דף הבית » בניית אתרים דרך תוכנה חינמית
אוטומציה

בניית אתרים דרך תוכנה חינמית

בניית אתרים

בעבר בשביל לבנות אתר הייתם חייבים להחזיק במידע במונחים כמו HTML, תכנות, SEO ועוד. היום יש פלטפורמות אשר מציעות לכם בניית אתרים דרך תוכנה חינמית כמו Wix ו-Wordpress. יש עוד תכנים אשר יציעו לכם לבנות אתרים דרכם, אבל זה נדמה כי המובילות בתחום יהיו השתיים שציינו. תוכלו לבחור בין המסלול החינמי של הפלטפורמות או לשלם. כאשר אתם רוצים להשיק את האתר תצטרכו לשלם בכל מקרה, לעיתים מדובר על תשלום חד פעמי, לעיתים מדובר על תשלום חודשי אשר כולל את אחסון האתר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בונים אתר דרך פלטפורמה חינמית.

מצא את ההבדלים – השוואה בין WordPress ל-Wix

ריכזנו לפניכם השוואה לפרטי פרטים בין שתי התוכנות. חשוב לזכור, בסופו של דבר ברגע שאתם תרכשו את הכלים הרלוונטים אתם תלמדו איך להשתמש בפלטפורמה. אנו מציגים לכם השוואה הקשורה בתשלום, שיווק, דירוג בגוגל ועוד.

מחירים – חשוב לדעת כמה כסף אתם עומדים להוציא על האתר אותו אתם בונים. כאשר אתם פונים לבעל מקצוע אשר יתכנת לכם את האתר מאפס המחיר אותו תשלמו יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, במיוחד עבור מתכנתים בעלי ניסיון. אין מה להשוות, כאשר מדובר על אתר שלא בנוי על פלטפורמה מובנית מעניק לכם הרבה יותר אפשרויות של הוספת אלגוריתמים. עם זאת, כאשר מדובר על אתר בסיסי הבחירה שלכם בפלטפורמה זולה כמו וויקס או וורדפרס מובנית ונכונה.

וויקס מציעה לנו תוכנה של בניית אתרים באופן חינמי, אך יש 2 חסרונות עיקריים לכך. החיסרון הראשון שהוא שהתוכנה החינמית תוסיף לכם בכל פעם פרסומות ממותגות בחלק העליון והתחתון של האתר. דבר שני, אי אפשר להשתמש בדומיין מותאם אישית לאתר שלכם, בכתובת שלכם יזוהו השם Wix. התוכנית הבסיסית מתאימה לאתרים די פשוטים ואינה מציעה לכם תוכנות נחוצות כמו Google Analytics ועוד. בשביל שתוכלו להנות מכל ההטבות יהיה עליכם לרכוש את תוכנית הפרימיום של הפלטפורמה. תוכלו לבחור בין תוכנית חודשית או שנתית. המחירים נעים בין כ-4$ עד 12.5$ לכל חודש, לעיתים גם 17$ עבור הרחבות שונות.

וורדפרס עובדת על קוד פתוח והיא זמינה באופן חינמי לכולם. למעשה התוכנה של וורדפרס קצת מחשידה כי היא “חינמית” מדי. עם זאת, התשלום יתבצע כאשר תרצו ספקי אירוח של וורדפרס. כמו כן, יש לכם תוכניות בסיסיות עם ספק אירוח אשר בכל חודש תשלמו עבורו 2.75$ וזה יכלול גם דומיין מותאם אישית בחינם. יש לכם ספקי אירוח טובים יותר שעולים כמעט 30$ בכל חודש. המחירים של וורדפרס עולים כאשר אנחנו מעוניינים להשתמש בתוספים שונים. בעיקרון וורדפרס יכולה להיות זולה יותר אם יש לכם ידע בסיסי בעולם התכנות, עבור וויקס אין שום צורך בידע קודם.

שימוש – לרוב מי שאין לו שום ידע בתחום יבחר להתחיל דווקא בוויקס. הסיבה לכך די ברורה, וויקס מעניקה לנו את האפשרות לעצב את האתר באופן חופשי וברור. בעבר וויקס הייתה פחות נוחה לשימוש, אבל עם השדרוגים האחרונים כל אחד יכול לעצב אתר מרהיב ללא כל ניסיון. וויקס מגיעה עם כלים עוצמתיים, היא מציעה ממשק גרירה ושחרור לכל אלמנט. ניתן לסדר את הדפים שלך באתר לפי נראות עין, להוסיף מדיה, תכנים וסרטונים. יש גם ארכיון מלא בתמונות חינמיות עבור האתר. 

מצד שני, וורדפרס מגיעה עם עורך אישי שלה אשר מאפשר לכם לערוך את הדפים בתצוגה חיה. ניתן להוסיף בלוקים וליצור אתר מהמם, אך עדיין השיטה בה התוכנה עובדת יותר מסובכת. יש לכם אלפי תבניות באתר הבית של וויקס, ניתן להשתמש בהם בהתאמה אישית לפי ערכות הנושא. אם אתם יודעים לקודד יהיה לכם הרבה יותר נוח להשתמש בוורדפרס מאשר וויקס. לוורדפרס יש תוספים יותר נוחים לבניית עמודים, גם לה יש עורך גרירה ושחרור ועוד כלים נוספים.

דירוג בגוגל – עד לא מזמן המחשבה מאחורי וויקס הייתה שאין אפשרות באמת להתקדם בדירוג של גוגל כמו שניתן להתקדם עם וורדפרס. עם זאת, לאחר שוויקס הוסיפה אפשרות SEO מובילות, נוכחנו לראות שאתרי וויקס כן יכולים להגיע לדירוגים גבוהים בגוגל, ואפילו לראש העמוד. וורדפרס גם היא יכולה להגיע לראש העמוד בגוגל. במקרה הזה אנחנו מודיעים על שוויון. הדרך להגיע לדירוג גבוה בגוגל אינו דווקא תלוי בתבנית דרכה אתם יוצרים את האתר, אלא בתוכן שיש לכם לספק. כאשר יש לכם תוכן מקורי אשר מושך את תשומת לב הקהל אתם תוכלו להגיע לדירוג גבוה.

בשני המקומות יש לכם אפשרויות להוסיף מילות מפתח ו-SEO כדי לקדם את האתר שלכם. בשביל למצוא את מילות המפתח המתאימות יש כלים רבים שגוגל מציעה בהם תוכלו למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות לצורך קידום אתרים. יש לכם אפשרויות קידום ממומנות או אורגניות. מומלץ תמיד להיאחז דווקא בקידום אורגני, כמה פעמים קניתם מוצר אשר הופיע לכם דרך פרסומת באתר או בדף הפייסבוק? כדי לקדם תכנים באתר עליכם לכתוב תכנים מקוריים אשר מתבססים על מילות המפתח שקשורות באג’נדה לשמה פתחתם את האתר. אם מדובר על אתר העוסק באוכל, אתם רוצים למצוא תכנים שקשורים בכך. עם זאת, חשוב למצוא תכנים מקוריים כי כמוכם יש עוד אלפי ועשרות אלפי אתרים.

לסיכום

וויקס וגם וורדפרס הן תוכנות אשר מתאימות לאנשים בתחילת דרכם בבניית אתרים. ניתן להקים אתר דרך אחת הפלטפורמות תוך מספר שעות של עבודה, והאתר נראה מעולה. אם אין לכם שום ידע קודם היינו ממליצים לכם לבחור בוויקס. וורדפרס היא גם פלטפורמה מעולה, אבל היא מתאימה לאנשים עם ניסיון מסוים בתחום הקידוד, האתרים וכן הלאה.