דף הבית » סקירת מוצר – OnePlus 9 Pro 5G
סקירות

סקירת מוצר – OnePlus 9 Pro 5G

OnePlus 9 Pro 5

הדגם החדש של חברת OnePlus הגיע לארץ לפני כמה חודשים ומאז יצר קונצנזוס שאפילו אנחנו היינו בהלם. אנו כבר מכירים את חברת OnePlus, החברה נחשבת לפחות פופולרית מהחברות המובילות בשוק כמו אפל וסמסונג, אך מבחינתו היא לגמרי נמצאת בלבל שלהן. הדגמים הקודמים של החברה בהחלט היו ברמה נאותה, אך כאשר אנו נמצאים בתחרות מול iPhone Pro 12 ו- Samsung Galaxy s21 יכול להיות שלדגם הפרו של החברה יש ממה להילחץ? יצאנו לסקור את הדגם החדש של היצרנית המסקרנת ולפניכם מה שגילינו.

אפשר לפעמים להסתכל רק בקנקן…

איך אפשר שלא לעצור ולהסתכל על העיצוב המרשים של הדגם החדש… בהשוואה לחברות אחרות (בלי שמות), OnePlus 9 Pro משאיר להן אבק מבחינת עיצוב. יש גרסאות שונות למכשיר, אנו אהבנו את הגרסה הכסופה.  הטלפון עטוף בגוף זכוכית ומסגרת אלומיניום, מדובר על מכשיר גדול יחסית, אך משקלו בהחלט נוח ועומד רק על 197 גרם. במקרה והגרסה הכסופה לא נאה לכם תוכלו לבחור גם צבע שחור או ירוק. 

האם יש שיפור מהדגם הקודם בסדרה?

אחרי שטיפה היינו רדודים ומה שעניין אותנו היה אך ורק העיצוב הגיע הזמן להשוות את הדגם הזה לקודמיו. הדבר הראשון שאנו רוצים לבדוק הוא נקודות החולשה של הדגם הקודם ולהשוות אותן לדגם הנוכחי. תחילה כבר ניתן לראות שדרוג משמעותי במצלמה ובטעינה האלחוטית, אך בהן ניגע בהמשך. מלבד לכך, יש שיפור במצב ה-Zen של המכשיר והחומרה מהירה הרבה יותר בניגוד לדגם הקודם. דגם הפרו כולל תמיכה של 5G, שיחות דרך WiFi Calling, ניתן למצוא חיישן אצבע מתקדם ואמין, וגולת הכותרת תהיה המעבד העוצמתי SnapDragon 888 עם 8 ג’יגה RAM ונפח אחסון של 128 ג’יגה, אך לא ניתן להרחיב באמצעות כרטיס. 

עוד שיפור מהדגם הקודם יהיה מעטפת Oxygen OS11 המעניקה לנו אינספור אפשרויות חדשות בלחיצת כפתור. לדוגמא, נוכל להתנתק מהתראות תכופות, ניתן לנעול את כל האפליקציות פרט למצלמה ועוד… המצב יכול לפעול לזמן מוגדר, אז מי שצריך קצת שליטה האפשרות הזאת מאוד יכולה לסייע לו. 

איך אפשר שלא לבחון את המצלמה?

בסופו של דבר מה שמעניין אותנו זה המצלמה, מה איכות המצלמה, מהי מהירות התגובה, אפשרויות שונות של צילום וכן הלאה… האם דגם הפרו עומד בציפיות? כדי להפוך את המצלמה של הדגם הזה למפלצת הייתה צריכה חברת OnePlus לחבור לחברת Hasselblad. החברה החדשה התמקדה בשיפור ממשק המצלמה על פי דגשים מסוימים. לדוגמא, חיישן ה-50, מיקוד אוטומטי ועוד… המצלמה החדשה מעניקה לנו רזולוציה גבוה, תחושה של תמונה ציורית, פירוט עשיר של צבעים, עם זאת היינו מצפים למהירות תגובה מעט יותר טובה. מי שמכיר את החברה יודע שהחולשה שלה כמעט תמיד הייתה סביב עניין המצלמה, מבחינתו החברה עברה את המבחן של עצמה.

הכיס שלכם קצת כואב?

אז כמה אנחנו אמורים לשלם על התענוג הזה? אחד החסרונות של חברת OnePlus ומאידך היתרון של הצרכנים יבוא לידי ביטוי דווקא במחירים. לצערה של החברה, אין לחברה קהל רחב של גרופים כמו של חברת אפל אשר היו רוכשים מכשירים גם אם היו עולים כפול ממה שהם עולים היום (בלי להעליב). את המכשיר החדש תוכלו למצוא במחיר של כמעט 3,000 ש”ח בארץ, במקומות מסוימים אף פחות. אם תזמינו את המוצר מחו”ל תוכלו לשלם כ-2,500 ש”ח. האמת שהמחיר מעט גבוה ביחס למה שאנו מכירים מהחברה, עם תוכלו לשחק עם טווח המחירים לפי גרסאות ה-8 ג’יגה RAM או 12GB RAM. כמו כן בהשוואה לשטח האחסון.

המכשיר כמובן זמין בארץ, בעת ההשקה היה קשה למצוא אותו, אך היום תוכלו או לבחור בהזמנה מחו”ל, לשלם פחות ולהמתין יותר, או לרכוש דרך אחת החנויות בארץ. שימו לב מהי האחריות אשר מוצעת לכם, לאורך כמה זמן היא והאם מדובר על יבואן מקביל או ראשי. ההבדל בין היבואנים הוא שיבואן רשמי הוא מענה מול החברה עצמה, יבואן מקביל יהיה חברות אשר לוקחות בעלות על תיקון המוצר, לעיתים אנשים פרטיים. בדרך כלל אין דבר רע ביבואן מקביל, אך זה תלוי את מי אתם שואלים.

ישנם כמה חסרונות שמצאנו במכשיר החדש

החיסרון הראשון שמצאנו אצל המכשיר החדש יהיה חימום מהיר. בעת הפעלה של מספר אפליקציות בו זמנית ויצירת עומס עליו המכשיר נוטה להתחמם. רוב הטלפונים אשר נפעיל עליהם עומס יתחממו, אך כאשר אנו משווים את המכשיר לטלפונים המובילים בשוק להם אין את הבעיה הזאת. עם זאת, סביר להניח ולא תשתמשו בכמות כל כך גדולה של אפליקציות בו זמנית, ואם כן רצוי שתחפשו מכשיר עוצמתי יותר.

הבעיה השני שמצאנו היא הסוללה של המכשיר. דגם הפרו כולל סוללה 4,500mAh, סוללה שאין לה קיבולת גדולה מדי (לפחות היא חזקה יותר משל אפל). לכן, קחו בחשבון את זה שאם אתם לא זמינים למטען לאורך שעות היום יכול להיות שתמצאו את עצמכם ללא מכשיר סלולרי. המכשיר יכול להחזיק עם פעילות מתונה לאורך של יום שלם. היתרון שיש בסוללה הוא יכולת הטעינה המהירה של המכשיר. תוך 29 דקות תוכלו להגיע מאחוז בודד למאה אחוזים, זאת בזכות טכנולוגיית הטעינה המהירה Warp Charge 65T. המכשיר עצמו כולל גם טכנולוגיה לטעינה אלחוטית אשר תגיע למאה אחוזים תוך 43 דקות. מוטב להדגיש שבשני מקרי המחקר נעשה שימוש במטענים ייעודיים של חברת וואן פלוס.