דף הבית » מה הופך את המרכזייה בענן לסוד המנצח של עסקים בישראל?
תוכן שיווקי

מה הופך את המרכזייה בענן לסוד המנצח של עסקים בישראל?

freepik

לאורך השנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של עסקים קטנים ובינוניים, שמשנים את פתרונות התקשורת שלהם מקצה לקצה. במקום להתקין קו אחד נייח בעסק ולהסתפק במספר טלפונים ניידים, העסקים הללו מרכזים את כלל הקווים למקום אחד.

שינוי זה מתאפשר בזכות המחיר האטרקטיבי של מרכזיה בענן לעסקים. היום, בכמה מאות שקלים כל חברה קטנה יכולה להשתמש בפתרונות טלפוניה שרק ענקי התקשורת היו מפעילים בעבר. מרכזיה וירטואלית יכולה להיות בעלת עשרות שלוחות, שמפנות לאנשי מכירות בכל רחבי הגלובוס, ולהעניק ללקוח תחושה שהוא מדבר עם נציג של חברה רב־לאומית גדולה.

אילו עסקים עושים שימוש ביתרונות הללו?

למעשה, כל עסק יכול להשתמש ביתרון של מרכזיות IP בענן. למשל חברות הובלה המקבלות הזמנות של הובלות קטנות ומעבירות אותן ישירות למובילים. המזכירה יכולה לשבת בביתה, להתחבר לשלוחה של מרכזיה וירטואלית וכאשר היא מעבירה את השיחה למנהל החברה הוא יכול לענות ממשרדי החברה.

אנשי מכירות יכולים להיעזר בשירותי מרכזיה בענן כדי לתעד את כל השיחות שלהם בהקלטה השמורה ברשת האינטרנט, ולאחר מכן להוציא הצעות מחיר לכתובת האי-מייל שהלקוח ציין בשיחה, גם אם בזמן שדיברו עם הלקוח נהגו ברכב ולא הייתה להם גישה לעט ונייר.

תמיד יהיה מי שיענה לשיחה

קיים עוד יתרון נוסף לכל מרכזיה בענן: אפשר להגדיר מספר אחד, שכל מי שפנוי – מקבל את השיחה ממנו. לקוחות החברה יכולים להתקשר לקו נייח, השיחה תעבור באופן אוטומטי לקווים ניידים. אם נציג מכירות בהוד השרון פנוי הוא יקח את השיחה, ואם לא היא תעבור אוטומטית לנציג בחיפה למשל.

עוד אפשרות שיש למי שמשתמש בשירותי מרכזיה וירטואלית בענן היא הגדרה של קווים משתנים לפי שעות. עובד יכול לקבל את השיחה במשרד בשעה מסוימת וכאשר הוא יוצא לביתו, לקבל את השיחה מהקו הנייח בבית. כל זאת בלי שהלקוח המדבר עימו ידע שבוצע שינוי כלשהו.

כמה זמן לוקח להגדיר מרכזיה כזו?

רבים מופתעים לגלות כי מרכזיות בענן אפשר להגדיר במספר שעות בלבד. תוך יום כל החברה יכולה להעניק ללקוחותיה פתרונות תקשורת מתקדמים, עם מוזיקה בהמתנה ואינספור שלוחות.

בעבר, כאשר האפשרות היחידה הייתה התקנה של מרכזיות אנאלוגיות, בעלי המשרד היו צריכים להתקין את השלוחות בפועל בתוך הקיר, לרכוש ציוד יקר ולהעסיק מומחה תקשורת לביצוע ההגדרות של כל קו. הוספה של קו נוסף דרשה התקנה נוספת. היום, כל זאת מבוצע ברשת האינטרנט, בפורטל שקל מאד לתפעל, להאזין לשיחות או להגדיר תא קולי לכל שלוחה.

אבטחת המידע מגיעה גם לתחום התקשורת

אם תהיתם איך אפשר לשמור על פרטיות השיחות ולוודא שאיש אינו מאזין להם, תופתעו לגלות – אבל אבטחת שיחות בענן היא פשוטה יותר מאבטחה של מרכזיות אנאלוגיות.

היות ומדובר בטכנולוגיה נפוצה, המבוססת למעשה על שירותי אינטרנט, ישנן מספר שכבות הגנה לכל שיחה. הן על השרת המקומי של החברה המעניקה את שירותי הענן והן בהצפנה של שיחות האודיו על גבי הרשת. כך, רק שני האנשים הנמצאים בשיחה, ובעלי הפורטל יכולים לגשת לשיחות. באמצעות הרשאות מתאימות ניתן גם להגדיר מנהלים שיוכלו להאזין להן לבקרת איכות. לסיכום, מרכזיות ענן הפכו לשם דבר בישראל ובעולם, והן מאפשרות לכל ארגון גדול וחברות קטנות של אדם אחד לספק ללקוחותיהם חוויית תקשורת מעולה. יש המשתמשים בפתרונות אלה לשירותי המכירות בחברה, אחרים לשירות לקוחות ויש המשתמשים בשירותי הענן כדי להקל על התקשורת הפנים ארגונית בחברה. כאשר השירותים הללו מוצעים במחירים כל כך אטרקטיביים, הם בהחלט נמצאים בהישג ידו של כל בעל עסק.