דף הבית » מי את Twitch?
מדריכים

מי את Twitch?

Twitch

חברת Twitch עלתה לכותרות הרבה פעמים בזמן האחרון, יש לכך השפעה חיובית ושלילית. Twitch הינה פלטפורמה אשר מאפשרת לגיימרים לראות ולצפות בשידורים לייב, להגיב על פוסטים ואף לפרסם בעצמם. מדובר על פלטפורמה שנמצאת למעלה מעשור, אך מי שאינו עוסק בגיימינג בוודאי לא שמע עליה עדיין. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על החברה המסתורית (או שלא…).

הגיע הזמן להכיר

אם אתם לא מכירים את Twitch כנראה שאתם לא בענייני הגיימינג. Twitch הושקה לראשונה בשנת 2011 וצברה מאות מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם. Twitch מעניקה לגיימרים את האפשרות לשתף כל פעילות שהוא עושה, בין אם זה אוכל או צפייה במשחקים בזמן אמת. הזמן המוגבל לשידור הינו מעל 8 שעות! יש ערוצי סטרימינג שונים תחת נושאים שונים שדרכם תוכלו לעקוב אחרי הערוץ של אותו משתמש ולקבל עדכונים. 

תחת Twitch נמצאים שיתופי פעולה רבים של משחקים מוכרים כמו Overwatch League ועוד. ניתן לארח אירועים לצורך צפייה במשחק דרך הפלטפורמה הזאת. מי שלא מכיר את עולם הגיימינג לא יודע עד כמה העולם הזה קיים בפני עצמו. בדיוק כמו שאחרים יכולים להעריץ זמר ולעקוב אחריי הפעילות שלו, ככה גם גיימרים יכולים לעקוב אחרי האיידולים שלהם.

הפלטפורמה עובדת באמצעות שני צגים, האחד הוא הצג שבעל הערוץ מפעיל ודרכו ניתן לראות את הצג האישי שלהם. בצג השני נוכל לראות ולשמוע אותם משחקים, ממש שידור לייב שלהם. כחלק מגדילת הפלטפורמה של Twitch היא מעניקה לצופים את האפשרות להגיב בשידור חי, ולקבל הצעות שונות עבור משחקים בזמן אמת. ניתן להקליט את כל השידורים בהם אתם נמצאים.

כמה זה עולה לכם?

כדי להיות מנוי ב-Twitch יהיה עליכם להוציא כסף מהכיס. המחירים נעים בין 4.99$ ועד 24.99$ לחודש. כאשר אתם מנויים אתם חשופים להטבות רבות של הפלטפורמה. תוכלו לתמוך (כלכלית) בסטרימר שאתם עוקבים אחריו, יש לכם אפשרות לצפות בערוץ ללא פרסומות ולקבל תגי צ’אט אשר יבליטו אתכם מאחרים. אפשר להשתמש ב-Twitch ללא צורך בתשלום, זה יהיה די זהה לשימוש ביוטיוב או באפליקציות דומות ללא תשלום. בהתחלה זה נחמד ונעים, אבל בשלב כלשהו הפרסומות יכולות להיות מעיקות. 

יש לחדש את המנוי באופן ידני בכל חודש. מצד אחד זה נראה קצת מטריד, מצד שני זה פותר לנו המון בעיות. רבים מהגיימרים הינם שחקנים צעירים שמשתמשים בכרטיס האשראי של ההורים שלהם. בדרך זו ההורים יכולים להיות בטוחים שהתשלומים לא יורדים לחינם מדי חודש בחודשו. מדובר על מנוי ייחודי אשר נותן לכם גם גישה למשחקים בלעדיים ותכנים שמי שאינו מנוי לא יוכל לצפות בהם והרחבת אחסון השידורים.

במילים אחרות – האם מדובר על רשת חברתית?

בעיקרון, Twitch היא אתר מדיה סטרימינג בסיסי. עם זאת, ברגע בו המשתמשים יכולים לעקוב אחרי משתמשים אחרים, לשלוח הודעות פרטיות זה לזה, יש צ’אט לכל ערוץ וניתן להתחבר אליו לאחר ההרשמה, זה די נשמע כמו רשת חברתית. Twitch עובדת על תוכנה פופולרית המוכנת Pulse, תוכנה אשר מתפקדת כמו פייסבוק או טוויטר עם ציר זמן. כל אחד יכול לפרסם סטטוסים, לעשות לייקים ולהגיב על פוסטים אחרים. אז בעבר אינה הייתה נחשבת לרשת חברתית, אך עכשיו היא רשת חברתית לכל דבר ועניין, פשוט עם תשתית המבוססת על עיקרון מוצהר.

מה גרם ל-Twitch לעלות לכותרות לאחרונה?

מה שגרם ל-Twitch לעלות לכותרת בתקופה האחרונה היו דווקא סיבות שליליות. נחשפה הפרת אבטחה מסיבית של החברה הקשורה לקור המקור של האתר. מדובר על הפרה אשר לא בלטה לעין תחילה, אך מפעם לפעם נחשפה עוד ועוד. מה שקרה למעשה הוא שהחברה בחרה להשקיע יותר במהירות האפליקציה ולא באמת השקיעה את המאמצים הנדרשים על פי חוק לאבטחת הנתונים שלה. כפי שאתם בוודאי מבינים, מדובר כאן על עשרות מיליוני דולרים כל שנה. מה שהוביל לחקירה הזאת הוא שלאחרונה היו יותר ויותר פריצות ודיבורי דיבה על סטרימרים.

למעשה מי שהבליט את הבעיה היו הסטרימרים עצמם. הם התאחדו יחד והפגינו בחודש ספטמבר כדי לעורר את הבעיה ולדרבן את Twitch לדאוג לאמצעי אבטחה אשר לא רק יגנו על הלקוחות מבחינה כלכלית, אל גם מבחינה אנושית. מצד החברה, היא הבטיחה שהיא עובדת על זה, אך לא מעבר. גם כאשר נשאלו עובדי החברה בחשאיות לפני כמה שנים על ענייני הבטיחות, העובדים הביעו דאגה רבה בנושא. 

חשוב לזכור, יש אנשים שממש מתפרנסים מהשהות שלהם בתוך הפלטפורמה הזאת. למעשה, אנשים עזבו את עבודתם היומית ובחרו להתפרנס רק מ-Twitch. כאשר יש לכם אנשים שעובדים במקום, אפילו אם זה מהבית שלהם, החברה חייבת לדאוג לשירותי אבטחה מעולים ולא פחות מזה. הרווחים של הסטרימרים מגיעים מהזרמת שירות בשילוב של הרשמות בתשלום. כמו כן, יש תרומות שיכולות לנוע בין כמה דולרים לאלפי דולרים, יש פרסומות, שיווק שותפי ומה לא. מי שרוצה להתפרנס מ-Twitch יכול לעשות זאת, להתפרנס יפה.

מלבד לכך, זכרו שלעיתים מדובר על ילדים קטנים אשר חשופים לתכנים לא הולמים, לאיומים ועוד. מדובר על אפליקציה ידידותית, אך כאשר אנחנו נכנסים לתוך החדרים החשוכים של הפלטפורמה אנחנו נוכחים לראות דברים שלא היו משמחים את ההורים של אותם ילדים. כפי שזה נראה, לאחר ש-Twitch עוררה סערה בחודשים האחרונים סביר להניח שהיא תטפל בנושא לעומק. אנו מקווים לראות כבר בזמן הקרוב את השינוי אשר יווצר. וכמובן, גם המנייה של Twitch נפלה לאחר שהגיעה לכותרות שליליות, אבל זה לא משהו שייפגע בה לטווח הארוך.