דף הבית » יותר שוטרים, יותר מהר – הטכנולוגיה שתסייע לשפר את הכשרת כוח האדם המשטרתי
עסקים

יותר שוטרים, יותר מהר – הטכנולוגיה שתסייע לשפר את הכשרת כוח האדם המשטרתי

אסף גבעתי, סמנכ"ל בכיר לפרויקטים אסטרטגיים במטריקס. קרדיט: יח"צ מטריקס

מטריקס  זכתה בפרוייקט להפעלה ושדרוג מערך המחשוב והתשתיות המכללה הלאומית לשוטרים ל- 14 שנים בעשרות מיליוני שקלים

מטריקס תשמש כזרוע ה- IT של חברת פוליסיטי, המפעילה את המכללה הלאומית לשוטרים. בעקבות הפרויקט תוכל פוליסיטי מקבוצת G1 ושיכון ובינוי לבצע הכשרות יעילות ומקצועיות יותר כדי לסייע למשטרה להגדיל את כמות השוטרים בכל ישראל

ענקית הטכנולוגיה, מטריקס, זכתה בפרויקט מיקור חוץ מלא לתפעול ושדרוג מערך הטכנולוגיה והתשתיות במכללה הלאומית לשוטרים שנמצאת בסמוך לבית שמש. העסקה כוללת החלפת מרבית תשתיות המחשוב של הארגון וניהול מלא של כל התשתיות והאפליקציות לתקופה של 14 שנים. היקף הפרויקט מוערך בעשרות מיליוני שקלים לתקופת ההתקשרות.

המכללה הלאומית לשוטרים מהווה את אחד הפרויקטים הגדולים ביותר של המשטרה מאז הקמתה. מדובר במתחם רחב שאליו הועברו רובם המכריע של בתי הספר לשיטור בארץ. במכללה פועל מרכז הדרכה מודרני, מהמתקדמים בעולם והגדול מסוגו בישראל, אשר הוקם ומתופעל על ידי חברת פוליסיטי, בה שותפות קבוצת G1 וחברת שיכון ובינוי, שקיבלו זיכיון להקמת המכללה ולהפעלת פרויקט ההדרכה למשך 22 שנים.

פוליסטי בחרו במטריקס לפרויקט זה לאור היכולות המגוונות המוכחות של מטריקס בתחומי תשתיות, סייבר, אינטגרציה ותמיכה באפליקציות תוכנה, ובזכות העובדה שמטריקס כבר מפעילה את שירותי ההדרכה במכללה הלאומית לשוטרים באמצעות ג’ון ברייס, גוף ההדרכה שלה – שילוב שהפך את החברה לשותפה טבעית בתהליך. מטריקס משתלבת במכרז בו זכתה פוליסיטי ותשמש כזרוע ה-IT של הארגון עד תום תקופת הזיכיון של פוליסיטי, כאשר היא למעשה מחליפה בפרויקט את חברת וואן -טלדור.

במסגרת ההתקשרות, מטריקס תעניק שירותי טכנולוגיה מתקדמים לכל גופי המכללה. הפרויקט כולל ניהול 1,500 תחנות של טכנולוגיה מחשובית ותשתיות בארגון, כאשר מטריקס תספק למכללה שירותי תמיכה ותפעול בכל הנוגע למערכות הארגון, כמו משתמשים, מחשבים, אפליקציות ומערכי התקשורת והסייבר, והכל תחת מטרייה אחת ועם התאמה לדרישות החדשנות בתעשייה של שנת 2023.

שדרוג מערכות התפעול הטכנולוגיות של המכללה יאפשר לפוליסטי לממש את הפרויקט הגדול והמורכב הזה ולבצע הכשרות יעילות ומקצועיות יותר, באופן מהיר יותר, כדי לסייע למשטרה לעמוד בדרישה ההולכת וגוברת להגדלת כמות השוטרים בכל הארץ.

שמוליק שי, צילום עצמי

שמוליק שי, יו”ר פוליסטי: “לאור הניסיון הרב שלנו מול מטריקס, נוכחנו לגלות כי הם בדיוק החתיכה האחרונה שהייתה חסרה לנו בפאזל, על מנת לחזק את הרמה הטכנולוגית של פוליסיטי, מה שיסייע לנו לשפר את מערך ההכשרה של השוטרים בישראל. כעת, כל המערכים הטכנולוגיים והתשתיתיים שלנו מונחים במקום אחד תחת מעטפת מקצועית איכותית של מטריקס, שיכולה לתת מענה לכל סוגיה ובעיה או רצון להתפתח ולהשתדרג עוד יותר בעתיד”.

אסף גבעתי, סמנכ”ל בכיר לפרויקטים אסטרטגיים במטריקס: “בזכות השילוב של היכולות הטכנולוגיות שלנו עם יכולות ההדרכה שאנחנו מספקים, אנחנו מאמינים שנוכל להצעיד את המשטרה קדימה ולסייע לה להכשיר באופן מיטבי את הדור הבא של השוטרים בישראל. מדובר בפרויקט אסטרטגי מאוד משמעותי עבור מטריקס. מאחר ואנחנו אחראים על כל תהליכי המחשוב והטכנולוגיה של המכללה מקצה לקצה, אנחנו יכולים להפיק את המיטב מתוך הידע והניסיון שלנו, ולספק את השירות המקיף והטוב ביותר לפוליסיטי.”

חברת פוליסיטי הקימה ומתפעלת את המכללה בסיוע של בעלי מניותיה: חטיבת הזכיינות של שיכון ובינוי שהינה גוף פרויקטי שותפות ציבורית- פרטית (PPP) המוביל בישראל, אשר עוסק בייזום, מימון ותפעול של פרויקטי תשתיות רחבי היקף. בין שלל הפרויקטים שמוביל גוף זה, לאחרונה הוא זכה להוביל ולהקים פרויקטי ענק של העברת שלושה בסיסים מרכזיים של צה”ל דרומה – קריית התקשוב בבאר שבע, קריית המודיעין בנגב והבקו”ם החדש ברמלה. בעלת מניות נוספת בפוליסיטי הינה חברת G1, קבוצת הביטחון  הגדולה בישראל, אשר עוסקת בין היתר בפיתוח, תכנון והטמעת מערכות חכמות לתפעול שוטף של מתחמי עבודה ותפעול שונים. בכך מעניקה G1 פתרונות רב מערכתיים לאתגרים טכנולוגיים ברמה ההנדסית והניהולית.

אודות פוליסיטי

פולסיטי נבחרה במכרז להיות הזכיין שמקים, מתפעל ומממן (BOT) את המכללה הלאומית לשוטרים אשר הוקמה על מנת לאחד ולשדרג את מערך ההדרכה המשטרתי אשר כלל עשרים בתי ספר שהיו פזורים ברחבי הארץ למכללה אחת שמכילה את אחד ממערכי ההדרכה וההכשרה המורכבים בישראל לתקופה במשך 25 שנים.

אודות מטריקס

מטריקס (בורסה: מטרקס) המעסיקה כ-11,000 עובדים, הינה חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי ובעלת פעילות ענפה בארה”ב ובאירופה. בעידן של האצה דיגיטלית, מטריקס מובילה את השוק בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות, מתודולוגיות וכלים פורצי דרך, היוצרים ערך אדיר ללקוחותיה. מטריקס מספקת סל כלים ב-360 מעלות ועוסקת בביצוע פרוייקטי ייעוץ אסטרטגיים ואינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות ויישומים ארגוניים, פתרונות ושירותי תשתית מקומיים ובענן, שירותי מיקור חוץ, אופשור ונירשור, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם ועוד. החברה נמצאת כל העת בחזית החדשנות כשהיא מפתחת ומטמיעה טכנולוגיות חדשניות בתחומי ענן, סייבר, דיגיטל, ביג דאטה, בינה מלאכותית, למידת מכונה, האינטרנט של הדברים, אוטומציה, מציאות רבודה ועוד. החברה פועלת במגזרים רבים, ביניהם בולטים מגזרי ביטחון, טכנולוגיה, הנדסה, ממשלה, בריאות ופיננסיים. מטריקס הינה מובילה עסקית – חברות המחקרIDC ,STKI וגרטנר מדרגות אותה במקום הראשון בענף שירותי התוכנה בישראל כבר למעלה מ-17 שנה. למידע נוסף: www.matrix-globalservices.com