דף הבית » מדוע שיפור חוויית משתמש קריטית לעסק שלך?
תוכן שיווקי

מדוע שיפור חוויית משתמש קריטית לעסק שלך?

קרדיט תמונה: FREEPIK

גולשים ממוצעים נחשפים לאתרים רבים במהלך היום, בין אם הם מבצעים חיפוש ממוקד ובין אם הם משוטטים ברחבי האינטרנט, בודקים קצת מה קורה בעולם ונתקלים במודעה שמובילה לעסק זה או אחר. אבל מה מושך את תשומת לבם של הגולשים? מדוע הם יעדיפו לפנות לאתר מסוים ולנטוש אתר אחר? ובכן, מדובר במכלול של דברים שאפשר לשים תחת קטגוריה אחת של חוויית משתמש (UX). עיצוב חוויית משתמש מגדיר את הדרך שבה רואה המשתמש את השירות או המוצר. אם אנו עוסקים בעולם האינטרנט, הרי שמדובר ברגע שבו הגולש נכנס לאתר ועד שהוא מתחיל לבצע בו כל מיני פעולות כמו יצירת קשר או תשלום. ככל שנדאג לעיצוב איכותי יותר, כן הגולשים ישארו זמן רב יותר ונזכה ללידים רלוונטיים.

איך בוחרים מעצב חוויית משתמש?

לא כל אחד יכול להיות מעצב חווית משתמש. נושא כזה הוא תורה שלמה וחשוב לצבור ידע קודם על מנת להתאים את חוויית המשתמש לאתר. מסיבה זו, אם אתם מעוניינים לספק לגולש חוויה חיובית ולגרום לו לבצע פעולה באתר, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים. בחירת מעצב חוויית משתמש חשובה מאוד, שכן מומחים לחוויית משתמש מאפשרים לכם לחסוך בזמן יקר, ואתם בתורכם יכולים להתפנות לטיפול בעסק. אז קבלו את כל הטיפים לבחירת המעצב שעושה את כל ההבדל:

  1. מקצועיות וניסיון.

שני דברים חשובים ומשמשעותיים שאתם צריכים לבדוק כאשר בוחנים מעצב UX הוא המקצועיות והניסיון. האם מדובר במעצב שמכיר את התחום שלו? האם יש לו ניסיון רב והוא עוסק בעיצוב חוויית משתמש לאורך זמן? דרך טובה לבחון את הניסיון והמקצועיות היא לבדוק את תיק העבודות, להתבונן באתרים ולראות אם אתם מתחברים לשיטת העבודה. כמו כן, אפשר לאסוף המלצות מאנשים אחרים, לקוחות קבועים שיכולים להמליץ על עבודה עם מעצב טוב.

  • יחס אישי.

האם מדובר במעצב אתרים שמעניק לכם יחס אישי? האם הוא מתייחס ברצינות לכל בקשה? האם הוא קשוב לדרישות שלכם כבעלי עסקים ועוצר רגע על מנת לבדוק מה אתם צריכים באמת?

  • כיצד מתבצע תהליך העבודה עם המעצב?

כאשר אתם נפגשים עם המומחה, חשוב לבדוק איך מתבצע תהליך העבודה מולו. האם הוא מסייע לכם להגדיר מטרות ברורות? האם הוא דואג לעיצוב? האם בונה אב טיפוס ועוד.

  • איזו הצעת מחיר תקבלו?

רגע לפני שאתם פונים למעצב אתרים, כדאי לבדוק את המחירים הממוצעים בשוק עבור עיצוב אתרים. כך תוכלו לראות אם עיצוב האתרים מתאים לכיס שלכם. כמו כן, כדאי לבקש מהחברה הצעת מחיר מפורטת תמורת השירותים ולבדוק כיצד היא מתכוונת לעדכן אתכם לגבי התוצאות בפועל.

  • בוחנים את התוצאות בפועל.

בחרתם מעצב אתרים? נהדר. כעת, כשאתם מתחילים לעבוד יחד, מומלץ לבחון את העבודה לעומק. תוכלו לראות כיצד עיצוב חוויית משתמש משפיעה על האתר שלכם. כאשר מדובר במעצב אתרים טוב ומקצועי, הוא ישלח לכם דוח מסודר ויעדכן אתכם לגבי התפתחויות. כמו כן, תוכלו לראות את התוצאות בפועל תוך זמן קצר ולקבל לידים איכותיים.

איך אתם יכולים לדאוג לחוויית משתמש באתר?

מומחה לעיצוב חוויית משתמש יעזור לכם לקדם את האתר, אבל אתם כבר יכולים לדאוג לחוויית משתמש בכוחות עצמכם. מבין הדברים הראשונים שכדאי לעשות הוא ליצור תסריט מאוגן ומסודר אשר מדמה מצב שבו גולש נכנס לאתר שלכם ומבצע פעולה מסוימת. ניתן ליצור תסריט מאורגן החל מהרגע שבו הגולש לוחץ על הקישור כדי להיכנס לאתר שלכם ועד הרגע שבו הוא מתחיל לעשות סיור באתר, לשוטט ולהחליט אם להשאיר פרטים או לא. בנקודה זו חשוב לעשות הכול על מנת שהגולש יבצע פעולה באתר. כלומר, מה עושה הגולש כשהוא נכנס לאתר שלכם? מה הוא רואה? אילו קטגוריות יש באתר? האם מדובר בקטגוריות מובנות? האם הגולש יודע להגיע בקלות ליצירת קשר או ביצוע תשלום?

נוסף על כך, ניתן ליצור פרסונות, כלומר קהל היעד אשר לו רלוונטיים המוצרים והשירותים שאתם מציעים. לפני יצירת הפרסונות, חשוב להגדיר את קהל היעד שלכם וליצור ממנו דמות פיקטיבית, פרסונה אשר תיכנס לאתר. למשל, אם אתם משווקים נעלי ספורט למתאמנים, ניתן לבחור דמות של גבר כבן 28, מתעמל ואצן אשר מחפש נעלי ספורט איכותיות. חשוב לדמות מצב שבו הגולש נכנס אל האתר והפעולות שהוא מבצע. בניית פרסונה מאפשרת לנו להיכנס לראש של הגולש ולצפות את הצעדים שלו.

מעבר לכך, יש צורך לדאוג לנראות האתר כדי לגרום לגולש להישאר כמה שיותר זמן. ראשית, יש צורך ליצור כפתורים ליצירת קשר או לתשלום כדי לעודד את הגולשים להיכנס לאתר. שנית, חשוב לדאוג למאפיינים שונים המשפרים את האתר:

  • עיצוב – דבר חשוב שאתם צריכים להתאים לאתר שלכם הוא העיצוב. מבחינת העיצוב, האתר צריך לדבר אל הגולשים באמצעות לוגו, צבעים מותאמים, תמונות וסרטונים.
  • מהירות טעינה – מהירות טעינה של האתר היא קריטית כאשר מדברים על עיצוב חוויית משתמש. מהרגע שהגולש נכנס אל האתר שלכם הוא צריך לעשות זאת במהירות, שכן הוא לא יחכה במשך זמן רב עד שהעמוד ייטען. הוא פשוט ימשיך הלאה.
  • רספונסיביות לנייד – חוויית הגלישה מתחילה במסך הקטן. אנשים רבים משתמשים בסמרטפון או באייפון מדי יום ביומו, ולכן כדאי להתאים את האתר לנייד.

החברה שמשפרת את חוויית הגלישה

מעוניינים לעבוד עם חברה אמינה, מקצועית ומוכרת שדואגת לשפר את האתר שלכם? הכירו את MOUSEX, חברה איכותית ומנוסה אשר מציעה לכם מגוון רחב של שירותים בתחום חוויית המשתמש. ניתן לפנות אל החברה לצורך פגישה ראשונית, לתאם ציפיות ולראות איך כבר עכשיו אתם יכולים לקדם את האתר.