דף הבית » הזוכים בתחרות מאסטר קוד פלוס של מטח בשיתוף עם אינטל
חדשות

הזוכים בתחרות מאסטר קוד פלוס של מטח בשיתוף עם אינטל

קוד בעיצוב ואיור: אביב באבא ונגה דהן משכבת ד’ מבית הספר הצומח C בראש העין שפיתחו משחק שבו ילדים מסייעים לילדה בעלת מוגבלות בכיתתן בעזרת טכנולוגיה

קוד באנימציה: עומר ברנשטיין משכבה ה’ בחיפה שפיתח משחק בו מצילים את ישראל מהקורונה, בעזרת יריות אלכוג’ל על הוירוסים.

קוד בסיפור: אביעד לוי ונועם ארנרייך משכבה ד’ בפרדסיה בו הדמות עוברת מסביב לעולם

קוד במשחק: גלי בצלאל , יונתן דולב יואב רובין משכבה ה’ בגבעתיים שיצרו משחק ליקדום מחזור ואיכות הסביבה, בו הדמות צריכה למחזר על מנת להתקדם בשלבים ולנצח

בתחום כתיבת קוד: פאוויס יואב, אוצ’ניק טים, ברמן מקסים משכבה ה’ בחיפה שהכינו משחק לקידום איכות הסביבה בו צריך לסווג את הפסולת לפח המחזור אליו הוא שייך.

בקוד פלוס לומדים בבתי ספר מכל רחבי הארץ, בנים ובנות, דתיים וחילוניים ולכולם תחושת מסוגלות ומוטיבציה גבוהה ללימודי מדעי המחשב תכנות ואוריינות דיגיטלית

מאסטר קוד פלוס היא תחרות ארצית בין בתי הספר המלמדים תכנות עם סדרת קוד פלוס, באמצעות פיתוח משחקים בסקראץ’. נושא התחרות השנה הוא העולם ואני: ילדים משפיעים על העולם.

התלמידים הגישו לתחרות משחקים הנוגעים לסביבה, קיימות, המלחמה באוקראינה ועוד. התחרות מתקיימת ביוזמת המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), ובשיתוף עם חברת אינטל ועיריות שונות ברחבי הארץ. משתתפים בתחרות תלמידי כיתות ד-ו, הדור הבא של כותבי הקוד.

מאסטר קוד פלוס היא תחרות שמתקיימת זו השנה השלישית ברציפות. כאשר בשנה זו, הגענו למספר שיא עם למעלה מ-70 בתי ספר שהגישו מועמדות לתחרות. התלמידים בחרו בנושא אישי רגשי או חברתי שקשור לנושא-העל שהוגדר לתחרות “העולם ואני”.

מרגע ההכרזה, החלו התלמידים בפיתוח היישומונים בסביבת סקראץ’ בחמש קטגוריות שונות:  עיצוב ואיור, אנימציה, סיפור, משחק וקוד.   

אירוע הגמר של התחרות התקיים בהשתתפות היוטיובר שי בן בסט “מר שיבולת”, וועדת שופטים מקצועית הכוללת אנשי קוד מאינטל ומומחים ממטח שהכריזו על הזוכים. האירוע נערך במסגרת שבוע הסקראץ’ העולמי https://sip.scratch.mit.edu/scratchweek/

https://www.mastercodeplus.cet.ac.il

בסדרת קוד פלוס, אלפי תלמידים לומדים לכתוב קוד באמצעות בניה של משחקים וסרטונים בסביבת סקראץ’ מבית MIT, בוסטון. התלמידים לומדים ליצור קוד בסביבה צבעונית ומזמינה עם דגש על למידה עצמית וטכנולוגיות, שהם כלים הכרחיים בעת הזו. התוכנית פועלת כבר ארבע שנים, ולומדים בה מדי שנה כ-12,000 תלמידים מכל רחבי הארץ, מרמת הגולן – ועד אילת בחינוך יהודי וערבי כאחד. הסביבה כוללת למעלה מ-40 משחקים, ובנייתם יוצרת מוטיבציה פנימית בקרב התלמידים ללימודי מדעי המחשב. בתי הספר בוחרים גם לשלב את פיתוח המשחקים בסקראץ’ עם הלמידה בנושאים שונים בבית הספר כמו מדעים, מתמטיקה, שפה, ותנ”ך.

סימונה הולשטיין, ראש צוות מדעי המחשב במטח: “לימוד של מדעי המחשב מעניק לתלמידים חינוך מותאם לעולם של היום, ומאפשר לתלמידים ברחבי הארץ לזכות בהזדמנות שווה ללמוד קוד. כיום אוריינות וכשירות דיגיטלית חשובה לכל תלמידי ישראל, בכל מקצוע שיבחרו לעסוק בו בעתיד. אם זה בהוראה, בנקאות, רפואה או מקצוע אחר, הם יידרשו לאוריינות וכשירות דיגיטלית. לימודי הקוד בגילאי היסודי מקדמים ניידות חברתית, לכן כל כך חשוב לנו להגיע לכולם בפריפריה ובמרכז, בנות ובנים, דתיים וחילונים יהודים וערבים”.

יוסי בידץ מנכ”ל מטח בירך את הזוכים וציין כי: “בחגיגת הלמידה בה השתתפנו היום, שבמרכזה הגמר הארצי של תחרות מאסטר קוד, בלטה בעיקר חדוות היצירה וסקרנות הלומדים הצעירים, המורים, המנהלים, ההורים והשותפים הרבים. ‘קוד פלוס’ הוא מרכיב בסביבות הלמידה ההיברידיות החדשות של מטח המוצעות לבתי הספר, המשלבות פדגוגיה ותוכן, מיומנויות וערכים עם טכנולוגיה מתקדמת. להבנתנו, זוהי למידה רלוונטית לעידן הדיגיטלי המפתחת את הלומדים ואת המלמדים בהקשר לאתגרי ההווה והעתיד”