דף הבית » ביקורת מוצר – Hisense A6G 4K HDR TV
סקירות

ביקורת מוצר – Hisense A6G 4K HDR TV

חושבים להתחדש במסך טלוויזיה חדש? אינספור האפשרויות אשר עומדות לרשותכם היום יכולות להיות מאוד מבלבלות. כדי לבחור את המסך הטוב ביותר אתם צריכים לדעת להתאים אותו אל חלל החדר בו תרצו למקם את הטלוויזיה. יש היום הרבה חברות אשר יציעו את העסקאות הטובות ביותר, אבל אסור לכם להתפשר על פחות ממושלם. בשביל זה אנחנו כאן, להציג לכם את הדגם החדש של חברת Hisense. 

מה יש לנו כאן?

הסדרות Hisense תמיד השאירו אותנו עם פה פעור, אבל הפעם החברה הגזימה. מדובר על חברה גדולה אשר תחום המומחיות שלה עוסק במסכי טלוויזיה (בניגוד לחברות רבות אשר בעלות תחומים רבים). מדובר על איכות טלוויזיה גבוה אשר כל אחד יכול להרשות לעצמו. תחילה, מבחינה חיצונית ניתן לראות שלמסך יש את כל החיבורים הנדרשים להפעלה בסיסית: HDMI, USB, שליטה קולית, במילים אחרות טלוויזיה חכמה. וכאן רק מתחיל המסע שלנו לתוך הדגם החדש והמעניין הזה. מדובר על דגם חדש תומך 4K אשר מסוגל לספק לנו תוצאות צפייה שלא כל מסך מסוגל לעשות, במיוחד לא במחיר הזה. 

עם זאת, לא תמיד הכל ורוד. הבעיה העיקרית של דגם זה הוא שהתמונה לא כל כך בהירה כפי שציפינו. המחיר אותו תשלמו עבור המסך הזה יהיה רק כ-1,200 ש”ח, אך הזמינות שלו מאוד נמוכה. תוכלו למצוא את אותו מסך בגרסאות שונות מבחינת גודל המסך, 43 אינץ’, 50 אינץ’ ואפילו 75 אינץ’. מערך התאורה האחורית של המסך מציג לנו שלדה קצת מגושמת ביחס למתחרים, אבל כל עוד אתם תולים את המסך על הקיר אנחנו לא באמת רואים כאן בעיה רצינית. 

אחד הדברים שיותר אהבנו במסך הזה הוא איכות הבנייה, מדובר על בניה קלאסית, רוב המסך עשוי פלסטיק אשר בסופו של דבר מוזיל את המחיר עבור הצרכן. המסך צפוי להיכנס לשוק בקרוב והחברות עדיין נמצאות בתחרות כדי להציג ללקוחות שלהן את איכות המסך במחיר דומה. המפרט הטכני של המסך דומה לדגם האחרון בסדרה. הוא תואם לתקני HDR10, +HLG, ו- Dolby Vision HDR. נוכל למצוא על גבי המסך שלושה חיבורי HDMI, כולם יכולים להתמודד עם VRR ו-ALLM. כמו כן, יש לנו כניסות USB, מתאם לכרטיסי CI ועוד. כל הביצועים של הטלוויזיה החכמה הזאת מתבססים על מעבד 4 ליבות אשר מספק מהירות מספקת כדי להשהות את הקלט מתחת ל-20 ms. 

מערכת הפעלה

אם לומר את האמת, אנחנו לא מסופקים ממערכת ההפעלה של הדגם הנוכחי. מדובר על מערכת VIDAA סטנדרטית. אם נשווה את מערכת ההפעלה של הדגם הזה למערכות הפעלה של חברת סמסונג או אחרות בתחום נוכל לראות פער עצום. בסופו של דבר, לשימוש אישי תוכלו לעשות כל דבר שיעלה בראש שלכם עם המערכת הנוכחית. נוכל למצוא בארה”ב כרגע מערכת הפעלה של אנדרואיד לדגם הזה. היתרון הוא שנוכל לקבל את כל האפליקציות הרלוונטיות לנו, וההפעלה תהיה הרבה יותר מהירה. 

חשוב לדעת!

בסופו של דבר דגם A6G של חברת Hisense כן עושה את העבודה, אבל עבור קהל ספציפי. אם אתם מחפשים מסך טלוויזיה סטנדרטי לראות בו טלוויזיה, לשחק במשחקי קונסולה סטנדרטיים וכד’, אם שום סיבה שלא תבחרו במסך הזה. היום התחרות בין החברות המיצרות מסכי טלוויזיה גוברת בכל שניה, זה כמובן מעולה עבור הלקוחות. אך מי שכן סובל מזה הוא הלקוחות הותיקים המבולבלים שלא באמת יודעים להשוות בין מפרט טכני אחד לשני. מה שחברת Hisense מציגה לנו כאן היא טלוויזיה איכותית עבור שימוש סטנדרטי שמתאים לכל משפחה, לנו זה מספיק. 

איפה אתם ממקמים את המסך?

כדי לדעת את גודל המסך הרצוי עליכם לדעת איפה אתם מתכוונים למקם אותו. אתם צריכים לבחור במסך בגודל אשר מתאים לכם. אם מדובר על מרווח של שני מטרים ביניכם ובין מסך הטלוויזיה אתם לא צריכים יותר מ-40 אינץ’. כאשר מדובר על מרווחים גדולים יותר תוכלו לבחור ב-55 אינץ’ ובמקרים אחרים גם 75 אינץ’. את מיקום הטלוויזיה בקיר אתם צריכים לעשות באופן הבא: שימו לב מתי אתם מאמצים את העורף שלכם ומתי אתם יכולים לצפות בטלוויזיה ללא כל מאמץ. רבים יגידו לכם לחשב לפי גובה המסך לעומת המרחק ועוד נוסחאות כאלה ואחרות. השיטה הטובה ביותר היא לא לפי נוסחאות, אלא לבדוק באמת מה נוח לכם. אולי ההתקנה תהיה טיפה יותר ארוכה, אבל אנחנו אוהבים להסתכל על הטווח הארוך.

סוגי התקנות

אם התחדשתם במסך טלוויזיה חדש חשוב שתכירו את כל האפשרויות אשר עומדות לרשותכם מבחינת ההתקנה. תוכלו לבחור להתקין באופן המסורתי בו אתם קודחים את המסך באמצעות מתלה לקיר. מלבד לאופציה הזאת יש לכם עוד אפשרויות של התקנה כמו זרוע חשמלית. הזרוע החשמלית היא זרוע מתכווננת אשר באמצעות שלט תוכלו למקם את הטלוויזיה. תוכלו להתקין את מסך הטלוויזיה על סטנד נירוסטה אשר מתכוון ל-360 מעלות, אך מדובר כאן על הוצאה גבוהה. ולבסוף, אם בהוצאות התקנה גבוהות עסקינן תוכלו לבחור להתקין את המסך באמצעות מעלית. בשביל להתקין בשיטת המעלית יהיה עליכם לקרוא לבעל מקצוע, המטרה בסופו של דבר היא שבאמצעות לחיצת כפתור המסך יירד מתוך הקיר. המסך לא נראה כאשר הוא מקופל. ניתן לכוון את המסך באמצעות השלט בדומה לזרוע חשמלית, מחיר ההתקנה יכול לנוע בטווח של ה-1,500 ש”ח ומעלה. 

לסיכום

מסך הטלוויזיה של Hisense אינו עכשיו מסך שיגרום לנו לרוץ לחנויות ולעמוד בתור, אך הוא מסך מושלם עבור מי שלא צריך משהו מעבר למסך הסטנדרטי. בעוד שמסכי טלוויזיה חכמים חדשים יכולים להגיע לאלפי שקלים, מדובר כאן על מסך שהמחיר שלו נע בסביבות ה-1,200 ש”ח בלבד.