דף הבית » כל מה שצריך לדעת על אבטחת מידע מסוג SIEM/SOC
תוכן שיווקי

כל מה שצריך לדעת על אבטחת מידע מסוג SIEM/SOC

קרדיט תמונה: FREEPIK

בעולם ההולך ומתפתח של איומי סייבר, ארגונים חייבים להיות כל הזמן לחפש אחר דרכים להגן על הנכסים הדיגיטליים שלהם. שתי גישות נפוצות להשיג זאת הן באמצעות מערכות אבטחה מידע ואירועים (SIEM) ומרכזי תפעול אבטחה (SOCs). 

seim soc נועדו שניהם לנטר ולהגן על תשתית המידע של הארגון, אך כל אחד מהם משרת מטרות שונות ויש להם תכונות שונות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין את ההבדלים, החוזקות והתפקידים הספציפיים של כל אחד מהתחומים באבטחת סייבר.

מזה SIEM?

הגדרה ומטרה

מערכות אבטחה מידע ואירועים (SIEM) הן פתרונות תוכנה שנועדו לאסוף, לנתח ולתאם נתונים ממקורות שונים על פני תשתית ה-IT של הארגון. המטרה העיקרית של מערכת SIEM היא לזהות איומי אבטחה פוטנציאליים, הפרות נתונים או נקודות תורפה ולספק התראות בזמן אמת לצוותי אבטחה לפעולה מהירה.

תכונות עיקריות של מערכות SIEM

  • ניהול יומנים – מערכות SIEM אוספות יומני נתונים ממקורות מרובים, כגון שרתים, חומות אש ויישומים, מה שמאפשר ניתוח ואחסון נתונים מרכזי.
  • תיאום אירועים – מערכות SIEM משתמשות באלגוריתמים מתקדמים כדי לתאם אירועים בין מקורות נתונים שונים, ועוזרת לזהות דפוסים המעידים על איומי אבטחה פוטנציאליים.
  • יצירת התראות – כאשר מזוהה איום פוטנציאלי, מערכות SIEM מייצרות התראות לאנשי אבטחה כדי שיוכלו לנקוט בפעולה מתאימה.
  • דיווח תאימות – מערכות SIEM יכולות להפיק דוחות בהתאם לתקנים רגולטוריים שונים, כגון GDPR, HIPAA או PCI DSS.

מזה SOC?

הגדרה ומטרה

מרכז תפעול אבטחה (SOC) הוא יחידה מרוכזת בתוך ארגון שאחראית לניטור, איתור ותגובה לאיומי אבטחת סייבר. מחלקות SOC מורכבות מצוותי אבטחה, מהנדסים ואנשי מקצוע נוספים, ושואפים לספק הגנה רציפה בזמן אמת על הנכסים הדיגיטליים של הארגון.

תכונות עיקריות של מערכות SOC

  • ניטור רציף – מחלקות SOC עוקבות אחר תשתית ה-IT של ארגון 24/7, ומבטיחות שאיומים מזוהים ומטופלים באופן מיידי.
  • תגובה לאירוע – כאשר מתרחשת פרצת אבטחה, צוות ה-SOC אחראי להכלה והפחתה של האיום, כמו גם לעריכת חקירה יסודית כדי למנוע אירועים עתידיים.
  • מודיעין איומים – מחלקות SOC משתמשות בעדכוני מודיעין יל איומים ובפלטפורמות לשיתוף מידע כדי להישאר מעודכנות באיומי האבטחה העדכניים ביותר.
  • הגנה פרואקטיבית – צוותי SOC מיישמים אסטרטגיות הגנה פרואקטיביות, כגון בדיקות חדירה והערכות פגיעות, כדי לזהות ולטפל בחולשות פוטנציאליות בעמדת האבטחה של הארגון.

SIEM לעומת SOC – הבדלים עיקריים

  • היקף ומיקוד – בעוד שמערכות SIEM מתמקדות באיסוף נתונים, ניתוח ויצירת התראות, צוותי SOC ניגשים לעבודה בצורה יותר רוחבית, ועובדים על איתור, תגובה ומניעה של איומים. במילים אחרות, מערכת SIEM היא כלי המשמש את צוותי ה-SOC בתור מוצר אבטחה חשוב.
  • היענות – מערכות SIEM מתוכננות לספק התראות בזמן אמת כאשר מתגלים איומים פוטנציאליים. עם זאת, התגובה בפועל לאיומים אלו היא באחריות צוות ה-SOC, המשתמש במידע כדי לנקוט בפעולה מתאימה.
  • מומחיות והתערבות אנושית – מערכות SIEM מסתמכות על אלגוריתמים מתקדמים ואוטומציה כדי לזהות איומים פוטנציאליים, אך הן עדיין דורשות התערבות אנושית לפירוש ותגובה מדויקים. לעומת זאת, מחלקות SOC מורכבות מאנשי אבטחה ייעודיים המנטרים ומגיבים באופן פעיל לאיומים, וממנפים את המומחיות שלהם לקבלת החלטות מושכלות.

בחירת הפתרון הנכון עבור הארגון שלכם

כדי לבחור בין הפתרונות ולשלב ביניהם בצורה יעילה, קחו בחשבון את הגורמים הבאים:

  • גודל ומורכבות של תשתית IT – ארגונים גדולים עם תשתיות IT מורכבות עשויים להפיק תועלת מהטמעת פתרונות SIEM ו-SOC כאחד כדי להבטיח כיסוי אבטחה מקיף. ארגונים קטנים יותר עם משאבים מוגבלים עשויים לבחור פריסה של מערכת SIEM ולהשלים אותה עם שירותי SOC במיקור חוץ.
  • מומחיות פנימית – אם לארגון שלכם יש צוות אבטחת סייבר מיומן, מערכת SIEM יכולה לספק לו את הכלים והנתונים הדרושים כדי לשפר את יכולות זיהוי האיומים והתגובה. עבור ארגונים חסרי מומחיות פנימית, שירות SOC חיצוני עשוי להיות אפשרות מתאימה יותר.
  • דרישות עמידה ברגולציה – ייתכן שארגונים הכפופים לתקנים רגולטוריים מחמירים יצטרכו להשקיע הן בפתרונות SIEM והן בפתרונות SOC כדי להבטיח תאימות. 
  • מגבלות תקציביות – העלות של גיוס ותחזוקת צוותי SOC יכולה להיות משמעותית, במיוחד עבור ארגונים קטנים יותר. 
Tags