דף הבית » דיינטרייס משיקה את פתרון Grail לניטור מלא וניתוח של מדדים, נתוני אבטחה ונתונים עסקיים בארגון
עסקים

דיינטרייס משיקה את פתרון Grail לניטור מלא וניתוח של מדדים, נתוני אבטחה ונתונים עסקיים בארגון

גיל גבעתי, מנהל מוצרי דיינטרייס במטריקס, קרדיט צילום יח"צ מטריקס.

דיינטרייס (Dynatrace) המספקת שירותי ניטור ביצועי תוכנה וחוויית משתמש ומיוצגת בישראל בבלעדיות על ידי חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, הכריזה על השקת טכנולוגיית הליבה Grail כחלק מפלטפורמת Dynatrace Software Intelligence של החברה. הטכנולוגיה החדשה תאפשר ללקוחות החברה להסיר כל מגבלה בעיבור ואחסון כמויות נתונים עצומות לשם קבלת החלטות מהירה. Grail יאפשר ללקוחות החברה לאגד מידע מכל המערכות והשירותים שבהם משתמש הארגון וביניהן גם סביבות ענן, לנתח אותו בהקשר המתאים, ולספק תובנות טכנולוגיות ועסקיות מדויקות בזמן אמת, במהירות ובעלויות נמוכות יותר. בשלב הראשון, ישמש Grail כבסיס לפתרונות Log Management ו Business analytics. בהמשך צפויה דיינטרייס להרחיב את השימוש בטכנולוגיה גם ליישומים נוספים.

ארכיטקטורות ענן וריבוי־עננים הן עמוד השדרה של הפעילות העסקית בעידן הדיגיטל, והשימוש בהן מייצר כמויות עצומות של מידע שימושי. אך אליה וקוץ בה, הנתונים נאספים בפורמטים שונים ולעיתים רבות נשמרים רק במערכת שבה הם נוצרו ללא זרימה חופשית של מידע חיוני בין המערכות השונות שבהן משתמש הארגון, כך שקשה לאבחן את יחסי הסיבה־תוצאה ולחזות את המתרחש. כדי ששפע המידע הזה יהיה שימושי גם בפועל, זקוקים צוותי ה־ITOps, DevOps, SRE והאבטחה לארגן את המידע באופן שיאפשר להם לקבל תשובות לשאילתות צפויות בעתיד. הגישה המסורתית מבוססת על תהליכים ידניים ולא יעילים הגוזלים זמן רב ומועדים לטעויות, כמו למשל בניית אינדקס של המידע, המרת נתונים וניהול מספר רב של מאגרי מידע נפרדים, ומקשה על הצוותים להגיב במהירות מספקת לשינויים התכופים בסביבות היישומים והענן או לאיומי אבטחה חדשים. כמו כן, עלותם של התהליכים הידניים האלה, הפזורים על פני מערכות שונות, גבוהה לאין שיעור מהתועלת העסקית שהם מניבים. בעידן הדיגיטל, נדרשת גישה חדשה ושונה מיסודה.

עם Grail, הופכת פלטפורמת הניטור הקיימת של דיינטרייס לפתרון שעונה על כל הצרכים האלה. Grail הוא פתרון אחסון ואגם נתונים לשמירת כל המידע על כל ההקשרים הכרוכים אליו ותשאול מיידי של כמויות המידע  בארכיטקטורת עיבוד מקבילי מאסיבי (MPP) ותוך שימוש בשפת השאילתות Dynatrace Query Language (או בקיצור DQL). הטכנולוגיה החדשה משלימה את טכנולוגיות הליבה שכבר קיימות בפלטפורמת דיינטרייס כיום.

פיליפ מנדז, מנהל מוצר ניטור ביצועי מערכות מידע בשירותים הפיננסיים של טויוטה, מסביר: “המשימה שלנו היא להאיץ את המעבר לדיגיטל. כדי להצליח, היכולת לנתח את כמויות המידע העצומות הזורמות מאפליקציות ושירותי הענן שלנו ולקבל תובנות מדויקות בזמן אמת היא חיונית. פתרון Grail הוא קפיצת מדרגה של ממש בתחום ניתוח המידע והוא מאפשר לנו לנטר קבצי לוג מנקודת המבט של חוויית המשתמש, לאבחן את יחסי הסיבה־תוצאה ולחזות בעיות ותקלות מבעוד מועד. הצוותים שלנו כבר לא צריכים להחליט איזה מידע לשמור או כיצד לשמור אותו, וכבר אין צורך לשלם הון תועפות עבור היכולת לקבל במהירות תשובות לשאילתות. Grail עוזר לנו לשמור על ביצועי מערכות גבוהים ולהעניק ערך גדול יותר ללקוחותינו דרך חוויית משתמש טובה יותר.”

גיל גבעתי, מנהל מוצרי דיינטרייס במטריקס, מסכם: “ארגונים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות אל מול שפע ומורכבות המידע שהביא איתו עידן הדיגיטל. הם זקוקים נואשות לגישה חדשה לניתוח מדדים, נתוני אבטחה ואנליטיקה עסקית שתהיה זולה יותר מהגישות המסורתיות לניהול סביבות ענן וריבוי־עננים, שלא סובלת מאותן מגבלות ושיעילה מהן עד פי 100 בתרחישי שימוש מורכבים. Grail עושה זאת על ידי שילוב בין גישתה המוכחת של דיינטרייס לניטור ביצועים וחוויית המשתמש לבינה מלאכותית המשמשת לאבחון מהיר, מדויק ותלוי הקשר של יחסי סיבה־תוצאה בנתוני עתק גולמיים. טכנולוגיית Grail תאפשר ללקוחות החברה לקבל פתרון  חדשני, יעיל יותר, ועם החזר השקעה מהיר שיאפשר לארגונים  לתת מענה לאתגרים העומדים לפניהם ולקבל תשובות מיידיות לכל שאלה טכנית ועסקית שתעמוד בפניהם.”

פרטים נוספים על Grail ויכולות ניטור קובצי הלוג של דיינטרייס אפשר לקבל מצוות המומחים של דיינטרייס ישראל במטריקס ב Dynatrace@matrix.co.il 

אודות מטריקס מוצרי תוכנה

למעלה מ-30 שנה חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מייצגת בבלעדיות בישראל חברות תוכנה בינלאומיות מובילות וחברות תוכנה ישראליות. בנוסף מספקת החטיבה שירותי שיווק, PRE/POST SALE, ניהול מוצר, יישום ותמיכה מלאה לפתרונות של החברות הללו. פתרונות התוכנה שמספקת החטיבה פועלות במגוון רחב של תחומי פעילות ה-IT, ביניהם Data Platform, Big Data, Predictive Analytics, ITSM, AI, IoT, קוד פתוח, אבטחת מידע, שליטה ובקרה, ניטור חווית משתמש, אינטגרציה, גיבויים, תקשורת ועוד.
חטיבת מוצרי התוכנה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבותיה השונות של מטריקס בתחומי ייעוץ, ביצוע פרויקטים משולבים, הדרכה והטמעה, הגשה למכרזים ומספקת סיוע מול היצרנים איתם עובדת החברה בחו”ל.  כמו כן, לחטיבה רשת שותפי יישום ואינטגרציה מובילים אשר מתמחים, מיישמים ומשלבים את מוצרי החטיבה בפרויקטים בהם היא פועלת. הידע, הותק והניסיון הרב של עובדי החטיבה, מאפשרים לה ללוות במשך שנים את הארגונים המובילים בכל מגזרי השוק – פיננסיים, ממשלה, גופי הביטחון, רפואה, תשתיות לאומיות, הייטק ועוד.
החטיבה נחשבת כיום למרכז הידע הגדול ביותר בארץ ובעל הניסיון הנרחב ביותר בכל הנוגע לפתרונות בינלאומיים בתחומי ה- ITהשונים. חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מדורגת ראשונה בתחום בדירוג האנליסטים של STKI.