בעבר, הלא רחוק, יש לומר, מי שהיה לו אתר אינטרנט משלו היה יחידי סגולה. לא כולם השכילו להבין מלכתחילה את הנחיצות הרבה שיש לאתרי אינטרנט. אט אט כמו פטריות בגשם, הוקמו עוד ועוד אתרי אינטרנט. ברם, שומו שמיים, הגיעו הימים שגם זה לא היה מספיק. מה הרעיון שיש לכם אתר אינטרנט עסקי, אבל חוץ מהמעגל הקרוב שלכם, אף אחד באמת לא יודע על קיומו? ומפה נולד התחום החדש – התחום של קידום אתרים. המשיכו לקרוא, תגלו הרבה עובדות, שיש לשער, כי בכלל אינן ידועות לכם.
האם קידום אתרים צריך להתמקד קודם כל בצרכי הלקוחות הפוטנציאליים?
ושאלת הפתיחה, הירייה הראשונה – “האם קידום אתרים צריך להתמקד קודם כל בצרכי הלקוחות הפוטנציאליים”?. לפני שנתעמק בתשובה, אנו מתריעים אתכם מבעוד מועד. יש דברים שלא כדאי לעשות לבד, באופן עצמאי. וקידום אתרים זה אחד מהדברים הללו. בדיוק כשם שלא תתחילו לנתח את עצמכם, באם חליתם במחלה קשה, כך אל לכם להתחיל את כל קידום האתר לבדכם. לפעמים כדאי לשחרר קצת את המושכות, ולפנות לחברה לקידום אתרים, כמו למשל – https://www.masamedia.co.il/. ונחזור למושא התשובה שלנו. בשביל בתי עסק, בוודאי ובוודאי שהם צריכים להתמקד תחילה בצרכים של קהל היעד שלהם. יש כמה שאלות חשובות, שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו, הרבה לפני תחילת התהליך של קידום האתר שלו. שאלות כדוגמת אלו – מה השירותים, המידע או לחלופין המשאבים הנוספים שאתם עשויים לספק, או מה קהל היעד מעוניין לדעת עליכם, וכן מה הכי כדאי לעשות בהמשך?, וכיוצא בזאת. באמצעות פתיחת האפשרות לשים מקדימה את צרכי קהל היעד שלכם, אתם נהנים מהצ’אנס לדרוג מיטבי, לכך שהלקוחות הפוטנציאליים באמת התעניינו בכם, וכמובן ישובו לפקוד את אתר האינטרנט שלכם. המענה הנכון על השאלות הללו ייצור אתר אינטרנט סמכותי יותר, מה שבהכרח יגדיל את התנועה בו.
האם באמצעות קידום אתרים אפשר לעקוב אחרי ההתקדמות של האתר?
וכבר נעבור לשאלה הבאה – “האם באמצעות קידום אתרים אפשר לעקוב אחרי ההתקדמות של האתר”?, ועל שאלה חשובה זאת נגיב – בהחלט אפשרי. בשיווק מסורתי קיים מרכיב ספציפי, שזה מייאש להבין עד כמה ההחזרה של ההשקעה שלכם, אם זה בזמן, ואם זה בכסף, עשויה להיות לוטה בערפל. כאשר מתקינים שלטי חוצות, קיימת כמות ממוצעת של צפיות, בהתבסס על דפוסי התנועה במקום. פרסומת מודדת תצוגות בהתבסס על מערכת של דירוג. אבל כל התהליך של קידום האתרים אפשרי לגמרי לכימות, ועשוי, בלי כל בעיה, לבצע סינרגיה אף בכל האסטרטגיות הדיגיטליות, אבל תמורת תשלום כזה או אחר. באופן עקרוני, אין מדובר בתהליכים פשוטים, כגון מודעות בתשלום. כאשר מדובר על תהליך של קידום אתר אורגני, קרי – שאיננו ממומן, תצטרכו לבחון האם התנועה האורגנית שמתבצעת באתר האינטרנט שלכם אכן מביאה למצב שבו הצלחתם להכפיל או לשלש את המכירות שלכם.
איך קידום אתרים ישפר את המודעות למותג שלכם?
ושאלה לסוף דברינו – “איך קידום אתרים ישפר את המודעות למותג שלכם”?, ועל שאלה זאת יותר מנשמח לענות. ישנו מרכיב משיק יחיד, מלבד המרה של משתמשים לקהל היעד, בזמן שאתם משפרים את הדירוג של אתר האינטרנט שלכם, והוא המודעות למותג שלכם. רק באמצעות הגעה מיוחלת לדף הראשי, כמו גם טיפוס מסיבי לכיוון המקומות הכי למעלה שבו, באופן הזה ייווצרו יותר נקודות של מגע. אף במידה ולא הרבה לקוחות פוטנציאליים יקליקו על הכניסה לאתר האינטרנט שלכם בפועל, קהל היעד יבין מיד כיצד לשייך את המותג שלכם לנוכחות שלכם ברשת האינטרנט.