דף הבית » השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת: 8 טיפים לשימוש בטוח באינטרנט לכל הגילאים
סקירות

השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת: 8 טיפים לשימוש בטוח באינטרנט לכל הגילאים

קרדיט צילום: פוטו דינו

מתלמידי בית ספר ועד לבני הגיל השלישי – האינטרנט רווי בסכנות שלא פוסחות על אף קבוצת גיל. כיצד נוכל להבטיח שאנחנו מוגנים בעת הגלישה באינטרנט וברשתות החברתיות?

לכבוד יום האינטרנט הבטוח והשבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, עופר ישראלי, מנהל פעילות חברת אבטחת הסייבר פורטינט בישראל, משתף כמה טיפים חשובים לשימוש בטוח באינטרנט, המתאימים לכל הגילאים – מקטן ועד גדול.

כך תשמרו על היגיינת סייבר טובה בעת הגלישה באינטרנט, ברשתות החברתיות, ביצוע קניות מקוונות ועוד, מבלי ליפול קורבן לפושעי הסייבר:

  1. השתמשו בחיבור מאובטח: התבוננו בשורת הכתובת בדפדפן המועדף עליכם. האם יש סימן של מנעול מצד שמאל של הכתובת? אם כן, אלו חדשות טובות כי זה אומר שיש לכם חיבור מאובטח לאתר שאתם מבקרים בו כרגע. חיבור מאובטח מגן על הנתונים שלכם כך שגורמים לא מורשים לא יהיו מסוגלים לגשת אליהם ובכך, עוזר לשמור על המידע שלכם בטוח.
  2. בחרו סיסמאות חזקות: צרו סיסמאות שתוכלו לזכור בקלות, אבל אחרים יתקשו לנחש. לעולם אל תכללו בסיסמאות שלכם מידע רגיש או מידע אישי מזהה, כמו יום ההולדת, מספר הטלפון או הכתובת שלהם. במקום זאת, השתמשו בשילובים אשר נראים אקראיים של אותיות גדולות וקטנות, סימנים ומספרים. זכרו להשתמש בסיסמאות שונות עבור כל חשבון שיש ברשותכם.
  3. אפשרו אימות דו-שלבי (MFA) כשניתן: שימוש באימות דו-שלבי מספק לכם שכבת הגנה נוספת נגד גניבת סיסמאות והוא קל ליישום. ה-MFA מאמת את הזהות שלכם על ידי הוספת שלב נוסף בתהליך ההתחברות באמצעות טוקנים פיזיים או מבוססי-אפליקציה בטלפון הנייד. ה-MFA תבטיח כי גם אם הסיסמה שלכם נחשפה, הגורמים העוינים לא יכולים לגשת למידע הרגיש שאותו הם מחפשים.
  4. תעדכנו בקביעות את התוכנות, הכלים והמערכות שלכם: תוודאו כי אתם מעדכנים בקביעות את כל המכשירים והאפליקציות שלכם עם עדכוני התוכנה והאבטחה החדשים ביותר.
  5. תבחנו ותבינו את הגדרות הפרטיות: קריאת האותיות הקטנות נשמע כמו דבר משעמם, אבל מדובר בחלק חיוני בשמירה על הבטיחות שלכם באינטרנט. בחינת הגדרות הפרטיות של האפליקציות שלכם תעזור לכם להבין טוב יותר כיצד ספקי השירותים ישתמשו בנתונים שלכם ואיזו שליטה יש לכם על כך.
  6. למדו לזהות קישורים חשודים: האם הקישור למשחק החינמי נראה מוזר? האם ההנחה על הבגד או הגאדג’ט מפתה מידי? אל תלחצו על הקישור. קישורים חשודים יכולים להיות מסוכנים, היות והם עלולים לכלול תוכנה זדונית או תוכן זדוני אחר. כמו שהביטוי אומר – זה כנראה טוב מידי מכדי להיות אמיתי. 
  7. היזהרו במה שאתם משתפים והיכן: ברגע שאתם משתפים מידע באינטרנט, יכול להיות קשה להסיר אותו והוא חשוף לעיני כל. לכן, צריך להפעיל שיקול דעת בנוגע למה שאתם מפרסמים ובאיזו פלטפורמה. לעולם אל תשתפו את המידע האישי שלכם – ושל המשפחה שלכם – ותחשבו טוב לפני שאתם משתפים תמונות, סרטונים ותוכן אחר, מתוך ידיעה שהוא כנראה “יחיה” לנצח באינטרנט.
  8. היו זהירים כשאתם מדברים עם אנשים ברשת ופוגשים אותם: גם אם אתם בטוחים שאתם יודעים עם מי אתם מדברים באינטרנט, האמת היא שקל מאוד להעמיד פנים ולהתחזות למישהו אחר. היו זהירים בנוגע למה שאתם משתפים עם אנשים ברחבי הרשת ולעולם אל תסכימו להיפגש עם מישהו פנים מול פנים לפני שאתם בטוחים לחלוטין בזהות שלו.

אודות פורטינט

פורטינט (נאסד”ק: FTNT) הינה כוח מניע בהתפתחות של אבטחת הסייבר והאיחוד בין תקשורת ואבטחה. מטרתנו היא להגן על אנשים, התקנים ונתונים בכל מקום וכיום אנו מספקים אבטחת סייבר בכל מקום שבו תצטרכו, עם חבילת המוצרים המשולבת הגדולה ביותר הכוללת למעלה מ-50 מוצרים ברמה ארגונית. למעלה מחצי מיליון לקוחות בוטחים בפתרונות של פורטינט, אשר הינם בין הפתרונות בעלי הפריסה הרחבה ביותר, מספר הפטנטים הרב ביותר ובעלי התיקוף הרב ביותר בתעשייה. מוסד ההדרכה של פורטינט (Fortinet Training Institute) מהווה את אחת מתוכניות ההדרכה הגדולות והמקיפות ביותר בתעשייה במטרה להנגיש את הדרכות הסייבר והזדמנויות תעסוקה חדשות לכל המעוניין. FortiGuard Labs, גוף מודיעין האיומים והמחקר המובחר של פורטינט, מפתח ומשתמש בטכנולוגיות למידת מכונה ובינה מלאכותית מובילות כדי לספק ללקוחות בקביעות ובזמן הגנה ומודיעין איומים שניתן לפעול לפיו. למידע נוסף היכנסו לאתר http://www.fortinet.com, בקרו בבלוג של פורטינט או ב-FortiGuard Labs.