דף הבית » תפקיד המדבקות במידע על המוצר ותקני בטיחות
תוכן שיווקי

תפקיד המדבקות במידע על המוצר ותקני בטיחות

קרדיט לתמונות FREEPIK

אריזת מוצרים הינה הדרך הישנה, הטובה והרלוונטית ביותר עד היום למיתוג מוצרים. כשאנחנו חושבים על מיתוג מוצרים, בדרך כלל מתייחסים למיתוג ברשתות החברתיות, פרסומות וכו’. מי שממלא תפקיד לא פחות חשוב היא מדבקה המידע משום שלה יש תפקיד נוסף וחשוב. מעבר להעלאת הביקוש עבור המוצר, חלק מתפקידיה הקריטיים של מדבקה המידע על המוצר הוא לספק לרוכשים מידע חיוני על המוצר ולאפשר להם להבדיל בינו לבין מוצרים אחרים. זה קריטי במיוחד כשהמוצרים הללו הם בתחום הבריאות, כדוגמת תוספי תזונה.

בשיתוף: פאר פרינט

“כשצרכנים ניגשים למוצר בחנות, יש הרבה סוגים של מידע שהם מחפשים למצוא עליו. את המידע הזה הם בודקים באמצעות המדבקה שנמצאת על המוצר. מהצד העסקי, את בחירת המידע המוצג על המדבקות בדרך כלל אנחנו שואבים מתוך הדרישות הרגולטוריות. כך, מוצרים בתחום המזון למשל, חייבים להכיל טבלת ערכים תזונתיים ובתחומים של ציוד ספורט, ישנם דרישות רגולטוריות להצגת תקני בטיחות וכדומה . המדבקות הן למעשה מה שעוזר לצרכנים לדעת כיצד להשתמש במוצר בצורה נכונה ובטוחה.”אומר לנו מעצב גרפי בכיר בדפוס פאר פרינט, דפוס המתמחה בעיצוב וייצור אריזות, תוויות ומדבקות.

אופן השימוש במוצר

בין התפקידים השונים של המדבקות, תפקיד אחד הוא להציג את התוכן ואופי השימוש במוצר. בדרך כלל ייכללו במידע זה הדברים הבאים:

  • רכיבי המוצר – רלוונטי במוצרים שבהם לא ברור לצרכן מה הוא מקבל לפני שהוא פותח את האריזה, ובמוצרי מזון שבהם הדרישה הרגולטורית מחייבת לעשות כן.
  • כללי זהירות ובטיחות – על מדבקה המוצר צריכים להופיע כללים שעשויים למנוע מהצרכן להשתמש במוצר לרעה, וכך בין היתר גם להימנע מתביעות. הוראות כמו “לא למאכל” או “אסור להשליך לאש” הן דוגמה לכך.
  • ערכים תזונתיים – במוצרי מזון נדרש להציג מהם הערכים התזונתיים שהמוצר מכיל.
  • אזהרות למוצרים רעילים – אם המוצר הוא רעיל, תוצג אזהרה שהמוצר מכיל חומרים רעילים והוראה לגבי מקרי חירום.

כמו כן, ראוי לחשוב על דברים נוספים שיש לציין כדי למנוע מהצרכנים לעשות שימוש לא נכון במוצר. מומלץ להיעזר במוצרים המתחרים באותה קטגוריה.

זיהוי המוצר

זה אולי נשמע שולי, אך חשבו על הפעם האחרונה שבה הסתובבתם בסופר וחיפשתם מוצר מסוים. לא עברו כמה דקות, וכבר ראיתם מאות מותגים. אם המוצרים שלכם ושל המתחרים נמצאים באותה קטגוריה וממוקמים על אותו המדף, חשבו על כך מהצד של הצרכן – סביר להניח שכל המותגים, פשוט נראים לו אותו הדבר. אז איך אפשר בכל זאת לבדל את המוצר שלכם מכל השאר? אחד הדברים שהמדבקה מכילה בנוסף, הוא שם המותג בעיצוב שמזוהה עם המותג באופן אישי. יש חשיבות לגודל השם על המדבקה עצמה, ולפונט שמותאם באופן אישי למותג שלכם, כך שיהיה קל לזיהוי על המדפים.

דירוג מוצרים

אחד התפקידים הנוספים של המדבקה הוא לדרג תכונות מסוימות במוצרים, באופן כזה שיאפשר להבדיל ביניהם בקלות. למשל, שני בקבוקי מים נראים כמעט אותו דבר, אבל אחד מהם הוא בנפח של 750 מ”ל והשני הוא בנפח של 500 מ”ל. בבירה, ניתן לראות על הבקבוק מדבקה שמציינת את החוזק שלה (כמות האלכוהול) – בירה אחת עשויה להיות בנפח של 5% אלכוהול והשניה 8.5%. ביין למשל, ניתן לראות בדרך כלל במיקום בולט את השנה שבה יוצר היין – מה שמעיד על איכותו. המדבקה הופכת את ההבדלים הקטנים לקלים לזיהוי ומקלה על הצרכן בבחירת המוצר המתאים לצרכיו.

תכונות ייחודיות במוצר

למוצרים שונים יש תכונות שמעשירות את המוצר והופכות אותו למזמין יותר בעבור הצרכן. אם המוצר שלכם מכיל תועלת מסוימת שמעשירה אותו, שמייצרת לו יתרון כלשהו שאינו צפוי, כמו “דל שומן” או “לא נוסה על בעלי חיים” תוכלו לציין זאת על המדבקה  כתוכן שיווקי. תועלות ייחודיות יכולות לקדם גם טרנדים שנמצאים במגמת עלייה, כמו טרנד הבריאות או מגמת השמירה על איכות הסביבה. באמצעות מדבקות כאלה, תוכלו לגרום לצרכן להעדיף את המוצר שלנו על פני מוצר אחר.

עמידה בתקנים מסוימים

אם המוצר שלכם זכה בפרסים מסוימים, בסקרי דעת קהל, בהצלחה משמעותית שראוי לציין או בתקנים שמעידים על בטיחותו, ניתן לציין זאת על גבי האריזה. בין הדברים השונים שצרכנים מחפשים, במודע או שלא במודע, כשהם הולכים לקנות כל מוצר בחנות, הוא אמון. לכן, כל דבר שיכול לחזק אצלם את תחושת האמון כלפי החברה וכלפי המוצר, או כל דבר שעשוי להעיד לטובה על בטיחותו של המוצר ועל כך שהתקבלה חוות דעת של צד שלישי, הוא מצוין עבור הצרכן ועבורכם.

הגנת הצרכן / רגולציה

החוקים במדינת ישראל ובעולם, מחייבים לציין פרטים מסוימים על מדבקה המוצר או לעמוד בחוקים, כמו: אזהרת “העישון מזיק לבריאות” על קופסאות סיגריות, סימון תזונתי על מזונות, איסור על העתקת סימני מסחר, ציון חומרים מסוכנים, ציון מפורש על מוצרים שאינם מיועדים לילדים ועוד. כדי לקבל מידע נוסף בנושא מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום.