דף הבית » מעבדת החדשנות AION Labs בשיתוף פעולה עם BioMed X, משיקה אתגר ראשון ל 2023 בנושא: פיתוח פלטפורמה לזיהוי דבק מולקולרי
עסקים

מעבדת החדשנות AION Labs בשיתוף פעולה עם BioMed X, משיקה אתגר ראשון ל 2023 בנושא: פיתוח פלטפורמה לזיהוי דבק מולקולרי

מתי גיל ויאיר בניטה. קרדיט לתמונה: אלעד מלכה

 AION Labs, מעבדת החדשנות הישראלית של פייזר, אסטרהזניקה, מרק , טבע, קרן הון סיכון Israel Biotech Fund ו-Amazon Web Services (AWS) מחפשת את הכישרון העולמי הבא בתחומי הדאטה ומדעי החיים לטובת הקמת סטארט-אפ חדש המתמקד בזיהוי דבק מולקולרי

רחובות, ישראל ו-HEIDELBERG, גרמניה – 21 במרץ 2022 – AION Labs, מעבדת חדשנות ראשונה מסוגה העומדת בחזית יישום טכנולוגיות בינה מלאכותית ומדע חישובי בתחום פיתוח התרופות, באמצעותבניית חברות הזנק לפיתוח פתרון לאתגרים מחקריים וטכנולוגיים , ומכון המחקר הגרמני BioMed X, הודיעו היום על  השקת הקריאה הגלובלית הראשונה לשנת 2023 ליישומים לזיהוי מדענים ויזמים פוטנציאליים מתחום הטכנולוגיה כדי להקים סטארטאפ חדש ב- AION Labs ברחובות, ישראל.

הסטארט-אפ החמישי של AION Labs יתמקד בפיתוח של פלטפורמת בינה מלאכותית אשר משתמשת במנגנון תאי טבעי לפירוק חלבונים באמצעות חלבוני ליגאז E3. ישנם כ 600 חלבוני ליגאז E3 ידועים אשר נקשרים לחלבוני מטרה ומתייגים אותם לפירוק.  הפלטפורמה תזהה את הליגאז E3 הספציפי שמפרק חלבון מטרה שאותו מעוניינים לעכב במצב מחלה. בהינתן הליגאז הספציפי, הפלטפורמה תייצר מודל תלת מימדי של הקישור בין שני החלבונים כך שניתן יהיה לעצב תרופה שתגרום לקישור מוגבר בין הליגאז E3 וחלבון המטרה וכך לפירוק מואץ של חלבון המטרה.

 ד”ר יאיר בניטה, CTO של Aion Labs: “בהתבסס על ההשקה והבחירה המוצלחת של ארבעה מייסדי סטארט-אפ גדולים עבור AION Labs בשנת 2022, אנו להוטים להתמודד עם עוד אתגר מו”פ פרמצבטי. אנחנו צופים סבב חזק נוסף של מועמדים, ומצפים לעבוד יחד עם הסטארט-אפ הנבחר לפיתוח פתרון חישובי חדשני שיפתח דרך לטיפולבחלבונים שנראו עד כה כלא מתאימים לטיפול התרופתי המוכר לנו”.

השתתפות והגשה:

AION Labs מזמינה סטארט-אפים, ביולוגים חישוביים, מדעני ביואינפורמטיקה ופרוטאומיקה, ואנשי מקצוע בתחום בינה מלאכותית ולמידת מכונה להציע פיתוח של פלטפורמת חישוב מהדור הבא לזיהוי אינטראקציה טבעית של חלבון ליגאז  E3 עם חלבון מטרה לפיתוח מולקולות קטנות. מעודדים רעיונות מקוריים שחורגים מהמצב העדכני הנוכחי.

כחלק מהליך הגשת הבקשה המקוון, מתבקשים  מתעניינים להגיש הצעת פרויקט ראשונית דרך ה-BioMed X Career Space לפני ה – 7 במאי 2023 בכתובת:

https://career.bio.mx/call/2023-AIL-C05

פרטים נוספים על קריאה זו להגשת מועמדות ניתן למצוא באתר:

 www.aionlabs.com

אודות AION Labs:

AION Labs היא ברית ראשונה מסוגה של AstraZeneca, Merck, Pfizer, טבע, קרן הביוטק הישראלית ושירותי האינטרנט של אמזון (AWS), המופעלת על ידי BioMed X בתמיכת ממשלת ישראל שחברו יחד עם משימה ברורה: ליצור ולאמץ טכנולוגיות AI פורצות דרך שישנו את תהליך הגילוי והפיתוח של תרופות על מנת לתרום לבריאות ולרווחה של העולם כולו.

AION Labs הוא מרכז מיזמים ייחודי שבו יזמים ומדענים מבריקים מתכנסים מרחבי העולם כדי לפתור את אתגרי המו”פ הגדולים ביותר ומקבלים גישה ישירה לידע, נתונים, ניסיון ולקוחות פארמה. המעבדה ממנפת את שפע הידע של שותפיה ומחשבה רב-תחומית חדשה עם כושר ההמצאה, הזריזות והכוח החדשני של קהילת הסטארט-אפים בישראל, כדי לפתח חברות חזקות עם אסטרטגיות ברורות לטווח ארוך, שיסללו את הדרך לעתיד שירותי הבריאות. AION Labs מטפחת חדשנות מבפנים; תהליך יצירת המיזם הייחודי שלה מגשר על הפער בין מחקר אקדמי יוצא דופן בתחום הבינה המלאכותית לבין צורכי המו”פ הגדולים ביותר בגילוי ופיתוח של תרופות חדשות לטובת המטופלים.