דף הבית » אפל ווטש VS סמסונג ווטש
סקירות

אפל ווטש VS סמסונג ווטש

קרדיט תמונה FREEPIK

עוד פעם אנו מוצאים את עצמנו משווים בין שתי מעצמות של טכנולוגיה, האחת היא סמסונג והשניה היא אפל. לפני שנמשיך בהשוואה של שני המוצרים נעשה לכם ספוילר קטן, כבר נוכחנו לראות שכל חובבי אפל יעדיפו את מוצרי אפל על כל מוצר אחר, אז סביר להניח שאם אתם מחובבי אפל אתם כבר יודעים את התשובה לשמה התכנסנו. חובבי סמסונג יותר גמישים בבחירות שלהם, אבל כמעט אף פעם לא יסתדרו עם מוצרים של אפל. אז אחרי שעשינו ספוילר, בואו נראה מה יש לשתי החברות הגדולות להציע לנו, האנשים הפשוטים. 

השוואת שעוני אפל מול סמסונג

אנחנו תמיד אוהבים להתחיל בנתונים יבשים לפני שנכנס פנימה יותר, בואו נראה מה ההבדלים בין המוצרים של שתי החברות. לחובבי הספורט, שני השעונים מציגים לנו את שלל האפשרויות לפעילויות ספורטיביות, שני השעונים יכולים למדוד עשרות סוגים שונים של פעילויות, כמובן שגם פעילויות ימיות. שני השעונים יודעים לעשות את הממוצע שלכם ולנג’ס לכם ברגע שאתם לא עומדים בו, כיף? בחירה שלכם. המטרה של החברות היא שהשעון שלכם יכיר אתכם, ויעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא יותר בהתאם למה שאתם מציבים לעצמכם. כאשר אנו מדברים על בריאות אנחנו רואים שדווקא הגלקסי מציע כאן אפשרות של ניתוח דפוס שינה, ולנטר רמות לחץ כדי להציע נשימה מודרכת, 1-0 לסמסונג.

מבחינת מסך, התבניות מעט שונות. בעוד אפל מציעה לנו תבנית מלבנית, סמסונג תציע לנו תבנית מעוגלת. מבחינת המבחר, לסמסונג יש מבחר רחב יותר של גדלים בסדרה החדרה. עם זאת, מבחינת איכות צפייה אפל מובילה. נקודה לאפל?

כאשר אנו נוגעים בעניין החיבור למוסיקה, שני השעונים מציגים לנו את כל מה שאנחנו צריכים למעשה. דבר ראשון, הרבה יותר נוח לשמוע מוזיקה דרך השעון מאשר לרוץ עם טלפון שקופץ לנו בכיס כל הזמן. כמו כן, השעונים עמידים בפני מים, הם מתאימים לשחייה כמובן שעד עומק מסוים. כמו כן, קל מאוד לתפעל באופן קולי את שני המכשירים. מערכת ההפעלה של סמסונג עם זאת תהיה פשוטה יותר וגמישה יותר. עם זאת, מערכת ההפעלה של אפל אינה עובדת עם אנדרואיד, ככה שאם יש לכם מכשיר טלפון של אנדרואיד לא תרצו לרכוש אפל ווטש.

כמו שאנו מחוברים למטען בשביל הטלפון אנחנו רוצים לדאוג לסוללה עוצמתית עבור השעון החכם. מי שמכיר את אפל יודע שיש לחברה בעיה קטנה או גדולה עם עניין חיי הסוללה. גם כאשר מדובר על שעונים חכמים, סמסונג מגיע עם יתרון ענק של חיי סוללה ארוכים יותר, והפער משמעותי. בעוד שאתם יכולים להנות משעון גלקסי בפעילות מתונה לאורך 5 ימים, אפל ווטש יעניק לכם שירות של עד יום. מבחינה טכנולוגית שני המכשירים ראויים, עם זאת אנו עד עתה רואים יתרון מובהק לשעון הגלקסי בסדרה החמישית.

איך בוחרים שעון חכם?

‏אחרי ‏ששמנו ‏דגש על שתי החברות הגדולות, עכשיו ניגע בפרטים הקטנים יותר, איך בכלל בוחרים שעון חכם? ישנם מספר דברים שעליכם לבחון כאשר אתם בוחרים שעון חכם, לא משנה של איזו חברה, מחיר, סוללה ותאימות. למעשה באופן עקיף אולי נגענו בחלק מהיסודות כאשר השוונו בין שני המוצרים, אך חשוב לדעת לעומק מה כל דבר בעצם אומר.

תאימות – בין אם אתם בוחרים במכשיר של אפל או של כל חברה אחרת, עליכם לבדוק האם השעון הזה הוא בעל חיבור אשר תואם את הנייד שלכם. חשוב להדגיש ולהכיר את הנושא הזה, כאשר אתם תגיעו למעמד הקנייה אף אחד לא יספר לכם את זה. 

מחיר – כמה אתם מתכוונים לשלם על שעון חכם? שעון חכם לא אמור להגיע למחיר של מחשב נייד, המחיר היקר ביותר אותו תשלמו בדרך כלל יגיע לכ-1,000 ש”ח. עם זאת, אל תחפשו את השעונים הזולים ביותר. שעון חכם סטנדרטי ואיכותי ינוע בטווח מחירים של 500 ש”ח עד 1,000 ש”ח. שימו לב כמובן מה מוצע לכם במפרט של השעון. אם אתם ספורטאים שימו לב האם המכשיר עמיד במים. מוטב להדגיש כי אם אתם מחפשים שעונים איכותיים ויוקרתיים של המותגים המובילים ביותר אתם יכולים להגיע גם למחירים של כ-5 אלף ש”ח ויותר.

סוללה – אחד הדברים הקריטיים ביותר הוא חיי הסוללה שלכם, אין דבר יותר מבאס משעון שלא עושה את העבודה שלו כמו שצריך. כפי שציינו שעוני אפל קצת “נופלים” בעניין הסוללה. אך מלבד לסמסונג ואפל יש עוד חברות ששווה לבדוק את המוצרים שלהן. עליכם לשים לב מהו אורך השימוש הממוצע בסוללה ללא טעינה, כמו כן שימו לב אילו שעונים תומכים בטעינה מהירה. 

מה אנחנו מחפשים בשעון חכם?

אחרי שראינו מהם הדגשים שעליהם אנחנו חייבים לשים לב הגיע הזמן להגיע לנקודה יותר אופטימית, מה אנחנו בעצם מחפשים בשעון חכם? שעונים חכמים מציעים לנו היצע רחב של פעילויות ספורטיביות, אפליקציות, נוחות ועוד… אנו מבינים כבר מה ספורטאים מחפשים במכשיר הזה, אבל מה בנוגע ליתר האוכלוסיה?

מוסיקה – אנו רוצים למצוא שעו חכם אשר יאפשר לנו לשמוע את המוזיקה שלנו באמצעות חיבור לאוזניות אלחוטיות. אין צורך לסחוב את המכשיר הסלולרי לכל מקום, מספיק לענוד שעון חכם. לכן, עלינו לוודא גם מהו שטח האחסון שיש בשעון. 

נוחות – אחד היתרונות של שעונים חכמים הוא שהכשיר מהווה לנו מעין תחליף לסלולרי שהוא גדול ולא נוח. ניתן באמצעות השעון החכם לראות הודעות שנשלחו לנו לטלפון, לענות לשיחות, לראות התראות שונות מבלי להוציא את הטלפון מהכיס. כמו כן, אנחנו יכולים לשלוח הודעות קצרות דרך המכשיר, ולהשתמש במיקרופון של המכשיר, לא חייב להקליד. יש מכשירים שמחזיקים ב LTE המעניקים לנו אפשרות לבצע שיחות טלפון גם שהסלולרי כבוי.

כמובן שיש עוד המון דברים שהמכשיר החכם יכול להציע לנו, אנחנו רק צריכים לראות את ההיצע הרחב שיש לנו בשוק ומשם לעוף עם הדמיון שלנ