולקדם אותו. החשיפה של הסרטונים שלכם היא בהתאם לתוכן שאתם מייצרים ובהתאם לשיר רקע שבחרתם, תוכן יצירתי והאשטגים. 

האם יש ל- Tik Tok בקרת הורים?

החברה מציעה למשתמשים שלה מגוון הגדרות אשר יעזרו לכם לקבל את התוכן הרצוי עבורכם, ולהפוך את הגלישה באפליקציה להרבה יותר בטוחה. כמו כן, יש לחברה מערכת אבטחה אשר עוקבת אחרי תכנים לא הולמים ומסירה אותם. אפשר להגיד שמבין כל הרשתות החברתיות Tik Tok עושה עבודה מעולה בהסרת תכנים לא הולמים, במיוחד כאשר מדובר על סרטונים שהרבה יותר קשה לעקוב אחריהם. יש לכם תחת ההגדרות אפשרות לבקרת הורים, אבל הבקרה אינה באמת מבטלת לגמרי את החשיפה לתכנים לא הולמים, היא כן יעילה.

לפני כשנה Tik Tok עדכנה את ההגדרות הפרטיות שלה ככה שחשבונות מתחת לגיל 13 יוגדרו כפרטיים. בדרך זו לא יוכלו ליצור איתכם קשר ישיר. העדכון נבע מהחשש של הורים רבים אשר הילדים שלהם גולשים באפליקציה וחשופים ליצירת קשר על ידי אנשים זרים שיכולים לפגוע בהם. 

האם אפשר להתפרנס מטיק טוק?

יש לנו הרבה פלטפורמות שיווקיות היום שניתן להרוויח מהן לא מעט כסף. מי שחושב שמדובר על כסף קל ומהיר טועה. יש הרבה משפיענים אשר צברו לעצמם קהלים גדולים, אם מדובר על ישראל שיש קהלים יותר מצומצמים ובין אם מדובר על קהלים גלובליים. המשפיענים יכולים להרוויח כסף תחת חסויות ועד למכירת סחורה. המחיר אותו הם גובים תלוי במספר גורמים: תוכן, עוקבים וקטגוריות בהן המשפיען פועל. בדרך כלל המחיר נקבע לפי פוסט בודד, ניתן להרוויח אלפי דולרים עבור סרטון קצר. 

עוד דרך להרוויח כסף מהאפליקציה היא על ידי שיתוף פעולה עם החברה עצמה. יש משפיענים אשר יש להם מיליוני עוקבים. הם יכולים, או שהחברה עצמה יוצרת קשר איתם והם עובדים בשיתוף פעולה כדי לקדם תכנים של החברה דרך המשפיענים אשר הקהל שלהם מאוד מסור. ולבסוף, יש הרבה משתמשים בטיק טוק עם כמות עוקבים גדולה שמציעים שירותי טיק טוק. כן, שירותים אשר מסבירים לקהל “הפשוט” איך להגדיל את כמות העוקבים שלהם, איך לייצר סרטון ויראלי. אם אתם מומחים בטיק טוק ויש לכם מאחורי זה גם הוכחות תוכלו למנף את המומחיות שלכם ולעזור לאנשים להפוך לויראלים.

מהו האלגוריתם של טיק טוק ואיך הוא עובד?

יש הרבה שמועות מאחורי האלגוריתם של טיק טוק. האלגוריתם של טיק טוק היא מערכת המלצות אשר קובעת איך הסרטון שלכם ייחשף והאם יגיע לעמוד הפופולרי של “For You”. הגעה לעמוד הזה מבטיחה לכם חשיפה עצומה לאנשים בכל רחבי העולם. אם אתם מגיעים לעמוד הזה סביר להניח שהעוקבים שלכם יעלו באופן משמעותי.

עם זאת, כדי להגיע לעמוד המיוחל עליכם להכיר את הדרך בה טיק טוק עובדת. הדרך בה האלגוריתם עובד הוא סודי, אין באמת דרך וודאית להגיע לשם (למרות מה שיכולים להבטיח לכם). למעשה לכל רשת חברתית יש את האלגוריתם שלה, וזה מה שמושך עוד קהלים להגיע לאפליקציות האלו. הדרך הנכונה ביותר להתחיל לשווק את הסרטונים שלכם בדרך בה טיק טוק תקדם אתכם היא תחילה להפוך לחשבון עסקי. האלגוריתם של טיק טוק לא מבטיח לכם קידום כאשר מדובר על משתמש עסקי, אבל יש לכם יתרון גדול בכך שתוכלו לראות את ה InSights. בדרך זה תוכלו לראות איך הסרטון שלכם מגיב ברשת, כמות צפיות, מי צפה עד הסוף וכן הלאה.

מצאו את הקהלים אשר קשורים לקונספט בו אתם עובדים. ברגע בו יהיה לכם קהל שלכם, הסרטון שלכם יקודם אוטומטית. והכי חשוב, שמרו על תוכן מקורי, קצר וקולע, שלבו מוזיקה ותכנים ראויים. בדרך זו אנשים אחרים ישתפו את הסרטונים שלכם וכך אוטומטית תקודמו.