דף הבית » מחקר מיחשוב הענן השנתי של נוטניקס: ניהול הנתונים הופך מורכב יותר ככל שהפריסות בענן מגוונות
עסקים

מחקר מיחשוב הענן השנתי של נוטניקס: ניהול הנתונים הופך מורכב יותר ככל שהפריסות בענן מגוונות

לי קאסוול, סמנכ"ל שיווק מוצרים ופתרונות בנוטניקס, קרדיט: יח"צ.

ארגונים רוצים בפלטפורמה מבוססת ריבוי עננים היברידית אחת להפעלת יישומים וניהול נתונים בסביבות IT מגוונות. רק 40% מהמשיבים לסקר מדווחים שיש להם נראות מלאה למיקומם של הנתונים שלהם.

נוטניקס (נאסד”ק: NTNX), מובילה עולמית במחשוב היברידי מבוסס ריבוי עננים, הודיעה על ממצאי סקר ECI (Enterprise Cloud Index) העולמי החמישי ודוח המחקר, המודד את ההתקדמות הארגונית באימוץ הענן. זו השנה החמישית ברציפות בה המחקר, הנעשה על ידי ואנסון בורן (Vanson Bourne), בוחן את ההתפתחויות בעולם הענן. השנה השתתפו במחקר 1,450 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ברחבי העולם: ממדינות באמריקה, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ואזור אסיה פסיפיק ויפן (APJ). הסקר התקיים בחודשים דצמבר 2022 וינואר 2023, כאשר המשיבים משתייכים לענפים רבים ומגוונים.

סקר ה-ECI קובע השנה כי תשתיות ה-IT הופכות מגוונות יותר ויותר ובהתאם לכך ארגונים חווים אתגרים משילוב ניהול ובקרה של נתונים. המחקר הראה שרוב צוותי ה-IT ממנפים יותר מתשתית IT אחת, מגמה שצפויה להתעצם בעתיד, אך בעקבות זאת הם מתמודדים עם נראות הנתונים בסביבות שונות ועננים שונים. רק 40% מדווחים כי יש להם נראות מלאה על המקום בו הנתונים שלהם נמצאים.

“בשנים הקרובות, מאות מיליוני יישומים חדשים ייווצרו, והם יולידו כמויות חסרות תקדים של נתונים”, אמר לי קאסוול, סמנכ”ל שיווק מוצרים ופתרונות בנוטניקס. “ארגונים מתמודדים עם ניהול יישומים ונתונים מעבר לקצה, בעננים שונים ובמערכות ליבה. מה שדוח ה-ECI מציג השנה, ומה שאנחנו שומעים מלקוחות זה שיש צורך בשוק במודל תפעול ענן שיעזור לבנות, לתפעל, להשתמש ולנהל נתונים בסביבה מרובת עננים והיברידית, שתתמוך בכל סוגי היישומים – החל מהיום ובתכנון למחר.”

בחמש השנים האחרונות בהן נערך סקר ה-ECI, עמדותיהם של המשיבים השתנו באופן דרסטי בנוגע לשימוש בסביבות IT מבוססות על ריבוי עננים. בשנת 2018, הרבה יותר ממחצית מהנשאלים חזו כי יום יבוא והם יפעילו את כל עומסי העבודה אך ורק בענן פרטי או בענן ציבורי. אך בניגוד למה שהיה נראה כמודל הרצוי ב-2018 ובמקום לעבוד על גיבוש תשתית מסוימת או מודל תפעול IT, רוב הארגונים רואים כעת את ההכרח, ואפילו את היתרונות, של הפעלת עומסי עבודה ברחבי הענן הציבורי, בשטח החברה (און פרמיס) ובקצה.

המטרה של ארגונים כעת היא להפוך את מודל ההפעלה ההיברידי הזה ליעיל יותר, במיוחד בעת ניהול סביבות IT מעבר לקצה הליבה. הרמה ההולכת וגדלה של הגיוון בפריסות ענן, יוצרת מורכבות עצומה בניהול היישומים והנתונים בסביבות ענן שונות. כלים מקיפים המאפשרים לארגונים לספק, להעביר, לנהל, לנטר ולאבטח יישומים ונתונים ממסוף בודד בצורה אחידה, הם בעדיפות הולכת וגוברת של צוותי ה-IT. כמעט כל המשיבים אמרו בסקר כי הם יפיקו יתרונות ממערך בקרה אחד ומאוחד לניהול יישומים ונתונים בסביבות מגוונות.

הממצאים העיקריים מהדוח הנוכחי כוללים:

  • רוב הארגונים משתמשים ביותר מסוג אחד של תשתית IT, וכמעט כולם מסכימים שפלטפורמה אחת לנהל את כולם באופן עקבי יהיה אידיאלי. רוב צוותי ה-IT (60%) משתמשים וממנפים יותר מתשתית IT אחת, בין אם זה שילוב של עננים פרטיים וציבוריים, מספר עננים ציבוריים או מרכז נתונים מקומי און פרמיס יחד עם מרכז נתונים מתארח. מספר זה צפוי לגדול לכמעט שלושה רבעים (74%) בעתיד הקרוב. עם זאת, הגיוון מוביל לאתגרים ו-94% אומרים שהם ייהנו ממקום אחד לניהול יישומים ונתונים בסביבות מגוונות.
  • שיקולי אבטחת נתונים וניהול מניעים את בחירות תשתית ה-IT. החשיבות של הנתונים מובילים בראש ובראשונה החלטות הנוגעות לתשתית עבור ארגונים, אבטחת נתונים, הגנה, שחזור וריבונות. עם זאת, נראות הנתונים היא אתגר הולך וגובר. בעוד ש-94% מהמשיבים מסכימים שחשיפה מלאה היא חשובה, רק 40% מהמשיבים לסקר מדווחים שיש להם נראות מלאה למיקומם של הנתונים שלהם.
  • בקרת עלויות בענן מדורגת כאתגר מוביל בניהול IT. בקרב הנשאלים, 85% מחשיבים את עלויות הענן כבעיית ניהול IT מאתגרת, ויותר משליש (34%) מדרגים אותה כאתגר “משמעותי”. באופן ספציפי, העברת יישומים על פני עננים שונים היא כיום נקודת כואבת עבור ארגונים, כאשר 86% מהמשיבים מסכימים שהעברת יישומים בין סביבות עשויה להיות מורכבת ויקרה. בנוסף, כמעט מחצית מהמשיבים (46%) מתכננים להחזיר כמה יישומים למרכזי נתונים מקומיים כדי להפחית את עלויות הענן בשנה הקרובה.
  • כמעט כל המשיבים (96%) החלו להשתמש בקוד פתוח במערכת קוברנטיס. אבל הם מציינים את התכנון וההגדרה של שירותי התשתית, האחסון ומסד הנתונים הבסיסיים כאחד מהאתגרים העיקריים שהם ממשיכים להתמודד איתם עם פריסות הקוברנטיס שלהם.
  • קיימות היא כעת בראש סדר העדיפויות של ה-IT. כמעט כל המשיבים (92%) מסכימים שקיימות חשובה יותר לארגון שלהם מאשר לפני שנה. שינוי סדרי עדיפויות זה מונע בעיקר מיוזמות סביבה, של גופים חברתיים או ממשל (ESG) (63%), שיבושים בשרשרת האספקה (59%) והחלטות של לקוחות על רכש (48%).

למידע נוסף על הדו”ח והממצאים, תוכלו להוריד את אינדקס הענן החמישי של Nutanix Enterprise, כאן.

אודות נוטניקס:

נוטניקס היא מובילה עולמית בתכנות ענן, ומציעה לארגונים פלטפורמה אחת להפעלת אפליקציות ונתונים על פני עננים. עם נוטניקס, חברות יכולות להפחית את המורכבות ולפשט את הפעולות, מה שישחרר אותן להתמקד בתוצאות העסקיות שלהן. בהתבסס על מורשתה כחלוצה של תשתיות היפר-קונברזציה, נוטניקס זוכה לאמון מצד חברות ברחבי העולם להפעיל סביבות ריבוי עננים היברידיות באופן עקבי, פשוט וחסכוני. למידע נוסף באתר www.nutanix.com או עקבו אחרינו במדיה החברתית @nutanix.