דף הבית » הולוגרמה מציאותית מאי פעם
גאדג'טים

הולוגרמה מציאותית מאי פעם

הולגרמה

הולוגרמות מאז ומתמיד היו מרתקות, להשקיף את התוכן בעזרת הולוגרמה נראה בעבר כמו מדע בדיוני. 

תמיד אנו רואים הולוגרמות בכל מה שקשור למדע או לסרטים בדיונים, אבל מהיום ההולוגרמות קרובות מתמיד. ההולוגרמות קיימות בחיים שלנו כבר כ-50 שנה במצבים שונים. חברת Light Field Lab החליטה לקחת את ההולוגרמה צעד אחד קדימה.

טכנולוגיית SolidLight

לאחר נסיונות רבים חברת Light Field Lab החלה לייצר טכנולוגייה המכונה SolidLight. המטרה הייתה לייצר הולוגרמות מהחיים. מה היא בכלל הולוגרמה? רוב “ההולוגרמות” שראיתם אינן בכלל עונות על ההגדרה של הולוגרמה. למשל, אתם בטח מכירים את זה שאתם נוסעים לפארק כלשהו אם בארץ או חול, לפתע קופצות מולכם תמונות של חיות או כל דבר אחר. אין זה אומר שמדובר על הולוגרמה אלא טכניקה מסוימת שהחלה בתחילת המאה ה-19. למשל, באותה טכנולוגיה השתמשו “להחיות” את הראפר טופאק. כמו כן, ניתן גם לחשוב שתמונות LED מסתובבות או תצוגות תלת מימד עונות להגדרה של הולוגרמה, אבל זאת טעות. 

הולוגרמה הוא אובייקט אשר נמצא בחלל בגודל אמיתי, בדיוק כמו שהוא אמור להיות במציאות. בין אם מדובר על אדם או חפץ, הוא אמור להראות אותו דבר ולעשות אותו דבר שהאובייקט אמור לעשות. טכנולוגיית SolidLight נשמעת ממש כמו מדע בדיוני, אבל לפעמים הדמיון עולה על המציאות. המטרה שהחברה הציבה לעצמה היא ליצור הולוגרמות בדיוק כמו בספר. במונחים פשוטים, הטכנולוגיה מבוססת על אור. המטרה היא לגרום לגלי אור לקיים אינטראקציה בנקודה מסוימת בחלל, וכך אנו נקבל את האשליה של אובייקט שלהם שכולו עשוי מאור.

טכנולוגיית SolidLight כל כך מתקדמת, אז לצורך ההשוואה ניקח את המוצר שלהם ונשווה אותו למסך טלוויזיה 4K. בעוד שמסך 4K מעניק לנו בערך 8 מיליון פיקסלים, הטכנולוגיה של SolidLight מעניקה לנו על גודל של 28 אינץ’ כ-2.5 מיליארד פיקסלים. הפיקסלים שאנו מדברים עליהם שונים מהפיקסלים שאתם מכירים ממסכי הטלוויזיה או הטלפון החכם. היתרון של אותם פיקסלים הוא שהם מסוגלים לתפעל את שלב גלי האור שאותן אינטראקציות יוצרות כדי להעניק לנו את האפקט ההולוגרפי. 

פיקסלים סטנדרטיים של LCD עובדים לפי צבעים מסוימים, ירוק, אדום וכחול. כדי לשדרג את אותה טכנולוגיה של חברת Light Field Lab הן גרמו לפיקסלים שלהם ליצור צבעים ספציפיים במקום ספציפי. היתרון שחברת Light Field Lab מעניקה לנו הוא שאנחנו לא צריכים משקפיים מיוחדים כדי שההולוגרמה תעבוד, לא צריך לשבת ישירות מול המסך, גם בזווית ניתן לראות את ההולוגרמה בבירור.

מוטב להדגיש, טכנולוגיה זו עדיין ניתנת להרחבה, תוכלו לקבל תצוגה גדולה יותר לפי בחירתכם. זאת אומרת שאתם יכולים לראות את ההולוגרמה בגודל המקורי שלה, בגודל מזערי ואפילו בגודל של הקירות בחדר שלכם. השאיפות של החברה גבוהות, המטרה היא לייצר עולם חדש של תוכן. עד שהחברה תגיע לרמה הזאת זה עלול לקחת קצת זמן ושיתופי פעולה מחברות ענק. 

אז למה לא משקיעים בחברה?

משקיעים רבים מעדיפים להשקיע במקומות בהם הרווחים שיגיעו אליהם יהיו זמינים יותר. השקעה בחברת טכנולוגיה אשר מפתחת את המוצרים שלה היא השקעה לטווח ארוך. בינתיים החברות אשר מוכנות להשקיע בסוגי השקעות כאלו הן חברות כמו סמסונג, רייזון ועוד… 

ומכיוון שהטכנולוגיה ניתנת להרחבה, תוכל לקבל תצוגה גדולה בהרבה והולוגרמות גדולות בהרבה. תארו לעצמכם תצוגות הולוגרפיות בגודל קיר ואיך הן יכולות להיות מחליפות משחק לבידור. שכח מאוזניות VR, מה לגבי חדרי VR. יכול להיות שיש לך חדר שלם עם מסכי SolidLight על כל ארבעת הקירות, הרצפה והתקרה, וכמעט שיהיה לך משטח הולודק. או לפחות קרוב ככל שהטכנולוגיה המודרנית יכולה להיות.

בדרך כלל חברות שישקיעו בסוג טכנולוגיה כזאת הן חברות אשר יכולות בעצמן להשתמש בטכנולוגיה בשביל המוצרים שלהן. יש חברות שונות אשר כבר התחילו בהזמנות של המוצרים האלה מחברת Light Field Lab. חשוב לציין שבשביל להשתמש במוצר אתם צריכים משטח הולודק. 

משטח הולודק

משטח הולודק הוא דבר אשר היה נראה בעבר כמו יקום בדיוני, אך הוא הפך למציאות בזכות טכנולוגיית SolidLight. השימוש הראשון של משטח זה היה ב”מסע בין כוכבים”. מדובר על משטח אשר מדמה את הסימולציה, משמע את ההולוגרמה. על בסיס משטח זה בנויה הטכנולוגיה של החברה. כמובן שחברה הוסיפה מעצמה עוד אלמנטים אשר יהפכו את ההולוגרמה לכמה שיותר מציאותית ושונה ממה שאתם מכירים ב-VR או תלת מימד. 

החברה יצרה פיזיקה מרתקת אשר למעשה מהווה פריצת דרך בעולם ההולוגרמות. המטרה היא להפוך את ההולוגרמה לנגישה לכל אחד בבית הפרטי שלו, ולא נחלתם של עשירים בלבד. עדיין החברה עושה מאמצים כדי להנגיש את המוצר כמה שיותר, ודרושים עוד משקיעים ועוד עבודה טכנית על המוצר עד שהוא יהפוך לכדי מציאות. סביר להניח שכבר בשנים הקרובות נראה יותר ויותר מסכים ביתיים אשר ייצרו עבורנו הולוגרמות כאשר אנחנו צופים בטלוויזיה או אפילו משחקים בסוני. 

כמה זה עולה?

השאלה על המחיר עדיין די תלויה באוויר, הכל עניין של ביקוש והיצע, ואפשרות של החברה לייצר את כל הרכיבים באופן נגיש לקהל. ההתמקדות של החברה כעת הוא על ייצור המוני אשר למעשה יעצים את מכירות החברה וגם יפקח את עיניהם של משקיעים נוספים. סביר להניח שהמחירים יהיו כמו מחירי הטלוויזיה הנוכחיים, אבל ייקח מעט זמן עד שנראה את המחירים האלה בחנויות. כעת אנחנו יכולים להסתפק במסכים שיש לנו היום, ואולי המסך הבא שלכם יהיה מבוסס על טכנולוגיית SolidLight, מי יודע?