דף הבית » מה תוכלו לקנות בבלאק פריידי?
עסקים

מה תוכלו לקנות בבלאק פריידי?

black friday

אם פיספסתם את הבלאק פריידיי השנה, תדעו שכל שנה זה חוזר על עצמו. הפרסומות לא מפסיקות מלחדול לפני הבלאק פריידי, אבל האם זה באמת שווה את כל הפרסום? ההבטחה היא מעוררת קנאה, אנחנו יכולים לקבל הטבות מטורפות כמעט על כל מוצר שיש בשוק. אפשר להגיד אפילו כל מוצר חוץ מהמוצרים של אפל… אם יש לכם דברים חדשים שאתם רוצים לבית וזה סמוך לחודש נובמבר, אולי יהיה עדיף לכם להמתין כמה שבועות ולרכוש את המוצר בבלאק פריידי. 

הבעיה העיקרית היא עבור אלו שאוהבים לרכוש מוצרים באופן פרונטלי. הבעיה היא לא בכם, הבעיה היא בעומס של האנשים שיש בחנויות המרכזיות. אם אתם מעוניינים לרכוש טלוויזיה חכמה, מעיל או כל גאדג’ט שעולה לכם בראש, אתם תוכלו למצוא מבצעים שמגיעים ללמעלה מ-30% הנחה מהמחיר המקורי. עם זאת, במיוחד כאשר אנחנו מוכנים לרכישה אונליין, יש מספר דברים שעלינו לקחת בחשבון כדי שלא נפסיד את הכסף שלנו. הנה כל הטיפים שאתם צריכים להכיר לפני שאתם מוציאים את האשראי:

תקציב!

כדי לעבור את הבלאק פריידי בשלום עליכם להיות שקולים לגבי התקציב בו אתם מתכוונים להשקיע. המטרה שלכם בסופו של דבר היא לחסוך בעלויות. הבעיה היא כאשר אתם נכנסים לאתר של מבצעים, אתם פתאום חושבים לעצמכם שאולי אתם תצטרכו גם את העציץ הזה, ובכלל התכוונתם לקנות מחשב. ברגע בו יש לכם תקציב מוגדר אתם תוכלו להנות מהבלאק פרידיי כמו שצריך. 

השוואה חכמה 

הבלאק פרידיי מכיל בתוכו עשרות אלפי מבצעים בארץ ובעולם. עליכם לשים דגש על בחירת דגם משתלם, זאת תעשו באמצעות השוואת מחירים לגבי אותו הדגם בזמן אחר. נוכחנו לראות לא מעט פעמים שהמחיר אמנם יכול להשתנות, אבל גם הדגם עצמו משתנה. דוגמא בולטת היא עסקאות חבילה, עסקאות בהן אתם אמורים לקבל סט של משהו, אבל בבלאק פריידי המחיר יורד וגם עסקת החבילה, תקבלו מוצר בודד בלבד. לכן, לפני שאתם מתלהבים להוציא את האשראי יש לוודא שהעסקה באמת משתלמת לכם והיא כוללת את כל מה שהיא אמורה לכלול. 

קנייה אונליין או פרונטלית?

האמת שזאת שאלה שעולה לכל הקונים בכל שאלה. כאשר מדובר על ביגוד, אנחנו עדיין מאמינים שיש את הסיבה לצאת מהבית כדי לוודא שהפריטים באמת נוחים לכם. עם זאת, כאשר אנחנו מדברים על גאדג’טים, הבחירה היא שונה. תוכלו למצוא באתרי מסחר אונליין הצעות הרבה יותר מפתות ממה שתקבלו בחנויות פיזיות. אפשר לראות שהחל משנת 2020 כבר למעלה ממחצית הרכישות בוצעו דרך אתרים מקוונים. אפשר לומר שהסיבה לכך היא הקורונה, אבל גם הרבה מזה נגע לעניין הנוחות, החוסר רצון לעמוד בתורים ולריב על כל פריט. החיסרון הוא שהתחרות היא הרבה יותר גדולה, לעיתים רבות יכול להיות שהמלאי אזל וכמובן, צריך אשראי בינלאומי לרוב האתרים המקוונים. 

איפה יש את ההנחות המשמעותיות?

אם אתם מחפשים לרכוש משהו משתלם, סביר להניח שכל מה שנוגע לטכנולוגיה יהיה משתלם לכם. בדרך כלל פריטים כמו אוזניות, מחשבים, מסכי טלוויזיה וכד’, יהיו בעלי מחירים אטרקטיביים מהרגיל. עם זאת, קשה למצוא דילים משתלמים של חברות מותג. לדוגמא, סביר להניח שלא תראו כמעט הנחה אחת על אחד מהפריטים של חברת אפל שהם נחשבים ליקרים בשוק. עם זאת, חברת סמסונג לרוב תציע לכם דילים שווים וכמו כן, גם חברות כמו JBL, Cobra, HP ועוד… תזכרו, החברות האלו מציעות מחירים מעולים, אבל שימו לב מה אתם צריכים ומה אתם לא צריכים. הבעיה העיקרית במסחר מקוון הוא ההיצע הרחב של הפריטים שנגישים לכם במרחק לחיצה. 

כמו כן, יש לשים לב גם לעלויות משלוח. לעיתים חברות רבות עושות טריק בו המחיר של המוצר יורד משמעותית, אבל המחיר של המשלוח עולה. זאת אומרת, אתם בסופו של דבר תשלמו כמעט את אותו המחיר שהייתם אמורים לשלם מלכתחילה ביום רגיל. ברגע בו תהיה לכם רשימה מדויקת של הדברים שאתם באמת צריכים, והרשימה תתאים לתקציב שלכם, ככה תוכלו להנות מעולם שלם של הנחות.

סיבה למסיבה

אולי אנחנו קצת מבאסים את המסיבה… מדובר על יום שקורה פעם בשנה, אנחנו אוהבים לקנות עם העיניים. אם עבור העיניים שלנו המחירים נראים זולים, תנו לנו לחיות באשליה. אם כבר בחרתם לעצום עיניים ולהתפלל שלא תקבלו ביום ראשון שיחה מהבנק, תעשו את זה נכון. יש היום אתרים רבים אשר יציעו לכם מכירה של מוצרים באופן מקוון. גם אם כתוב שאלו מוצרים של היצרן, עליכם לדעת מי הם אותם בעלי אתרים שמציעים לכם את הפריטים האלה. שימו לב, גם יכול להיות שמדובר על מוצרים יד שנייה. כדי להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה ביותר, פנו תחילה לאתרים המרכזיים שאפשר לסמוך עליהם. קבלו אומדן של מחיר משוער, ככה תוכלו לפנות לעוד אתרים ולהבין האם המחיר מקובל. 

שימו לב שיש לכם אפשרות ליצור קשר עם החברה ממנה אתם רוכשים את המוצר. בחנו היטב שיש לכם אחריות על המוצר ומה האחריות כוללת, שימו לב לדמי השילוח וכן הלאה. גם כאשר אתם קונים מכשירים במבצע, אין זה אומר שאתם לא זכאים לקבל אחריות כמו תמיד. לפעמים המחיר יורד כאשר האחריות היא של יבואן מקביל. ההבדל בין יבואן רשמי למקביל אינו קריטי בעינינו בכל תקופה של השנה. כל עוד אתם קונים את המכשיר שלכם מאתר או חנות מסודרת, אין שום בעיה לרכוש דרך יבואן מקביל.