דף הבית » איך לנהל את קשרי הלקוחות שלכם ביעילות גדולה יותר ?
תוכן שיווקי

איך לנהל את קשרי הלקוחות שלכם ביעילות גדולה יותר ?

קרדיט תמונה Shutterstock

קשרי לקוחות ושימורם בחברה הם המטרה החשובה ביותר לכל מי שרוצה להמשיך לשמור על רמת המכירות ולהגיל אותן ולכן כל כלי שיעזור לכם לייעל זאת יסייע לכם גם בכך. ככל שאנחנו מסתמכים יותר ויותר על מערכות ממוחשבות, אנחנו יכולים לצקת בהן תוכן אנושי יותר של שימור הלקוחות וניהול המאגר שלהם לצרכינו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי מערכת crm טובה ויעילה שנותנת לכם את היתרונות הרבים ביותר של ניהול מאגר הלקוחות שלכם, על כל הנתונים והמידע שנחוצים לכם. לא מדובר רק בדוחות חשבונאיים על תזרים הכנסות אלא גם נתונים שונים על הלקוחות, ההעדפות שלהם, ההתנהגות הצרכנית שלהם וגם הערות ורישומים של כל תכתובת וקשר שנעשה אתם במהלך התקופה שבה הם קונים מכם ונחשבים ללקוחות שלכם. מידע זה, כאשר הוא מנותח על ידי מומחי דאטא לא יסולא בפז כדי לבנות תחזיות של מכירות וכדי להבין את ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות שלכם. על הבסיס הזה תוכלו לנתח גם את פעילות המכירות והשיווק שלכם בצורה נכונה ומדויקת יותר.

תיאום מושלם בין כל המחלקות

אם בעבר כל מחלקה מסרה את הנתונים והמידע שלה בדוח נפרד שהיו צריכים למזג לדיווח וניתוח דאטא בנפרד, היום תוכנת CRM אחת ויעילה מאגדת את כל הנתונים הרלוונטיים לכם לדוח אחד ולמיזוג של כל מה שנדרש לכם כדי לקבל החלטות על סמך תמונת מצב שלמה ומלאה. מדובר בריכוז הנתונים האישיים של הלקוח כמו טלפון וכתובת ואימייל, יחד עם נתוני הקניות והצרכנות שלו, ההעדפות השונות ובאיזו תדירות, יחד עם השוואות מול מלאי קיים ומול הנהלת חשבונות כדי לדעת בדיוק מהו תזרים המזומנים שלכם ואיך לצפות את ההכנסות. החשוב מכל הוא הנתון לגבי תלונות והערות של הלקוח ותכתובות או יצירת קשר כלשהי עם החברה שלכם. במידע זה שנוסף לכרטיס הלקוח תוכלו ללמוד גם על הפילוח של הלקוח ומהן ההעדפות שלו ולמה. זה נותן לכם אינדיקציה טובה יותר לגבי מה שלקוחות מעדיפים ולפי זה לפלח את הקהל שלכם מבחינה שיווקית ופיתוח מוצרים. מה שעובד אצל קהל אחד ייתן לכם מושג מה עובד אצלכם בפיתוח המוצר.

הקשר בין ניהול לקוחות למוצרים

ממציאי מוצרים ומפתחיהם נוטים לפעמים להתלהב ממה שהם יוצרים ושוכחים לבדוק בשטח את המוצרים שלהם ועד כמה יש להם ביקוש והיענות של הקהל. מערכת crm היא האינדיקטור הטוב ביותר לפופולריות של מוצרים שלכם בהשוואה למלאי קיים ולאזורי ביקוש. כך תוכלו לפלח את הלקוחות שלכם לפי גיל ומיקום בארץ ואפילו לפי נתונים נוספים של קנייה אצלכם. פיתוח המוצר הבא יוכל להישען על כך ולייצר מוצר פופולרי ומבוקש מאוד בפעם הבאה, כאשר יודעים מראש למי מייעדים אותו ומי יקבל אותו בשמחה. יחד עם האפשרות שקיימת בכל תוכנת CRM לעסק  לשמר לקוחות על ידי יצירת קשר והקדשת תשומת לב ללקוחות, תוכלו גם להוכיח להם כמה הם רצויים וחשובים לכם על ידי ערוץ הקשר הישיר איתם בכל עת. זה נכון למבצעים מיוחדים והטבות ללקוחות קבועים וותיקים כמו גם לעידוד לקוחות חדשים להישאר אתכם ולקבל מידע על מוצרים נוספים.

קרדיט תמונה Shutterstock