דף הבית » כיצד לבחור נכון כסא אורטופדי לעבודה מול מחשב
תוכן שיווקי

כיצד לבחור נכון כסא אורטופדי לעבודה מול מחשב

תמונה באדיבות חברת 2sit

מאת חברת 2sit המתמחה בפתרונות ישיבה מתקדמים

עוסקים בעבודה משרדית? נמצאים שעות ארוכות מול המחשב מדי יום? שימוש בכיסא מחשב אורטופדי יספק סביבת עבודה מותאמת ונוחה ואף יסייע בהפחתת בעיות רפואיות הכרוכות בישיבה ממושכת כגון: כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבי ראש, צוואר ועוד. 

בבואכם לבחור כסא מחשב או כסא מחשב אורטופדי שימו לב למספר נקודות חשובות, אשר להן השפעה מכרעת על טיב הכיסא ואיכות השימוש בו:

  • נוחות – נסו את הכיסא במספר תנוחות ישיבה, ורצוי שגם אל מול שולחן עבודה, כך שתהיו בטוחים שהוא נוח לכם לשימוש באופן מלא. 
  • ארגונומיה -בדקו את המנגנונים הארגונומיים וודאו כי הבנתם כיצד הם פועלים
  • תנועתיות – חשוב לבדוק שטווח התנועה שהכסא מספק הינו רחב, כך שהוא מאפשר לכם לנוע בחופשיות בחלל מבלי לייצר מאמץ מיותר. בכסא מחשב על גלגלים, וודאו כי תנועת הגלגלים חלקה עם מינימום חיכוך ברצפה. 
  • ריפוד – לסוג הריפוד יש חשיבות גדולה לנראות הכסא, כמו גם לנוחות הישיבה בו. העדיפו ריפוד בצבעים שנעימים לכם ומתאימים לחלל, ומנגד בד שיהיה לכם נעים למגע, ושנראה חזק ועמיד. צבעים בהירים הם יפים למראה ועוזרים ליצירת אווירה מוארת ונושמת, אך מצד שני, אם אתם יודעים שיש לכם נטייה ללכלך את הכיסא (לדוגמא אם יש לכם ילדים או בעלי חיים) אולי תעדיפו ללכת על האלטרנטיבה הכהה, שגם כשלעצמה עוזרת לשידור אלגנטיות ומראה קלאסי.

אפשרויות הכיוונון הארגונומיות של הכסא

רוב כיסאות המחשב כיום הינם בעלי יכולת התאמה ארגונומית כזו או אחרת, אך קיים הבדל גדול בטווח אפשרויות הכוונון בין הדגמים והחברות השונות. 

התכונות הבסיסיות אותן ניתן למצוא ברוב הדגמים הינן התאמת גובה והתאמת זווית המושב.

מעבר לכך קיימות עוד אפשרויות ארגונומיות מתקדמות רבות’ כגון: 

  • התאמת גובה וזווית ידיות הכסא – תכונה זו חשובה במיוחד לבריאות הידיים, ולנוחות העבודה, ולכן חשובה לכל מי שעובד שעות ממושכות מול המחשב.
  • התאמת עומק וזווית המושב – תכונה שחשובה על מנת ליצור מגע אידיאלי בין הגב התחתון לגב המושב כדי לקבל תמיכה מירבית. ככל שהאדם גבוה יותר, נרחיק את המושב מגב הכיסא, וההפך.
  • מנגנון נדנוד סינכרוני להגברת תנועתיות הגוף בישיבה. תכונה זו חשובה במיוחד עבור אנשים היושבים שעות רבות מדי יום שכן היא מסייעת להפחית את נזקי תופעת היושבנות, וביניהם: התפתחות בעיות שלד ושרירים, השמנה, סכרת, ועוד.
  • תמיכה לומברית מתכווננת, המספקת תמיכה מיטבית נוספת לגב התחתון בהתאמה למבנה גופכם. 
  • מספר מצבי עצירת הגב – מנגון העצירה מאפשר ליצור מנח סטטי בתנוחה מועדפת למשך זמן קצוב, מה שמאפשר מנוחה ממוקדת מהמצב הסינכרוני הדינאמי.

במידה והכסא נועד לשמש יותר מאדם אחד, כמו למשל בעמדת עבודה שיתופית, העדיפו לבחור כסא עם מקסימום אפשרויות כיוונון של התכונות שפירטנו למעלה, אשר יאפשרו התאמה אישית לכל אחד מהמשתמשים.

לסיכום

כסא מנהלים ארגונומי איכותי יסייע לכם לשמור על בריאות השלד והשרירים, יתרום לתחושת העירנות ולשיפור כושר הריכוז שלכם לאורך יום העבודה. לכן מומלץ שלא לקנות כסא כזה מהאינטרנט, אלא לגשת לחנות ריהוט משרדי, לנסות פיזית את מגוון הכסאות ולבחור בקפידה בכסא העונה על כל הצרכים שלכם.