כולנו חשופים כל הזמן לרשת האינטרנט על הפונקציות הרבות של האפשרויות הגלומות בה.
לכן, השיווק הדיגיטלי מתרכז בקידום העסקים דרך האמצעים הדיגיטליים בשל החשיפה הגבוהה של הפרסומים שבו לקהלי יעד בעלי מאפיינים רבים ושונים.
“כיום, בעידן הדיגיטלי, השיווק בדרך זו אפקטיבי הרבה יותר מאשר שיטות הפרסום דרך המדיה הכתובה שהיה נהוג בעבר.
עסקים קטנים וגדולים כאחד מסתמכים על השימוש היומיומי של כל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים בטלפון נייד או במחשב ורואים תוצאות חיוביות רבות בשטח לגבי האפקטיביות והיעילות של השיווק הדיגיטלי” אומר לנו יועץ עסקי מחברת FRONTIS, המתמחה במתן ייעוץ שיווקי לעסקים .
מה מאפיין את השיווק הדיגיטלי?
שיווק דיגיטלי נעזר באמצעים הדיגיטליים ובאינטרנט לצורך מיתוג, פרסום ושיווק עסקים.
מדובר על שיווק בפלטפורמות, כגון: מיילים, ווטס אפ, רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם), או באמצעות קידום אורגני, קידום ממומן דרך גוגל ועוד.
פיזור השיווק הדיגיטלי בין כל הפלטפורמות הללו נועד כדי למקסם את יעילותה ויתרונותיה של כל אחת מהן.
לאור ההתפתחות הטכנולוגית המהירה של העידן הדיגיטלי שינה עולם השיווק והפרסום את פניו.
השיווק והפרסום כיום מתרכז בעיקר במדיה הדיגיטלית.
עיקרון הבסיס של השיווק הדיגיטלי הוא, שלכל אדם יש טלפון נייד, טאבלט או/ו מחשב, שהוא משתמש בהם כל היום וכל יום.
מכיוון שכך, ניתן ורצוי להשתמש בהם גם לצרכי שיווק.
החשיפה המרובה לנייד ולמחשב מסייעת גם לחשיפה לפרסומות עבור מוצרים ושירותים.
בשל כך ניתן להגיע לקהלי יעד רבים, מכל הסוגים ותחומי ההתעניינות, להפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים ולהניע אותם לקנות ממוצרי העסק.
כשהלקוחות הפוטנציאליים הופכים ללקוחות חדשים ניתן, גם בעזרת השיווק הדיגיטלי, לשמר איתם את הקשר ולהציע להם מבצעים והנחות דרך האמצעים הדיגיטליים השונים.
יתרונותיו של השיווק הדיגיטלי
- השיווק הדיגיטלי הינו נגיש וזמין – השימוש בטלפון הנייד ובמחשב הינו רציף ויומיומי.
מחקר אמריקאי מצא שממוצע הפעמים שאדם מסתכל בטלפון שלו ביום הוא יותר מ- 20 פעמים!
הגלישה בטלפון נעשית בזמן השהיה בבית, בעבודה, כשעושים שופינג, בעת אכילה במסעדה וכדו’.
הגלישה מתבצעת באתרי החדשות (שגם שם יש פרסומות), ברשתות החברתיות, במייל, בהודעות sms או ווטס אפ. - עלות השיווק הדיגיטלי זולה מעלות הפרסום המסורתי –
בעבר עיקר הפרסום היה במדיה הכתובה (מודעות וכתבות פרסום בעיתונים, פליירים, מדבקות, מגנטים וכדו’).
שיטות השיווק והפרסום המסורתיות הינן יקרות בהרבה מהשיווק הדיגיטלי ואינן יכולות להגיע לקהלי יעד רבים כמו השיווק הדיגיטלי.
- יעיל ואפקטיבי – המחקרים מעידים על כך, ששיווק דיגיטלי לא רק זול יותר, אלא גם מניב תשואה גבוהה יותר לעסקים מהשיווק המסורתי.
- פילוח לפי קהלי יעד – בעידן השיווק הדיגיטלי ניתן להתאים את אופי הפרסום לחתכים שונים של קהל יעד.
וכך, לכל קהל יעד ליצור מודעת פרסום על רשת האינטרנט שתהיה שונה במאפייניה ובאופייה ומתאימה בדיוק לצרכיו.
את הפרסום הזה ניתן גם לשתול בפלטפורמות שקהל יעד מסויים מעדיף לגלוש בהן. - ניתן לנתח את תוצאות השיווק הדיגיטלי – אחד היתרונות החשובים של השיווק הדיגיטלי הוא, שניתן לעקוב אחריו ולנתח את ההשפעה שלו על כמות הצריכה של הלקוחות.
המדידה נעשית בעזרת מערכות ממוחשבות וקבלת נתונים מספריים מדויקים לכל פרמטר, שמעוניינים לבדוק אותו.
כך, ניתן לדייק את השיווק הדיגיטלי ולכוון אותו כך שיניב את התוצאות האפקטיביות ביותר. - פרסום ושיווק לפי צרכי העסק – את הפרסום ניתן לתכנת באופן אוטומטי בהתאם לדרישותיו הייחודיות של כל עסק. לדוגמה: כמה מיילים לשלוח כל יום, לאיזה חתך של קהל יעד ובאיזו כמות, באלו אתרים להכניס את הפרסום, לכמה זמן לקנות פרסום ממומן בגוגל וכדו’.
והכל – בלחיצה כפתור פשוטה אחת.
ערוצי השיווק הדיגיטלי
- דיוור ישיר דרך הדואר האלקטרוני – זהו ערוץ שיווק פופולרי, שכיח ויעיל מאד.
האפקטיביות הגבוהה שלו נעוצה בכך, שאנשים נוטים לבדוק את המייל שלהם כמה פעמים ביום ולכן הם נחשפים למיילים השיווקיים כל הזמן.
הדואר האלקטרוני בניגוד לדואר רגיל, מתקבל ליעדו תוך כמה שניות מרגע שליחתו, נשמר בתיבת המייל וללקוח יש אפשרות לקרוא אותו מתי שנוח ומתאים לו. - שליחת הודעות SMS – שיווק דרך הודעות SMS הינו יעיל ואפקטיבי בטיפוח הקשר עם הלקוחות, שליחת הודעות על מבצעים והנחות וכדו’.
הוא כלי מעולה להניע את הלקוחות לבצע את פעולת הרכישה. - שליחת הודעות ווטס אפ ויצירת קבוצות בווטס אפ – דרך שיווק זו דומה לשיטת הודעות ה- SMS , אך בה ניתן גם ליצור קבוצות בעלות עניין משותף או קבוצות של לקוחות העסק.
- דף נחיתה – דף נחיתה אינו ערוץ שיווק דיגיטלי ישיר כמו ברשת הווטס אפ למשל, אך הוא אפקטיבי מאד בדרכו:
דף הנחיתה הינו מסר פרסומי ממוקד על רשת האינטרנט, דרכו ניתן להגיע לאתר העסק, להתקשר לעסק או לכתוב לו מייל וכן להשאיר פרטים לחזרה אל המתעניין. - פרסום אורגני או ממומן בגוגל – כל החיפושים על רשת האינטרנט נעשים דרך גוגל ולכן הוא ערוץ פרסום ושיווק מרכזי.
- פרסום ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינסטגרם הינם פלטפורמות בולטות של השיווק הדיגיטלי ופופולריים אצל קהלי יעד רבים.