כולנו רוצים להגיע לדירוגים הגבוהים, קידום טוב שווה הכנסה טובה. יש היום שיטות שיווק שונות, יש חברות קידום רבות ועלינו לדעת מעט על האלגוריתם של הפלטפורמה בה אנחנו בוחרים לשווק לפני שאנחנו פונים אל אחת החברות השונות. לכן, גם אם אתם פונים אל חברה מקצועית, חשוב שתבינו דבר או שניים על אלגוריתם השיווק של הפלטפורמות השונות ורק לאחר מכן תהיו הרבה יותר חכמים כלפי התוצאות.
למה אתם צריכים קידום?
קידום הוא הכלי היחיד בו אתם יכולים לתפעל את העסק שלכם. יש אלגוריתמים שונים אשר מחייבים אותנו לעבוד לפיהם על מנת שהתוכן של העסק שלנו יהיה נגיש אל מול הלקוחות שלנו. יש היום היצע רחב בכל תחום עסקים, עלינו לדעת איך אנחנו מבליטים את התכנים שלנו נגד התכנים של המתחרים שלנו. בשביל לפצח את האלגוריתם של גוגל או כל פלטפורמת שיווק אחרת עלינו לעשות ניסוי וטעייה. ככה גם עובדות חברות השיווק המקצועיות ביותר. אי אפשר באמת לדעת איך כל אלגוריתם עובד, הוא למעשה משתנה כל פעם. אם אנחנו נרצה להשוות את האלגוריתם של גוגל אל מול האלגוריתם של פייסבוק יהיה לנו מאוד קשה להגיע לעמק השווה. עם זאת, כאשר מדובר על גוגל השיווק האורגני הוא השיווק הנפוץ ביותר, וגם זה נמצא הכי יעיל. מאידך, כאשר מדובר על פייסבוק אנחנו נרצה דווקא לפנות לקידום ממומן.
מוטב להדגיש, לא תמיד תספיק לנו פלטפורמת שיווק אחת, אך גם לא צריך להתפזר מדי בין כל הפלטפורמות השונות. יש לנו היצע רחב של מקומות בהם אנחנו יכולים לשווק את המוצר או העסק שלנו. בדרך כלל בחירת הפלטפורמה תהיה בהתאם לקהל היעד שלנו. תוכנית קידום היא תוכנית מאוד מסובכת אשר דורשת מעבר בין שלבים שונים עד להגעה לתוצאה הרצויה. אם אתם מנסים לפענח את האלגוריתם, תדעו שמדובר על דבר כמעט בלתי אפשרי. מה שנותר לכם לעשות הוא לדאוג לתוכן איכותי והתמדה.
מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן?
כאשר אנחנו מדברים על האלגוריתם של גוגל או כל רשת חברתית אחרת, חשוב להבין שיש הבדל בין הקידום השונה. כאשר מדובר על קידום ממומן, הרבה יותר פשוט להגיע אל הלקוח, וכאשר מדובר על גוגל או אינסטגרם, קל מאוד להגיע לדירוגים הגבוהים ביותר. איך זה עובד? אתם משלמים למקדם אתרים או שאתם עושים את זה בעצמכם. מה שאתם צריכים לעשות הוא למקד אל מי אתם רוצים להגיע. המיקוד נעשה בהתאם לפלפורמה בה אתם בוחרים. בדרך כלל המיקוד יהיה לפי מיקום, גילאי ותחביבים. לדוגמא, אם העסק שלכם עוסק באוכל והוא נמצא בירושלים, אתם תראו שמי שכותב “אוכל טעים בירושלים” יגיע אל האתר שלכם.
כאשר מדובר על קידום ממומן הלקוח יודע שמדובר על פרסומת. לכן, עליכם לחשוב היטב אם אתם הייתם רוכשים שירות כלשהו דרך פרסומות. כאשר מדובר על גוגל ממש כתוב שזו פרסומות, בפייסבוק כתוב “sponsored”. בחלק מהמקומות זה פחות גלוי, בחלק זה מאוד גלוי. לכן, הקידום הממומן הוא לא תמיד כדאי וחשוב לבחור בתוכן שמאוד ימשוך את הקהל שלכם.
כאשר מדובר על קידום אורגני אנחנו רואים משהו אחר לגמרי, אבל משהו שדורש יותר מאמץ. אם מדובר על קידום בגוגל, כבר בתשתית האתר שלכם ניתן יהיה לטמון SEO, מילות מפתח ואפשרויות קידום שונות. המטרה של מאמרי SEO היא לקדם את האתר שלכם או כל תוכן שיש לכם באופן אורגני. מה הכוונה? זה אומר שאם נגיד אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו בגוגל, אז גוגל בוחן את התוכן שלנו ובהתאם למילות המפתח אותן נציין, ככה יראה הדירוג שלנו. מדובר על עולם שלם, זה לא פשוט לעשות את זה. עליכם לדעת לאתר את המילים הנכונות, יש מילים מאוד נפוצות אשר לא באמת יועילו לכם להגיע למילות המפתח. כפי שציינו מקודם, אם יש לכם עסק של אוכל בירושלים, מילת המפתח “אוכל” לא תהיה רלוונטית עבורכם. יש מילות מפתח זנב ארוך אשר הן נחשבות למאות יעילות, מדובר על מילות מפתח עם מספר מילים.
ניתן לקדם גם באופן אורגני בפלטפורמות אחרות. עם זאת, חשוב להבין שמדובר על השקעה לטווח ארוך. זה אומר שאתם צריכים לתחזק את הקידום שלכם לאורך כל הזמן, לא מספיק פעם אחת לבצע את הקידום כי אחרת זה לא יהיה יעיל. כמו כן, קידום אורגני הוא שמירה על מוניטין איכותי כנגד הקהל שלכם, לכן אנחנו ממליצים לעבוד מול חברה מקצועית ולא באופן פרטני אם אין לכם את הניסיון והידע המתאים.
איך עובד האלגוריתם של טיק טוק?
נתחיל כבר בתשובה, אין דרך באמת לדעת איך האלגוריתם של טיק טוק עובד. יש היום שיטות ומדריכים שונים, אבל מדובר על תרחיש מאוד דינמי, אי אפשר באמת ללחוץ על דרך אחת בה ניתן יהיה לעבוד כדי להגיע לדירוגים הראשונים או לדף הפור יו בטיק טוק. על פי סרטונים שונים שבחנו, המטרה היא להשתמש בסאונד מסוים שהוא פופולרי, אולי לעקוב ולחקות מעט סרטונים שמובילים בז’אנר בו אתם עובדים, וכך הסיכויים שלכם להגיע לדירוגים הגבוהים גדלים. עם זאת, אין דבר מוכח אשר ניתן להניח עליו את האצבע. מה שאנחנו כן רואים הוא שמי שבוחר בתוכן מעניין, שנוי במחלוקת וכמובן בעל התמדה, הוא זה שיגיע לצפיות הגבוהות ביותר. אם אתם מצפים להגיע לדירוגים גבוהים בכל גוף ברשת על הפעם הראשונה, אתם חייבים לעשות משהו מאוד שערורייתי. אבל זאת לא הדרך בה אתם רוצים להוביל, אתם צריכים לבנות לעצמכם גוף אשר יבטיח שגם התכנים הבאים שלכם יגיעו לדירוגים הגבוהים ביותר בטיק טוק.