דף הבית » המילה האחרונה בטכנולוגיה, עיצוב ובטיחות : מה הופך רכב לרכב יוקרה ?
תוכן שיווקי

המילה האחרונה בטכנולוגיה, עיצוב ובטיחות : מה הופך רכב לרכב יוקרה ?

רמת גימור מושלמת קרדיט תמונה Shutterstock

אאודי, מרצדס ומותגי עילית אחרים פועלים אחרת לגמרי מיצרניות רכב רגילות. הייחוד שלהם מגיע לא רק בגלל מחיר, טכנולוגיה או תדמית. אז מהו סוד הקסם של רכב יוקרה אמיתי, ומה הוא נותן לנהג הישראלי?

אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

המונח “יוקרה” נזרק בימינו לחלל האוויר בצורה מאוד ליברלית, אפילו בעולם הרכב, פיצ’רים וטכנולוגיות מוגדרים כ”יוקרתיים”, ועוזרים ליצרני רכב סטנדרטי להתקשט בנוצות פרימיום ולהצדיק עלייה במחירים. בפועל, יש הגדרה לרכב יוקרה, והבדל גדול מאוד בין מותגי עילית כמו אאודי* ומרצדס ובין יצרניות סטנדרטיות, והוא קיים ברמת ה-DNA של החברה. מדובר בשילוב מתוכנן של אלמנטים טכנולוגיים, פסיכולוגיים והנדסיים, שמתדלקים מהפכות תחבורה כבר שנים רבות.

קרדיט תמונה Shutterstock

חוויה של סלון באחוזה ויקטוריאנית

אז מה בעצם הופך רכב למכונית יוקרה?

ביצועים בתנאים משתנים – רכב יוקרה מקבל מנועים בהם אין פשרה בין נסיעה אנרגטית ומעצימה – ובין חיסכון, יעילות ואמינות לאורך שנים. המותגים לא צריכים להתפשר, וכך מספקים למשל, חוויית נהיגה ספורטיבית לעילא גם במכוניות גדולות.

עיצוב פנימי מעצים – מותגי יוקרה אירופיים מתמחים בלהפוך את האוטו לסלון של אחוזה ויקטוריאנית; רמת הפירוט מגיעה מסגנון התפירה של ציפוי העור האיטלקי ועד צורת הלחצנים, ואפילו לצליל שהם משמיעים. המרחב תמיד גדול ומזמין, ומתוכנן לגרום לנהג ונוסעיו לחוש שלוות שליטים בכל פעם שהם נכנסים למכונית.

אבזור נוחות ובטיחות בהיקף עצום – רכבי היוקרה מקבלים את החיישנים הכי טובים, המערכות הכי חכמות והציוד הכי מתקדם כדי לשפר בטיחות. בנוסף, נהנים הנהגים והנוסעים בהן מקשת רחבה של מערכות נוחות ופינוקים, ורכיבי התאמה אישית להרגלים שלהם.

סגנון ומסר עיצובי מבחוץ – היצרניות האירופיות מקפידות לשלב בין סגנון אלגנטי ומוקפד, מה שנהוג לכנות קלאסי – ובין אלמנטים אגרסיביים וספורטיביים. האיזון מתבטא לרוב בין מראה עוצמתי מהחזית ומראה אווירודינמי ונקי מהצד, וכך ליצור חוויה ויזואלית שאי אפשר להתעלם ממנה. מותגי היוקרה מקפידים על שפה עיצובית כללית שנשארת מדור לדור, גם אם אלמנטים בגוף האוטו השתנו פרטנית; כל נהג שייראה אאודי או מרצדס מהצד, יזהה אותן מיד, גם בלי שראה את חישוקי הלוגו על הגריל.

שירות של יותר מחמישה כוכבים – בגלל מחיר המוצרים מצפים הרוכשים לקבל טיפול תואם – ויצרניות היוקרה שמות דגש מיוחד על איכות התיקונים, ההתאמה האישית של כל דגם נרכש, ההשקעה בלקוח והזמינות לכל דבר.

חוויה שמייצרת זהות – כל הרכיבים שפורטו לעיל בונים עבור הנהג משהו שאי אפשר למצוא במושב של מכונית רגילה – תחושה של חלק מקבוצה עילית, שחווה אחרת את הנהיגה וגאה במכונה שלה. ישנן קהילות ערות ומפותחות מאוד של נהגי אאודי, מרצדס ומכוניות ספורט אקזוטיות, ועבורם המכונית אינה אמצעי תחבורה אלא אלמנט הגדרה עצמית.

איך עובדת יצרנית מכוניות יוקרה ?

למותגי יוקרה אירופיים כמו אאודי ומרצדס יש מעגלי פיתוח מאוד ארוכים ומעמיקים שדומים יותר לאלו של תעשיית התעופה. הקהל שלהן הרבה יותר ביקורתי, מספק הרבה יותר פידבקים ודרישות, והרף לעיתים הרבה יותר גבוה משל יצרניות סטנדרטיות.

יש להן גם תשתית טכנולוגית שונה בתכלית: יצרניות יוקרה עובדות בתוך מרחב תמרון הנדסי שאין ליצרניות רגילות, מה שמאפשר לבנות שלדות יותר חזקות בזכות חומרים יותר מתקדמים, להשקיע הרבה יותר זמן ומאמץ במחקר ופיתוח, ולהכניס לדגם סדרתי חידושים גדולים בידיעה שהם עובדים ב-100%. לעומת זאת, לרוב, יצרניות רגילות יכניסו חידוש רק אחרי שחברות יוקרה כבר השיקו ובחנו אותו. למשל, אאודי הניחה על הכביש מהפכות גדולות שהתוו דרך ליצרניות אחרות – בין אם אלו חידושים כמו הנעת קוואטרו שמשפרת גם ביצועים וגם בטיחות ואחיזת כביש, מנועים עוצמתיים יותר בעלי הזרקה ישירה ומגדשי טורבו בלחץ גבוה, או גוף חזק וקל מאלומיניום באיכות תעופתית.

והמהפכות הבאות נמצאות מעבר לפינה: בינואר 2023 חשפה אאודי קונספט לרכב פנאי חשמלי קומפקטי, שאין לו בכלל דשבורד. כל המידע שצריך הנהג מוצג לו דרך משקפיים, במערכת מבוססת מציאות מוגברת. בכך, תוכל החברה להציע מכוניות עם חלל פנימי הרבה יותר גדול, ראות הרבה יותר טובה החוצה ולשפר גם נוחות וגם בטיחות. זו דוגמה לאופן שבו יצרנית של רכבי יוקרה יכולה להביא לשוק הרבה לפני כל יצרנית רגילה, וכך לדחוף קדימה את כל התעשייה.


מה מחכה לנו בעתיד במכוניות היוקרה?

סיכום

בעשור האחרון ראינו יותר ויותר מאפיינים מגיעים ממכוניות היוקרה האירופיות אל משפחתיות סטנדרטיות מקוריאה וסין – אך כשמסתכלים על הנושא לעומק, אפשר לראות עד כמה ארוכה היא הדרך מהמזרח הרחוק. הפרמטרים שמאפיינים רכבי יוקרה מומלצים ברורים, ובשלב זה קשה לראות איום על מותגי העילית.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.