תוכן וידאו באינסטגרם עשוי לקדם מאוד את העסק שלכם, לחזק את המודעות למותג ואת שיעור המעורבות. לפניכם כל הטיפים כיצד לבנות אסטרטגית שיווק נכונה של תוכן וידאו באינסטגרם
כבעלי עסק אתם בוודאי משקיעים בפרסום באינסטגרם כדי להגיע לקהלים חדשים ולחזק את המותג שלכם. אלא שמרבית בעלי העסקים מתמקדים בעיקר בהעלאת תמונות וכמעט ולא משקיעים ביצירת תוכן וידאו. זה חבל, מכיוון שלתוכן וידאו יש יתרונות רבים – וידאו מושך את תשומת הלב של הגולש יותר מכל תמונה.
זאת משום שהגולשים נמשכים יותר לתנועה שיש בוידאו לעומת הסטטיות של תמונה. בנוסף לכך, סרטון וידאו עוזר לחזק את האמון במותג שלכם ובשירותים או במוצרים שאתם מציעים. לפי הסטטיסטיקה, ל-64% מהלקוחות יש מוטיבציה גדולה יותר לקנות מוצר באינטרנט לאחר שצפו בסרטון המקדם את המוצר. אם אתם לא בטוחים כיצד ליצור תוכן וידאו מוצלח באינסטגרם, הנה לפניכם כל השלבים ליצירת תוכן וידאו משכנע:
שלב 1: הגדרת מטרת הסרטון
ראשית עליכם להחליט מהי המטרה של הסרטון שברצונכם לפרסם באינטסגרם. האם הוא נועד כדי להגדיל את רשימת העוקבים שלכם? לשפר את תדמית העסק? להניע גולשים להיכנס לאתר שלכם ולבצע רכישה? הגדרת המטרה חיונית משום שהיא תשפיע על תוכן הסרטון ועל טכניקות העריכה שבה תשתמשו.
שלב 2: כתיבת תסריט
לאחר שהגדרתם מה מטרת הסרטון, עליכם לשבת ולכתוב תסריט. אל דאגה, לא מדובר בתסריט לסרט. הסרטונים באינסטגרם הם קצרים במיוחד באורך של דקה אחת בלבד. לכן, חשוב מאוד לברור את המסר בקפידה ולוודא שהוא תמציתי ומדויק ככל האפשר. אל תתעצלו לכתוב כמה טיוטות של תסריט עד שתגיעו לתוצר המושלם ביותר מבחינתכם.
כאשר אתם כותבים את התסריט, עליכם להיכנס לנעליים של קהל היעד שלכם ולנסות להבין מה מעניין אותם ומה יגרום להם לעצור את הגלילה בפיד ולצפות בסרטון שלכם. נסו להיות יצירתיים ככל האפשר ולחשוב מחוץ לקופסה. כדאי להציץ בסרטונים של המתחרים שלכם ושל עמודי אינסטגרם פופולריים כדי לקבל השראה לכתיבת התסריט.
שלב 3: יצירת סטורי בורד
סטורי בורד זהו שרטוט של השוטים שאתם מתכננים לצלם. הוא בנוי ממש כמו קומיקס, והוא מתאר באופן ויזואלי את הצילומים עוד לפני קריאת ה”אקשן!”.
עסקים רבים מדלגים על השלב הזה של יצירת סטורי בורד ומדלגים ישר לצילום הסרטון, אך מומלץ להשקיע בתכנון השוטים של הסרטון. כך, יהיה לכם קל יותר לגשת למלאכת הצילום ותימנעו מבזבוז זמן יקר על צילום קטעים שכלל לא תשתמשו בהם.
עוד נושא ענק שהרבה עסקים מזניחים הוא הפילטרים, אחת הדרכים היותר נפוצות להעלות את כמות החשיפות והמעורבות בסטוריז שלכם הוא על ידי יצירת פילטר באינסטגרם שהיום הפך ללהיט לא רק בקרה צערים ובלוגרים אלא גם בקרב עסקים רבים שמעצבים עבור העסק שלהם פילטר ייחודי ממותג שמשוייך לדף שלהם.
שלב 4: ציוד הצילום
כעת, זה הזמן לשלוף את המצלמה. אין צורך להשקיע הון תועפות על מצלמת וידאו משוכללת ויקרה. לרוב המצלמה של הסמאטרפון שלכם תעשה את העבודה. יחד עם זאת, מומלץ להשתמש באפליקציית צילום ייעודית שתאפשר לכם לשלוט בחשיפה כך שהצילומים שלכם ייראו מקצועיים. בנוסף לכך, חשוב לצלם במקום עם תאורה טובה ולהיעזר בחצובה ומיקרופון כדי שאיכות השמע תהיה מצוינת.
שלב 5: צילום
כמו שכבר אמרנו, ניתן לצלם סרטוני וידאו לאינסטגרם דרך הטלפון שלכם, רק חשוב לוודא שהצילום הוא ברזולוציה הגבוהה ביותר. זאת, משום שאינסטגרם דוחסת את הסרטונים, וסרטונים באיכות ירודה עלולים להיראות מטושטשים במיוחד בעת הפרסום (שימו לזה לב). לאחר שתסיימו לצלם את הסרטון, יש לייצא את הסרטון כקובץ MP4 לפי המפרט הטכני הבא:
H.264 Codec
AAC Audio
קצב סיביות של 3500 kbps
30 פריימים לשנייה
גודל הקובץ המקסימלי הוא 15 MB
רוחב מרבי 1080 פיקסלים
שלב 6: עריכה
אם תשאלו אותנו, הכיף הגדול ביותר ביצירת תוכן וידאו לאינסטגרם הוא שלב העריכה. ניתן לערוך את הסרטון ישירות באפליקציה של אינסטגרם, אך ההמלצה היא להשתמש בתוכנות עריכה מקצועיות ומתקדמות יותר כמו Wondershare Filmora
תוכנה זאת כוללת כמה פיצ’רים מועילים כמו ייצוב התמונה וכוללת פילטרים רבים. במהלך העריכה, חשוב מאוד לקחת בחשבון את אורך הסרטון הנדרש ולוודא שהסרטון לא נקטע באמצע.
זכרו שיש לכם רק כמה שניות למשוך את תשומת לבם של הגולשים, אז ודאו שתחילת הסרטון תהיה משכנעת ומושכת במיוחד. מומלץ מאוד להוסיף כתוביות לסרטון, זאת משום שהסרטונים של אינסטגרם מושתקים כברירת מחדל בפיד והשמע נפתח רק בלחיצה על הסרטון.
שלב 7: העלאת הסרטון וקידומו באינסטגרם
לפני שאתם ממהרים להעלות את הסרטון שיצרתם, יש לחשוב על כותרת מעניינת שתלכוד את עיני הגולשים. בנוסף, חשבו היטב על תמונת הקאבר לסרטון אשר תוצג בפני הגולשים בפיד.
כדאי לדעת שאם לא תבחרו בעצמכם את תמונת הקאבר, אינטסגרם תשלוף את הפריים הראשון מהסרטון שצילמתם, ולא תמיד התמונה הזאת תשרת אתכם. כדי לבחור תמונה, לחצו על “Cover” ופשפשו בסרטון עד שתמצאו את התמונה המוצלחת ביותר מתוכו. לחלופין, ניתן לבחור בתמונה אחרת לחלוטין שתעורר בגולשים את הרצון לצפות בסרטון שלכם.
כעת, חשוב מאוד להוסיף תיאור קצר של הסרטון יחד עם הנעה לפעולה – זאת יכולה להיות למשל הזמנה להיכנס לביו שלכם ושם תפרסמו קישור לאתר האינטרנט שלכם. אל תשכחו להוסיף האשטאגים רלוונטים וממוקדים כדי להגדיל את החשיפה לסרטון שלכם בפני קהלים חדשים.
אם ברצונכם להגדיל עוד יותר את החשיפה, ניתן לקדם את הסרטון שלכם באמצעות קידום מממומן באינסטגרם. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את התקציב שלכם, את קהל היעד ואת המיקום של המודעות, וכך תוכלו מצפיות רבות של גולשים שתוכלו להמיר ללקוחות. בהצלחה!