דף הבית » איך להפיק הרבה יותר בעבודה נכונה עם ביג דאטה?
תוכן שיווקי

איך להפיק הרבה יותר בעבודה נכונה עם ביג דאטה?

קרדיט תמונה FREEPIK

הכמויות האדירות של הנתונים שמתאספות בארגונים וחברות, בוודאי הגדולים שביניהם, יכולים להוות כלי עוצמתי ורב ערך לקבלת תמונה רחבה, להסקת מסקנות וקבלת החלטות מושכלות. אמנם בחלק גדול מהארגונים כבר הפנימו את חשיבותו של הביג דאטה, ובחלקם אף נעשו מהלכים לעבודה יעילה יותר איתו, אך הנתונים מראים שרק חלק קטן מהם באמת מבצעים השקעות בבינה עסקית. יתר על  כן, גם אלו שמבצעים את ההשקעות אינם מפיקים את המרב מהכלים העומדים לרשותם.

לעבוד עם מי שמבין

הטיפול בביג דאטה הוא תחום יחסית חדש בישראל, ואפשר להגיד בעולם כולו, ובכל שנה נוספים אליו כלים חדשים המשפרים את נגישות וזמינות המידע, ביחד עם התפתחויות בתחום למידת המכונה ועוד. על מנת להפיק את המרב מהכלים הקיימים בשוק יש לבצע בארגון תהליך המורכב מהגדרת יעדים, בחינת מקורות המידע, השימוש הקיים והאפשרי בו, ומכאן בחירת כלים מתאימים ו/או שדרוג הכלים הקיימים. כדי לבצע את התהליך יש כמובן להקצות כוח אדם ייעודי לנושא בארגון, אלא שהתחום החדש מצריך גם ידע מעמיק שלא פעם אינו קיים ומחייב השקעה רבה. על כן, כמו בתחומים רבים אחרים, הפתרון האידיאלי הוא לפנות אל חברות המתמחות בנושא שמספקות מספר שירותים, כמו הקצאת יועץ BI לארגונים, פיתוח פרויקטים בתחום מא’ ועד ת’, מתן ייעוץ ועוד.

התחום של אינטליגנציה עסקית מתמקד באיסוף, מדידה ועיבוד של מידע, ביג דאטה, ממקורות חיצוניים ופנימיים בארגונים, לכדי תובנות העוזרות לשדרת הניהול בארגון לקבל החלטות מושכלות. חברות המתמחות בנושא מהוות סוג של אינטגרטור העוזר להתאים לארגו את הפתרונות על פי הצרכים ועולם התוכן שלו, וכן מלווה את תהליך ההטמעה. כיום כבר פועלות בישראל מספר חברות כאלו בשוק שהיקפו כ- 3 מיליארד ₪ בשנה, עדיין קטן בהשוואה לשוק עולמי של כ- 25 מיליארד דולר שנתי, אבל בדרך הנכונה.

העניין הוא שארגונים למעשה מוצפים בימינו ביג דאטה הכולל טקסטים, וידאו, תמונות וכדומה, וחברות המתמחות בתחום עוזרות להפיק תובנות מניתוחים חכמים של המידע, ולמעשה גם מסייעות למנהלים להכיר טוב יותר את עסקיהם. דברים אלו נכונים למעשה לכלל המגזרים, החל בתעשייה ועד לפיננסים, ובולטים מאוד בענף השירותים הכולל בוטים, צ’אטים, פעולות אונליין ואפליקציות למיניהן. בתוך ריבוי הערוצים הללו קל ללכת לאיבוד, ויש להבין אם הלקוחות ממצים את המרב מהם לצורך חיסכון בכסף. אחד הפתרונות לסוגיות כאלו הוא כלים אנליטיים שמאפשרים לעקוב אחר שימוש בערוצים וזיהוי בעיות, אשר מכיילים את עצמם לאורך זמן ומזהים דפוסים עונתיים ומגמות, ומשווים בין דפוסים של תקופות.