דף הבית » החיים מבעד לעדשה – המצלמות המובילות לשנת 2021
סקירות

החיים מבעד לעדשה – המצלמות המובילות לשנת 2021

קרדיט תמונה FREEPIK

בעידן שלכולנו יש מצלמות בטלפון אנו כבר לא באמת רואים אנשים קונים מצלמות דיגיטליות. אז האם באמת יש טעם לרכוש מצלמה דיגיטלית כאשר יש לנו מצלמות איכותיות כל כך במכשיר הנייד? עם כל האפשרויות שמעניק לנו המכשיר הסלולרי, מבחינת איכות תמונה ומקצועיות המצלמות הדיגיטליות עושות עבודה טובה יותר. אז אם אתם רוצים להפוך תחביב למקצוע, אם אתם רוצים תוצאה שתשאיר את כולם עם הפה פתוח, כדאי שתבחרו במצלמה דיגיטלית. 

לפניכם חמש דגשים שיש לדעת בבחירת מצלמה חדשה
משקל – אחד הדברים הקריטיים ביותר הוא לבדוק מהו המשקל של המצלמה. במיוחד כאשר מדובר על תחביב, תחשבו שאתם אמורים לשאת עוד פריטים עליכם כאשר אתם רוצים למצוא לוקיישן טוב לצילום. 

  1. התאמה – בחרו מצלמה שמתאימה לאחיזה שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה הוא למצוא את הדגם אותו אתם רוצים, ולפני שאתם רוכשים אותו לנסות את המכשיר בעצמכם. שימו לב על הדרך בה אתם מגיעים לכל הכפתורים, אם יש אחיזה בולטת וכד’. 
  2. תדעו מה אתם בוחרים – גם אם מדובר על מצלמה לצורך תחביב, עליכם לבחור מצלמה שתהיה טובה יותר מאשר המכשיר הסלולרי שלכם, אחרת מה הטעם. אתם לא רוצים לסחוב אתכם את המצלמה כאשר יש לכם מצלמה טובה יותר בכיס.
  3. תקציב – הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את התקציב שלכם בהתאם למצלמה האיכותית ביותר בשוק. אם המצלמה היחידה שעומדת בתקציב שלכם לא עולה על איכות המצלמה בפלאפון שלכם, היינו מעדיפים לחסוך עוד קצת.
  4. עדשה קבועה – עדשה קבועה מקבעת אתכם בתוך רמת איכות קבועה. אנו רוצים לבחור במצלמה אשר מקנה לנו את האפשרות להחליף עדשה. שימו לב אילו עדשות יכולות להתאים למצלמה שלכם והאם הן עומדות או יכולות לעמוד בתקציב שלכם.

מצלמות עבור מטיילים

יש סוגי מצלמה המכונים Bridge, אילו יהיו הדגמים הטובים ביותר עבור מטיילים. היתרון בסוג זה של צילום הוא הטווח הרחב שיש לעדשה, ואם תבחרו בדגם פרמיום של 1 אינץ’ תוכלו להתאים את המצלמה לכל סוגי האור. למטיילים גם יש שיקול של נשיאת המצלמה, לכן אם אתם מחפשים מצלמות נוחות יותר עבור צילומים אקזוטיים, הדגם אשר נמליץ עליו יהיה Olympus TG-6. 

מצלמה של חברת Canon דגם EOS 80D

כאן אנו יכולים לראות מפלצת קטנה שמגיעה לביצועים אדירים. לדגם זה יש מערכת פוקוס אוטומטי עם 45 נקודות פוקוס, סנכרון פלאש 1/250, מסך מתכוונן, פוקוס גם בצילומי וידאו, אחיזה נוחה ומתאימה מאוד לצלמים מתחילים. יש לדגם זה יכולות מאוד מתקדמות, בעיקר ניתן לראות את זה במבחן התוצאה. על אף שאין למצלמה אפשרות לצלם ב-4K אנו מקבלים תמונות חדות ומקצועיות, אפילו ממרחקים קרובים מאוד. סביר להניח ששילוב נכון של ניגודיות הוא מה שייצר את חדות התמונה לרמות כל כך מדויקות. דגם זה מתאים לחובבי טבע, לצלמים מתחילים ולצילומי סטודיו.

מצלמה של חברת Sony מדגם Alpha a6000

כאן ניתן לראות דגם קומפקטי, ככל שהוא יותר קטן ככה הוא יותר מפתיע. דגם זה כמובן נמצא עם עדשה מתחלפת, היא מתאימה מאוד לטיולים, יש לה פוקוס מצוין, ניתן לשנות את מידת ה-ISO, המצלמה מגיעה עם מסך LCD מתכוונן וזאת רק ההתחלה. משימוש במוצר ניתן לראות שדגם זה עמיד מאוד, יש אפשרות לצלם 11 תמונות בשנייה! וכמובן, מבחינה חיצונית המצלמה נראית מאוד נקייה, נוחה לנשיאה, והיא יכולה להיות עליכם שעות רבות אם אתם אוהבים לטייל ולצלם, ולא תשימו לב אליה בכלל. דגם זה מתאים בעיקר למטיילים ולאו דווקא לצילומי סטודיו לדוגמא. מגוון האפקטים שלה לא מספיק רחב, היא מתאימה יותר לצילומי חוץ ולכן היא הבחירה המועדפת על מטיילים.

מצלמה של חברת Canon דגם PowerShot G1 X Mark III

דגם זה הוא אחד מהדגמים המובילים שיצאו לשוק בתחילת שנת 2021. דגם זה מעניק לנו אפשרויות צילום שונות, רוב הצלמים המקצועיים ימליצו לכם גם בתור מתחילים לבחור בדגם הידידותי הזה. מדובר על מצלמה קטנה ומאוד נוחה לשימוש. שימו לב, עבור אנשים בעלי מימדים גדולים היינו ממליצים לבדוק את נוחות האחיזה במצלמה כדי לוודא שלחיצה על הכפתורים הקריטיים נוחה לכם בזמן תזוזה. יש לדגם זה יתרון של מסך מתכוונן המאפשרת לנו לקבל זוויות צילום שונות שהופכות את הצילום להרבה יותר אפקטיבי. דגם זה מתאים גם למטיילים וגם לצילום תמונות סטודיו.

מה חשוב לדעת לפני שאתם מוציאים את הארנק?

הדבר החשוב ביותר, במיוחד כאשר אתם מצלמים טבע וחיות, דברים שאינם בשליטתכם היא מהירות התגובה של המצלמה. עלינו למצוא מצלמה שעובדת במהירות, אך התוצאה לא נפגמת כתוצאה מכך. אם אתם מעוניינים לצלם חיות רצות, ברקים וכד’, אנו נצטרך מצלמה שמסוגלת לצלם לפחות 7 תמונות בשנייה. כמובן שיש חשיבות גם לגודל המצלמה כאשר אנו רוצים לצלם בדיוק רב ובמהירות, אל תשכחו את המאמץ הפיזי למציאת זוויות נוחה באופן מהיר. כמובן שיש לבחור רצועה נוחה שתוכל לסייע לנו לשאת את המצלמה בזמן הליכה, וכמובן לשמור עליה.

לסיכום

יש המון סוגים של מצלמות היום, מצלמות ששונות לחלוטין ממה שאתם מכירים במצלמה של הטלפון שלכם. כאשר אתם רוצים לגעת בצילום מקצועי עליכם לבחור את המצלמה המתאימה לכך, מצלמה עם עדשה מתחלפת, מהירות תגובה ואיכות מתאימה לסוג הצילום. יש חברות שונות אשר מציעות לנו דגמים כאלה ואחרים, אין ספק שחברת Canon ו- Sony הן החברות המובילות בתחום הצילום. כאשר אתם בוחרים מצלמה איכותית אל תתפשרו על החברה ממנה אתם רוכשים את המוצר.